Την κάτω βόλτα φαίνεται ότι έχει πάρει μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία αναζητά απεγνωσμένα σανίδα σωτηρίας.
Το τελευταίο της «χαρτί» για τη σωτηρία παίζει μια πολλά υποσχόμενη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, η οποία βρίσκεται μια ανάσα από τη χρεοκοπία. Πρόκειται για τη Neta που σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών του κλάδου έχει συνολικές υποχρεώσεις άνω των 1,4 δισ. δολαρίων και τα πάντα πλέον κρέμονται από μια… λεπτή κλωστή.
Σύμφωνα με νεότερα δημοσιεύματα, την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία εξασφάλισε πισωτική γραμμή ύψους 215 εκατ. δολαρίων στην Ταϊλάνδη -μια εξέλιξη που μεταφράζεται ως η τελευταία σανίδα σωτηρίας της εταιρείας, καθώς η κρίση χρέους βαθαίνει και οι εγχώριες δραστηριότητές της έχουν σχεδόν παραλύσει.
Η Neta προχώρησε στη δημόσια διάψυεση των φημών περί διάλυσης του τμήματος έρευνας και εξέλιξης, αλλά η εικόνα στα κνετρικά της γραφεία στη Σαγκάη δείχνει μια διαφορετική πραγματικότητα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη επιτόπια έρευνα του κινεζικού ειδησεογραφικού πρακτορείου Sina, τα γραφεία της εταιρείας ήταν σχεδόν άδεια κατά τις εργάσιμες ώρες, ενώ οι ελάχιστοι εναπομείναντες υπάλληλοι φαίνονταν αδιάφοροι, περνούσαν χρόνο στα κινητά τους ή έκαναν διαλείμματα για τσιγάρο πολύ πριν από το κλείσιμο.
«Πολλοί προμηθευτές έχουν έρθει να απαιτήσουν πληρωμές τις τελευταίες εβδομάδες», αποκάλυψε υπάλληλος των κεντρικών γραφείων, που ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του. «Η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν πληρωθεί εδώ και μήνες ή και χρόνια. Δεδομένης της κατάστασής μας, δεν είναι σαφές ποιος τελικά θα πληρωθεί», πρόσθεσε ο υπάλληλος.
Άλλοι υποσητρίζουν ότι η Neta καταβάλει σε πολλούς υπαλλήλους της μόνο το μισό μισθό τους, ενώ ορισμένοι λαμβάνουν μόνο τον κατώτατο μισθό της Σαγκάης. «Πολλοί έχουν ήδη φύγει, και όσοι έχουν μείνει απλά προσποιούνται ότι εργάζονται—ελάχιστη πραγματική δουλειά γίνεται πλέον στην εταιρεία», ανέφερε ένας εργαζόμενος.
Neta Auto
Νωρίτερα φέτος, η μητρική εταιρεία της Neta, Hozon New Energy Automobile, ανακοίνωσε έναν γύρο χρηματοδότησης ύψους 4-4,5 δισ. γιουάν, με έναν βασικό επενδυτή να αναμένεται να συνεισφέρει περίπου 3 δισ. γιουάν. Ωστόσο, αυτά τα κεφάλαια δεν έχουν ακόμα χορηγηθεί με αποτέλεσμα να ενέχει ο κίνδυνος η Neta να ξεμείνει από ρευστό και να καταρρεύσει.
Η πιστωτική γραμμή στην Ταϊλάνδη σηματοδοτεί μια στρατηγική στροφή προς τις διεθνείς αγορές, σε ευθυγράμμιση με το σχέδιο μεταρρυθμίσεων που ανακοίνωσε στα τέλη του περασμένου έτους ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας, Fang Yunzhou.
Σε εσωτερική επιστολή του, ο Fang περιέγραψε έξι σημαντικές μεταρρυθμίσεις, εστιάζοντας στις αγορές του εξωτερικού και σε προϊόντα με θετικά περιθώρια κέρδους, με στόχο να επιτύχει θετικά μικτά κέρδη έως το 2025 και συνολική κερδοφορία έως το 2026.
Εντός της Κίνας, οι πωλήσεις της Neta καταρρέουν, καταγράφοντας τον Ιανουάριο του 2025 μείωση της τάξης του 98%, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους, ενώ τον Φεβρουάριο πούλησε λιγότερα από 400 αυτοκίνητα.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα