FeaturedΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το έξυπνο κόλπο για να μην κολλήσεις ποτέ στο χιόνι

Advertisement

Ένα τέχνασμα έσχατης ανάγκης μπορεί να μας βγάλει από τη δύσκολη θέση κατά την κίνησή μας σε χιονισμένο δρόμο.

Χιονοπτώσεις σημειώνονται τις τελευταίες ώρες σε πολλές περιοχές της χώρας, με τους οδηγούς να καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις μετακινήσεις τους προκειμένου να αποφύγουν τα προβλήματα.

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, η ενδεδειγμένη λύση για τους χιονισμένους δρόμους είναι τα αντιολισθητικά μέσα, ήτοι οι αλυσίδες και οι χιονοκουβέρτες, εκτός αν το όχημά μας φέρει χειμερινά ελαστικά. H γόμα των τελευταίων είναι ειδικά σχεδιασμένη για να αντιστέκεται στο κρύο και να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση και σταθερότητα υπό τις πιο σκληρές καιρικές συνθήκες.

Τι γίνεται, όμως, στις περιπτώσεις που τα χειμερινά ελαστικά μάς είναι κάτι… άγνωστο και δεν προνοήσαμε να εφοδιαστούμε με αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες;

Advertisement

Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να καταφύγουμε σε ένα εύκολο τέχνασμα, το οποίο, ωστόσο, διευκρινίζεται ότι δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε καμία περίπτωση τα αντιολισθητικά μέσα.

Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να αφαιρέσουμε λίγο αέρα από τα ελαστικά του οχήματός μας. Με αυτό τον τρόπο θα επιτέψουμε στα ελαστικά να δημιουργήσουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής, βελτιώνοντας την πρόσφυση και τη συνολική απόδοσή τους στο χιόνι. Χρήσιμο, βέβαια, θα ήταν να έχουμε και ένα πιεσόμετρο προκειμένου να επιτύχουμε πιο ομοιόμορφη πίεση των ελαστικών.

Μόλις, ωστόσο, εγκαταλείψουμε μια χιονισμένη επιφάνεια και «πατήσουμε» καθαρή άσφαλτο, πρέπει να φουσκώσουμε ξανά τα ελαστικά.

Το ίδιο «τρικ» λειτουργεί για τη λάσπη και την άμμο, καθώς αποτρέπει τη «βύθιση» των ελαστικών, και επομένως μας βοηθάει να μην κολλήσουμε.

Επαναλαμβάνουμε, ωστόσο, ότι το ξεφούσκωμα των ελαστικών για πιο απρόσκοπτη διέλευση στο χιόνι αποτελεί μια λύση έσχατης ανάγκης και δεν υποκαθιστά σε καμία περίπτωση τις αλυσίδες.

Advertisement

Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η οδήγηση με ξεφούσκωτα ελαστικά αλλοιώνει τα οδικά χαρακτηριστικά, αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και υπερθερμαίνει τη γόμα με κίνδυνο κλαταρίσματος.


Advertisement

Καλλιόπη Χαραλαμποπούλου

Η Καλλιόπη Χαραλαμποπουλου είναι δημοσιογράφος, απόφοιτη του τμήματος Μ.Μ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται από το 2004 σε νευραλγικες θέσεις που αφορούν στην επικοινωνία και τη Δημοσιογραφια. Εξειδικευεται σε πολιτικά και κοινωνικοοικονομικα θέματα καθώς και στην επικαιρότητα. Από το 2023 είναι η αρχισυντακτρια του europost.gr και γράφει καθημερινά για θέματα που αφορούν στην επικαιρότητα και συντονίζει μια ομάδα έμπειρων δημοσιογραφων
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button