ΔΗΜΟΦΙΛΗΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Variety: «Η Ελλάδα χρωστά 100 εκατ. ευρώ σε διεθνείς παραγωγές»– Πώς η Ελλάδα έγινε σκηνικό blockbusters αλλά ξέχασε να πληρώσει το εισιτήριο

Είχαμε κόκκινα χαλιά, χολιγουντιανούς αστέρες, φώτα, κάμερες – μόνο που το… ταμείο έμεινε άδειο. Η Ελλάδα, που μέχρι πρόσφατα παρουσιαζόταν ως ανερχόμενη κινηματογραφική Μέκκα της Μεσογείου, κινδυνεύει πλέον να βγει εκτός πλάνου, εξαιτίας «τεχνικών λεπτομερειών» τύπου: χρωστάμε πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ σε διεθνείς παραγωγές.

Variety: «Η Ελλάδα χρωστά 100 εκατ. ευρώ σε διεθνείς παραγωγές»– Πώς η Ελλάδα έγινε σκηνικό blockbusters αλλά ξέχασε να πληρώσει το εισιτήριο

Το διεθνές περιοδικό Variety έφερε στη δημοσιότητα τα προβλήματα του ελληνικού cash rebate – το πρόγραμμα επιστροφής δαπανών που υποσχέθηκε να μετατρέψει την Ελλάδα σε ευρωπαϊκό στούντιο – αλλά φαίνεται πως, παρά τις υποσχέσεις, το μόνο που επιστρέφεται είναι η αβεβαιότητα.

Ταινίες όπως η «Οδύσσεια» του Νόλαν, με Ματ Ντέιμον και Τομ Χόλαντ να περπατούν στους αρχαίους κάμπους της Πύλου, ή το «Maria» του Πάμπλο Λαραΐν με την Αντζελίνα Τζολί, γυρίστηκαν με ελληνικό ήλιο – αλλά περιμένουν ακόμα να πληρωθούν με ελληνικό δημόσιο χρήμα.

Οι παραγωγοί, με δάνεια να τρέχουν και τράπεζες να πιέζουν, αρχίζουν να αναρωτιούνται αν το “Greek hospitality” συνοδεύεται και από “Greek accountability”. Ο Κώστας Κεφαλάς της Faliro House λέει με νόημα: «Οι ξένοι παραγωγοί αρχίζουν να είναι επιφυλακτικοί. Γίνονται πολλές ερωτήσεις». Πώς να μην γίνονται, όταν οι μισοί πληρώνονται και οι άλλοι μισοί διαβάζουν για τις πληρωμές στις ειδήσεις;

Ο ΕΚΚΟΜΕΔ – ο κρατικός φορέας που διαχειρίζεται το πρόγραμμα – επιχειρεί damage control. Ανακοινώνει αριθμούς, στατιστικές, ποσοστά αξιολογήσεων, και υπόσχεται ότι από τον Ιούνιο “τα πράγματα θα πάνε καλύτερα”. Αν όλα πάνε σύμφωνα με το πλάνο, δηλαδή – κάτι που δεν είναι το δυνατό σημείο της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Variety: «Η Ελλάδα χρωστά 100 εκατ. ευρώ σε διεθνείς παραγωγές»– Πώς η Ελλάδα έγινε σκηνικό blockbusters αλλά ξέχασε να πληρώσει το εισιτήριο


Για την παραγωγή της «Maria», για παράδειγμα, το ΕΚΚΟΜΕΔ εξηγεί ότι όλα έγιναν «νωρίτερα από το προβλεπόμενο» και άρα η καθυστέρηση ήταν θεσμικά… σωστή. Και για την «Οδύσσεια», μας διαβεβαιώνουν ότι ακόμα αξιολογείται – οπότε κάθε αναφορά σε χρωστούμενα είναι πρόωρη και άδικη. Κοινώς, αν δεν έχεις καν λάβει έγκριση, τι περιμένεις να πληρωθείς;

Όσο για το μέλλον, υπάρχει σχέδιο, χρήματα από το ΕΣΠΑ και αυξημένοι προϋπολογισμοί. Στο μεταξύ, η χώρα κινδυνεύει να περάσει από το «Hollywood on the Med» στο «Bureaucracy on the Rocks».

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Ελλάδα, που με τόσο κόπο χτίζει τη φήμη της ως ελκυστικός προορισμός για οπτικοακουστικές παραγωγές, μπορεί να τη χάσει με ένα μόνο πράγμα: το παλιό, καλό ελληνικό χούι… να υποσχόμαστε περισσότερα απ’ όσα μπορούμε να πληρώσουμε.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button