EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Πρεμιέρα» για τις θερινές εκπτώσεις – Κοσμοσυρροή παρά τον καύσωνα – Τι θα πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

«Μην αφήνετε τις φωτεινές ταμπέλες με τα -70% να θολώνουν την κρίση σας» προειδοποιούν οι ειδικοί.

Πρώτη μέρα σήμερα για τις θερινές εκπτώσεις – και η αγορά φαίνεται να κινείται. Παρά τον καύσωνα, καταναλωτές και τουρίστες κατέκλυσαν τις βιτρίνες, αναζητώντας τις καλύτερες ευκαιρίες.

«Πρεμιέρα» για τις θερινές εκπτώσεις – Κοσμοσυρροή παρά τον καύσωνα – Τι θα πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Αλλά οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για παγίδες και παραπλανητικές μειώσεις τιμών. Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν επίσημα σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, και θα διαρκέσουν έως το τέλος Αυγούστου, με τα μαγαζιά να έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν προαιρετικά την Κυριακή 20 Ιουλίου. Ήδη η εικόνα στις εμπορικές πιάτσες θυμίζει «γιορτή», με κόσμο να περιδιαβαίνει τις βιτρίνες – έστω και για μια πρώτη «κατασκοπευτική» βόλτα.

Η εκπτωτική περίοδος, όπως επισημαίνει ο εμπορικός κόσμος, αποτελεί τη μεγάλη ελπίδα για αύξηση τζίρου. «Στοχεύουμε σε μεγαλύτερα έσοδα από πέρυσι, ειδικά χάρη στις τουριστικές ροές», δηλώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης. Οι τουρίστες, άλλωστε, θεωρούνται «χρυσή εφεδρεία» που θα στηρίξει την εισαγόμενη κατανάλωση, ενώ οι θελκτικές τιμές σε γνωστά brands αποτελούν ισχυρό δέλεαρ.

Στόχος; Να ξεπεραστεί και φέτος το φράγμα των 7 δισ. ευρώ στο τζίρο του λιανικού εμπορίου (Γ’ Τρίμηνο, εκτός αυτοκινήτων, τροφίμων και καυσίμων).

«Μαγνήτης» οι εκπτώσεις – αλλά και πεδίο για παγίδες
Πίσω από τις ελκυστικές βιτρίνες, όμως, παραμονεύουν και καλοστημένες «παγίδες». Ο Νίκος Κογιουμτσής, αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, προειδοποιεί: οι καταναλωτές πρέπει να δείξουν αυξημένη προσοχή, ιδιαίτερα στις διαδικτυακές αγορές, αλλά και στις «υπερβολικές» προσφορές που μπορεί να κρύβουν πλασματικές εκπτώσεις.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας δίνει έναν μίνι-οδηγό άμυνας, ώστε οι αγοραστές να αποφύγουν τα λάθη:


1 Να ιεραρχούν ανάγκες και να σέβονται τον προϋπολογισμό τους.
2 Να κάνουν έρευνα αγοράς πριν δελεαστούν από εντυπωσιακά ποσοστά.
3 Να ελέγχουν την αυθεντικότητα και την ποιότητα.
4 Να γνωρίζουν τις πολιτικές επιστροφών και εγγυήσεων.

«Πρεμιέρα» για τις θερινές εκπτώσεις – Κοσμοσυρροή παρά τον καύσωνα – Τι θα πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς υπενθυμίζει στους εμπόρους (και άρα και στους καταναλωτές που θέλουν να ελέγχουν αν τηρούνται οι κανόνες) ότι υπάρχει αυστηρός Κώδικας Δεοντολογίας (ΥΑ 66877/30-8-2024):

1 Κάθε ανακοίνωση έκπτωσης οφείλει να αναφέρει την «προγενέστερη τιμή» – δηλαδή τη χαμηλότερη τιμή που ίσχυσε τις 30 μέρες πριν από την πρώτη έκπτωση.
2 Η έκπτωση μπορεί να εμφανίζεται ως ποσοστό («-20%»), ως ποσό («-10 ευρώ»), ή ως διπλή τιμή («τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ»).
3 Αν μειώσεις τιμών γίνονται σταδιακά μέσα σε 60 μέρες, προγενέστερη θεωρείται η τιμή πριν την πρώτη μείωση.

Παράδειγμα «παγίδας» που εντοπίζει ο νόμος: αν ένα προϊόν είχε 150€ τιμή στις 10 Ιουνίου, έπεσε σε 120€, και στις 11 Ιουλίου πωλείται 115€, τότε η πραγματική έκπτωση είναι μόλις 5€ (120-115) – όχι 35€ όπως μπορεί να αφήνεται να εννοηθεί.

Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) και η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι αρμόδιες αρχές για τον έλεγχο και την επιβολή κυρώσεων σε περιπτώσεις παραπλανητικών πρακτικών.

Σημαντικά σημεία που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές:

1 Αν πάνω από 60% των προϊόντων ενός καταστήματος έχουν έκπτωση, αυτό πρέπει να αναγράφεται καθαρά στη βιτρίνα.
2 Αν οι εκπτώσεις διαφέρουν ανά κατηγορία προϊόντων, πρέπει να αναγράφεται το εύρος ποσοστών («από …% έως …%»).
3 Σε κάθε άλλη περίπτωση, η έκπτωση πρέπει να δηλώνει ότι αφορά «επιλεγμένα είδη».
4 Οι τιμές πρέπει να είναι αληθείς και ακριβείς, χωρίς ψευδείς ή παραπλανητικές αναγραφές

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button