TOP ΝΕΑΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Ποιος Έλληνας εφοπλιστής μπήκε στο στόχαστρο των ΗΠΑ για την μεταφορά Ιρανικού πετρελαίου ; – Τι αναφέρει γι’ αυτόν σε επίσημη ανακοίνωση η Αμερικανική κυβέρνηση ;

Το όνομά του είναι Αντώνης Μαργαρίτης και είναι Έλληνας εφοπλιστής με ναυτιλιακές δικών του συμφερόντων στον Πειραιά και στα νησιά Μάρσαλ.

Τον τελευταίο καιρό μπήκε στο στόχαστρο της κυβέρνησης των ΗΠΑ με την κατηγορία ότι τα πλοία που διαχειρίζεται μεταφέρουν ,παρανόμως,πετρέλαιο του Ιράν.

Πιο αναλυτικά οι υπάρχουσες πληροφορίες συνοψίζονται στα ακόλουθα στοιχεία:

Ο Αντώνιος Μαργαρίτης χαρακτηρίστηκε ως κύριος στόχος των κυρώσεων, μαζί με ένα δίκτυο εταιρειών που εποπτεύει στην Ελλάδα και στα Νησιά Μάρσαλ. Η ενέργεια αυτή έρχεται μερικές εβδομάδες μετά τη μεγαλύτερη δράση επιβολής κυρώσεων του αμερικανικού Υπουργείου Οικονομικών κατά του Ιράν τα τελευταία επτά χρόνια, η οποία στόχευε ένα δίκτυο υπό την επίβλεψη του μεγιστάνα πετρελαίου Χοσεΐν Σαμχανί, του οποίου ο πατέρας είναι ανώτερος σύμβουλος του Ανώτατου Ηγέτη Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ.

Η σημερινή ενέργεια κατά του Μαργαρίτη και του δικτύου του αποδυναμώνει την ικανότητα της Τεχεράνης να χρηματοδοτεί τα προγράμματα προηγμένων όπλων της, να υποστηρίζει τρομοκρατικές ομάδες και να απειλεί την ασφάλεια των στρατευμάτων μας και των συμμάχων μας», δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών Σκοτ Μπέσεντ.

Service apply.
Ταυτότητα
Οι Αξίες μας
Όροι Χρήσης
2024 mononews.gr All rights reserved
Realtime Γενικός Δείκτης: 2097.07
-0.01%
Τζίρος: 140.73 εκατ.
ΜΕΤΟΧΕΣ ΤΑΜΠΛΟ ΑΓΟΡΕΣ
Έλληνες εφοπλιστές: Πούλησαν 148 πλοία με μεγάλα κέρδη – Οι Κινέζοι αγόρασαν τα διπλάσια

Bloomberg
Κυρώσεις σε Έλληνα εφοπλιστή από τις ΗΠΑ γιατί μετέφερε Ιρανικό πετρέλαιο
Ο Αντώνιος Μαργαρίτης χαρακτηρίστηκε ως κύριος στόχος των κυρώσεων, μαζί με ένα δίκτυο εταιρειών που εποπτεύει στην Ελλάδα και στα Νησιά Μάρσαλ.


Bloomberg
21.08.2025 | 20:22
Τελευταία ενημέρωση:8:56 μμ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έλληνας εφοπλιστής (με Ferrari) εμπλέκεται στον σκιώδη στόλο μεταφοράς ιρανικού πετρελαίου – Τον ερευνούν οι ΗΠΑ

Βίκτωρ Ρέστης: «Ο ουρανός δεν είναι το όριο για εμάς», αλλά συγκεντρώνει συνεχώς με τις δράσεις του τα φώτα της δημοσιότητας

Σταύρος Λιβανός: Ο «Θαυματοποιός των θαλασσών» με το δόγμα «μετρητά και πλοία», πεθερός του Ωνάση και του Νιάρχου
Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ επέβαλε κυρώσεις σε έναν Έλληνα πλοιοκτήτη που, όπως ανέφερε, διευκόλυνε τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου, διευρύνοντας την εκστρατεία «μέγιστης πίεσης» της κυβέρνησης Τραμπ κατά της Τεχεράνης και την καταστολή του λεγόμενου «σκιώδους στόλου» της.

