ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ακριβότερα τα ψώνια από Shein και Temu μετά το Πάσχα – Πώς επηρεάζουν οι δασμοί Τραμπ τους καταναλωτές

Ανατιμήσεις σε προϊόντα της Shein και της Temu αναμένονται στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά το Πάσχα, καθώς οι νέοι δασμοί που επιβάλλει η κυβέρνηση Τραμπ στις εισαγωγές από την Κίνα φέρνουν αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των δύο κολοσσών του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ακριβότερα τα ψώνια από Shein και Temu μετά το Πάσχα – Πώς επηρεάζουν οι δασμοί Τραμπ τους καταναλωτές

Σε σχεδόν ταυτόχρονες ανακοινώσεις, οι δύο εταιρείες ενημέρωσαν τους Αμερικανούς καταναλωτές ότι από τις 25 Απριλίου θα προβούν σε αυξήσεις τιμών, επικαλούμενες την αύξηση των λειτουργικών εξόδων τους «λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες και δασμούς».

Η δημοφιλία της Shein και της Temu είχε εκτοξεύσει τις πλατφόρμες τους στις πρώτες θέσεις των app stores στις ΗΠΑ, κυρίως χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Ωστόσο, τα νέα εμπορικά μέτρα φαίνεται πως ήδη πλήττουν τη δυναμική τους: η Temu βρίσκεται πλέον στην 75η θέση των δωρεάν εφαρμογών στο Apple Store, ενώ η Shein έχει πέσει στην 58η, από τη 15η τον προηγούμενο μήνα.

Οι αλλαγές οφείλονται σε μία σειρά από μέτρα του πρώην και νυν προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει επανέλθει δυναμικά στο θέμα των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα. Οι δασμοί που έχει επιβάλει φτάνουν έως και το 145%, με τον ίδιο να προειδοποιεί πως σε συνδυασμό με προηγούμενες επιβαρύνσεις, ο συνολικός φορολογικός συντελεστής σε ορισμένα προϊόντα θα αγγίξει το 245%.

Επιπλέον, ο Τραμπ κατήργησε και την εξαίρεση «de minimis» για αποστολές αξίας μικρότερης των 800 δολαρίων, η οποία είχε επιτρέψει σε εταιρείες όπως η Shein και η Temu να αναπτυχθούν ραγδαία στην αμερικανική αγορά. Το 2023, εκτιμάται ότι 1,4 δισ. πακέτα μπήκαν στις ΗΠΑ βάσει αυτής της εξαίρεσης – μια τεράστια αύξηση σε σχέση με τα 140 εκατ. πακέτα το 2013.

Ακριβότερα τα ψώνια από Shein και Temu μετά το Πάσχα – Πώς επηρεάζουν οι δασμοί Τραμπ τους καταναλωτές


Η κατάργηση της εξαίρεσης αυτής έχει ήδη αντίκτυπο και στο διαφημιστικό σκέλος: η Temu έχει διακόψει όλες τις διαφημίσεις της στο Google Shopping από τις 9 Απριλίου, ενώ έχει μειώσει και τη μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη της σε social media κατά 31% μέσα σε δύο εβδομάδες. Αντίστοιχα, η Shein έχει μειώσει τις δικές της δαπάνες κατά 19%, σύμφωνα με στοιχεία της Sensor Tower.

Παρά τις ανατιμήσεις, οι δύο πλατφόρμες προσπαθούν να διατηρήσουν την πελατεία τους, ενθαρρύνοντάς την να πραγματοποιήσει τις αγορές της πριν από την 25η Απριλίου. «Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να κρατήσουμε τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα και να περιορίσουμε τον αντίκτυπο στους πελάτες μας», αναφέρουν σε δηλώσεις τους.

Οι εξελίξεις αυτές ενδέχεται να προκαλέσουν καθυστερήσεις στις τελωνειακές διαδικασίες, με ειδικούς να προειδοποιούν ότι οι υποδομές δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένες για την εφαρμογή των νέων κανόνων. Οι καταναλωτές ενδέχεται να αντιμετωπίσουν τόσο αυξήσεις τιμών όσο και καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Όπως σχολιάζει ο καθηγητής Christopher Tang από το UCLA, «ο βασικός λόγος που αυτά τα προϊόντα ήταν τόσο φθηνά, ήταν ακριβώς η εξαίρεση ‘de minimis’». Πλέον, με την κατάργησή της, η εποχή των απίστευτα φθηνών αγορών από την Κίνα ίσως φτάνει στο τέλος της για τους Αμερικανούς καταναλωτές.

Ελένη Λαμπράκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και κατέχει master στις Πολιτισμικές Σπουδές. Εργάζεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο από το 2010, ενώ παρουσιάζει μουσικές ραδιοφωνικές εκπομπές και αφιερώματα από το 2013 μέχρι και σήμερα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button