Η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν απλά ένα τραγικό ατύχημα – ήταν το αποτέλεσμα μιας συνεχούς πολιτικής αδιαφορίας, αδιαφορίας και απαράδεκτης ατιμωρησίας. Η δικογραφία για το φονικό δυστύχημα φτάνει στη Βουλή, προκαλώντας νέο κύμα αγανάκτησης και προβληματισμού, ενώ τα ονόματα των πολιτικών που φέρουν βαριές ευθύνες αρχίζουν να ξεχωρίζουν. Ανάμεσα τους, οι πρώην υπουργοί Κώστας Αχ. Καραμανλής και Χρήστος Σπίρτζης, οι οποίοι φαίνεται να «κρύβονται» πίσω από το σύστημα και την αδράνεια που οδήγησαν στην ανείπωτη τραγωδία.
Τέμπη: Στη Βουλή η δικογραφία που στέλνει Καραμανλή και Σπίρτζη στο εδώλιο – Η «βαριά» ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη για το έγκλημα που έμεινε ατιμώρητο
Η Βουλή θα εξετάσει τα έγγραφα με fast track διαδικασίες και η υπόθεση είναι έτοιμη να πάρει τον δρόμο της, με την πιθανότητα σύστασης προανακριτικής επιτροπής να βρίσκεται στον αέρα. Όπως αποδεικνύεται από τη δικογραφία, οι ευθύνες δεν είναι απρόσωπες – έχουν ονοματεπώνυμο και ο καθένας πρέπει να λογοδοτήσει.
Τι περιλαμβάνει η δικογραφία:
Η δικογραφία αποκαλύπτει μια σειρά από εγκληματικές παραλείψεις και αδράνειες. Ο Κώστας Καραμανλής, που είχε την ευθύνη των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών για σχεδόν τέσσερα χρόνια, δεν μόνο δεν ολοκλήρωσε το σύστημα ασφαλείας, αλλά και επιχείρησε να «ξεχάσει» το δυστύχημα με μια εθιμοτυπική παραίτηση, η οποία δεν απέδωσε καμία ουσιαστική ευθύνη. Ενώ οι εκθέσεις και οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν, εκείνος υπέγραφε παρατάσεις και έβαζε τις υπογραφές του για έργα-φαντάσματα.
Από την άλλη, ο Χρήστος Σπίρτζης, ενώ η κυβέρνησή του μιλούσε για «εκσυγχρονισμό», δεν έκανε απολύτως τίποτα για να βελτιώσει τις υποδομές και την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, αφήνοντας την κατάσταση στο έλεος της τύχης.
Τέμπη: Στη Βουλή η δικογραφία που στέλνει Καραμανλή και Σπίρτζη στο εδώλιο – Η «βαριά» ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη για το έγκλημα που έμεινε ατιμώρητο
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρά την πλήρη γνώση των προβλημάτων στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, όχι μόνο δεν έκανε τίποτα, αλλά συνεχώς διαβεβαίωνε τον κόσμο ότι όλα ήταν «άψογα». Μετά το δυστύχημα, αν και ήταν προφανές ότι υπήρχε βαριά πολιτική ευθύνη, προσπάθησε να μεταθέσει τις ευθύνες σε «σταθμάρχες» και «ανθρώπινα λάθη». Η ευθύνη του είναι σαφής και βαριά, όχι μόνο πολιτικά, αλλά και θεσμικά. Αντί να αναλάβει το κόστος και να φροντίσει για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού συστήματος, μίλησε για ανασυγκρότηση και αναβάθμιση – την ώρα που δύο χρόνια μετά, τα τρένα εξακολουθούν να κυκλοφορούν χωρίς βασικά μέτρα ασφαλείας.
Αν η Δικαιοσύνη δεν πράξει το αυτονόητο και δεν καταλογίσει με αυστηρότητα τις ευθύνες, τότε τα Τέμπη δεν θα είναι παρά άλλη μια «μαύρη» σελίδα στην ιστορία της ελληνικής ατιμωρησίας. Όσο κι αν προσπαθούν να το θάψουν, η αλήθεια βγαίνει πάντα στην επιφάνεια.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα