Σε οριακό σημείο βρίσκεται η κατάσταση στη Γραμμή 1 του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, καθώς περιστατικό λιποθυμίας οδηγού αναδεικνύει τις σοβαρές ελλείψεις στον στόλο και τη συντήρηση των συρμών, ειδικά εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών.
Λιποθύμησε οδηγός του ηλεκτρικού από τη ζέστη – Καθημερινό «μαρτύριο» η κατάσταση με τους συρμούς χωρίς κλιματισμό
Το συμβάν σημειώθηκε πρόσφατα στο τμήμα μεταξύ Θησείου και Πειραιά και γνωστοποιήθηκε την Παρασκευή 25 Ιουλίου. Ο οδηγός φέρεται να έχασε τις αισθήσεις του λόγω υπερβολικής θερμοκρασίας στον θάλαμο ελέγχου, ο οποίος – σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων – δεν διέθετε λειτουργικό σύστημα ψύξης. Η αυτοματοποιημένη ενεργοποίηση του μηχανισμού ακινητοποίησης του συρμού αποδείχθηκε σωτήρια, αποτρέποντας την πρόκληση σοβαρού ατυχήματος.
Παλαιοί συρμοί, νέα προβλήματα
Η έλλειψη διαθέσιμων, λειτουργικών συρμών έχει οδηγήσει στη συστηματική χρήση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, της πρώτης γενιάς του ηλεκτρικού, τα οποία δεν διαθέτουν καθόλου κλιματισμό. Αυτοί οι συρμοί είχαν κατασκευαστεί για κλειστές, υπόγειες διαδρομές και διαθέτουν ελάχιστα ανοίγματα, γεγονός που δυσχεραίνει τον φυσικό αερισμό και καθιστά τις συνθήκες ιδιαίτερα αποπνικτικές κατά τη θερινή περίοδο.
Σύμφωνα με εργαζόμενους στη ΣΤΑΣΥ, όταν οι συρμοί αυτοί υπερθερμαίνονται, τίθενται εκτός λειτουργίας μέχρι να «επαναφέρουν» τη θερμοκρασία τους, κάτι που γίνεται πρόχειρα σε αμαξοστάσια, με τις πόρτες και τα παράθυρα ανοικτά.
Συντήρηση σε κρίσιμο σημείο
Το πρόβλημα εντείνεται από την υποστελέχωση των συνεργείων. Σήμερα, μόλις δύο εξειδικευμένοι τεχνικοί ψύξης είναι διαθέσιμοι για ολόκληρη τη Γραμμή 1, ενώ οι ανάδοχες εταιρείες που έχουν αναλάβει την τεχνική υποστήριξη των συστημάτων κλιματισμού στις καμπίνες των επιβατών φέρεται να είναι απούσες ή ανεπαρκώς δραστηριοποιημένες.
Λιποθύμησε οδηγός του ηλεκτρικού από τη ζέστη – Καθημερινό «μαρτύριο» η κατάσταση με τους συρμούς χωρίς κλιματισμό
Παράλληλα, το πρόγραμμα αναβάθμισης των συρμών του 2002, που είχε ανατεθεί στη Siemens, απέτυχε να φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ως αποτέλεσμα, τουλάχιστον δέκα συρμοί έχουν τεθεί εκτός κυκλοφορίας λόγω βλαβών στα αναβαθμισμένα – αλλά ελαττωματικά – κλιματιστικά συστήματα.
Τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ
Ο ΟΑΣΑ, σε πρόσφατη ενημέρωσή του, παρουσίασε κάποια θετικά βήματα στον στόλο των μέσων μεταφοράς, χωρίς όμως να διασκεδάζει τις σοβαρές ελλείψεις στη Γραμμή 1:
-
Λεωφορεία: 529 νέα οχήματα έχουν ήδη ενταχθεί στον στόλο με σύγχρονα συστήματα κλιματισμού, με τον αριθμό να προβλέπεται να φτάσει τα 951 έως το τέλος του 2025.
-
Μετρό (Γραμμές 2 & 3): Λειτουργούν σήμερα 52 συρμοί, ενώ προγραμματίζεται ανάταξη και αγορά νέων μέσω ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.
-
Ηλεκτρικός (Γραμμή 1): Η ανακαίνιση 14 παλαιών συρμών έχει προγραμματιστεί για το 2026. Προς το παρόν, τέσσερις συρμοί χωρίς κλιματισμό παραμένουν σε λειτουργία, θεωρητικά μόνο σε ώρες περιορισμένης θερμικής επιβάρυνσης – κάτι που δεν τηρείται στην πράξη.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα