EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Τέλος εποχής» για τα τρόλεϊ μετά από 70 χρόνια – Ριζικές αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από το καλοκαίρι του 2026-Τι θα γίνει με τα δρομολόγια που εκτελούσαν

Μετά από επτά δεκαετίες διαρκούς κυκλοφορίας στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά, τα εμβληματικά τρόλεϊ αποσύρονται οριστικά, σηματοδοτώντας το τέλος μιας ολόκληρης εποχής στις αστικές συγκοινωνίες.

«Τέλος εποχής» για τα τρόλεϊ μετά από 70 χρόνια – Ριζικές αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από το καλοκαίρι του 2026-Τι θα γίνει με τα δρομολόγια που εκτελούσαν

Όπως γνωστοποίησε την Παρασκευή 1 Αυγούστου ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, το κεφάλαιο “τρόλεϊ” κλείνει για το λεκανοπέδιο, στο πλαίσιο ενός συνολικού επανασχεδιασμού των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Η απόφαση αυτή δεν ελήφθη ελαφρά τη καρδία. Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, αν και είχε προβλεφθεί αρχικά η προμήθεια νέων τρόλεϊ, το υψηλό κόστος αναβάθμισης του παλαιωμένου δικτύου (καλώδια, στύλοι, υποδομές) καθιστούσε το εγχείρημα μη βιώσιμο. Αντιθέτως, η έρευνα του υπουργείου κατέληξε σε ένα σχέδιο μετάβασης, βασισμένο στη σύγχρονη τεχνολογία και την ενεργειακή αποδοτικότητα.

Το σχέδιο απόσυρσης: Δύο φάσεις αλλαγών

Η σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις:

  1. Αποξήλωση του υφιστάμενου δικτύου καλωδίων και στύλων σε Αθήνα και Πειραιά, με εξαίρεση κομβικούς κεντρικούς άξονες – όπως η λεωφόρος Συγγρού – όπου θα ενισχυθούν τα δρομολόγια με εναλλακτικά μέσα.

  2. Εισαγωγή ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα αναλάβουν εξολοκλήρου τις γραμμές που εξυπηρετούνταν μέχρι σήμερα από τρόλεϊ. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει αυξημένη ευελιξία, χαμηλότερο κόστος συντήρησης και σημαντική περιβαλλοντική αναβάθμιση.


Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, ο υπουργός διαβεβαίωσε πως οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ δεν θα απολυθούν, αλλά θα ενσωματωθούν στις υπηρεσίες των λεωφορείων, με ανάλογη εκπαίδευση και προσαρμογή.

«Τέλος εποχής» για τα τρόλεϊ μετά από 70 χρόνια – Ριζικές αλλαγές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από το καλοκαίρι του 2026-Τι θα γίνει με τα δρομολόγια που εκτελούσαν

«Τελευταίο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό στα ΜΜΜ»

Εκτενής αναφορά έγινε και στην κατάσταση των ΜΜΜ κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών και των υψηλών θερμοκρασιών. Ο κ. Κυρανάκης αναγνώρισε τα προβλήματα ψύξης στους συρμούς, ιδιαίτερα στον ΗΣΑΠ, παρά το γεγονός ότι πολλά νεότερα βαγόνια διαθέτουν κλιματιστικά – που συχνά όμως υπολειτουργούν, καθώς οι επιβάτες ανοίγουν τα παράθυρα, λόγω της μη υπόγειας κυκλοφορίας.

Στο δίκτυο του Μετρό, από τους 52 συρμούς των Γραμμών 2 και 3, μόλις 32 διαθέτουν πλήρη λειτουργία κλιματισμού. Ο υπουργός υποσχέθηκε ότι η κατάσταση αυτή δεν θα επαναληφθεί το επόμενο καλοκαίρι, καθώς ξεκινά άμεσα πρόγραμμα ανακαίνισης των παλιών συρμών.

«Δεσμεύομαι προσωπικά πως αυτό είναι το τελευταίο καλοκαίρι που οι επιβάτες βιώνουν τέτοιες συνθήκες», ανέφερε χαρακτηριστικά, επιρρίπτοντας ευθύνες για την προμήθεια συρμών χωρίς κλιματισμό σε προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου.

Το σχέδιο προβλέπει την προσωρινή απόσυρση συρμών από την κυκλοφορία, ώστε να ανακαινιστούν τόσο μηχανολογικά όσο και ως προς τα συστήματα κλιματισμού, με ενδεχόμενο αντίκτυπο στη συχνότητα των δρομολογίων, κάτι που – όπως τόνισε – το υπουργείο αναλαμβάνει ανοιχτά.

«Κάθε σοβαρή απόφαση έχει συνέπειες, αλλά προτιμούμε να επενδύσουμε τώρα για να έχουμε ανθρώπινες μετακινήσεις αύριο», κατέληξε.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button