Ο Αντώνιος Μαργαρίτης χαρακτηρίστηκε ως κύριος στόχος των κυρώσεων, μαζί με ένα δίκτυο εταιρειών που εποπτεύει στην Ελλάδα και στα Νησιά Μάρσαλ. Η ενέργεια αυτή έρχεται μερικές εβδομάδες μετά τη μεγαλύτερη δράση επιβολής κυρώσεων του αμερικανικού Υπουργείου Οικονομικών κατά του Ιράν τα τελευταία επτά χρόνια, η οποία στόχευε ένα δίκτυο υπό την επίβλεψη του μεγιστάνα πετρελαίου Χοσεΐν Σαμχανί, του οποίου ο πατέρας είναι ανώτερος σύμβουλος του Ανώτατου Ηγέτη Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ.

«Η σημερινή ενέργεια κατά του Μαργαρίτη και του δικτύου του αποδυναμώνει την ικανότητα της Τεχεράνης να χρηματοδοτεί τα προγράμματα προηγμένων όπλων της, να υποστηρίζει τρομοκρατικές ομάδες και να απειλεί την ασφάλεια των στρατευμάτων μας και των συμμάχων μας», δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών Σκοτ Μπέσεντ.

«Υπό την ηγεσία του Προέδρου Τραμπ, το Υπουργείο Οικονομικών παραμένει αποφασισμένο να λογοδοτήσουν όλοι όσοι προσπαθούν να βοηθήσουν το ιρανικό καθεστώς και να απειλήσουν την παγκόσμια ασφάλεια.» πρόσθεσε ο Μπέσεντ.

«Ο Μαργαρίτης εκμεταλλεύτηκε την πολυετή εμπειρία του στη ναυτιλιακή βιομηχανία για να διευκολύνει παράνομα τη μεταφορά και την πώληση ιρανικού πετρελαίου», ανέφερε το Υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωσή του.

Οι αμερικανικές κυρώσεις στόχευσαν διάφορες εταιρείες που σχετίζονται με τον Μαργαρίτη, όπως οι:

Marant Shipping and Trading S.A.

Square Tanker Management Ltd.

Comford Management S.A.

United Chartering S.A.

Συγκεκριμένα, από τις ανωτέρω η ναυτιλιακή εταιρεία «MARANT SHIPPING AND TRADING S.A.» που εδρεύει στα νησιά ΜΑΡΣΑΛ, κατέθεσε αίτηση για εγκατάσταση της στην Ελλάδα στις 16 Ιουνίου του 2015, ενώ πήρε την έγκριση στις 2 Ιουλίου 2025, με υπογραφή του τότε αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα.

Με την απόφαση 31221/488/01 ΦΕΚ 16 Ιουλίου 2015, τεύχος Δεύτερο, αριθμός 1.485 επιτρέπεται από το γραφείο ή υποκατάστημα της εταιρείας να γίνονται στην Ελλάδα οι παρακάτω εργασίες:

α. Η σύναψη συμβάσεων ναυλώσεων και η μεσιτεία για τη ναύλωση πλοίων που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου αυτού και η επιμέλεια κάθε θέματος σχετικού με τις εργασίες αυτές.

β. Η μεσιτεία για αγοραπωλησίες πλοίων που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου αυτού και η επιμέλεια κάθε θέματος σχετικού με την εργασία αυτή.

γ. Η μεσιτεία για τη ναυπήγηση, μετασκευή ή επισκευή σε Ελληνικά ή ξένα Ναυπηγεία πλοίων που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου αυτού και η επιμέλεια κάθε θέματος σχετικού με τις εργασίες αυτές, εφόσον τη− ρούνται οι σχετικές με την φορολογία πλοίων διατάξεις.

δ. Ο διακανονισμός αβαριών σε πλοία που αναφέρο− νται στην παρ. 1 του άρθρου αυτού και η επιμέλεια κάθε θέματος σχετικού με την εργασία αυτή.

ε. Η τήρηση λογιστικών βιβλίων, η διενέργεια εισπρά− ξεων και πληρωμών για τις παραπάνω πράξεις και η τήρηση λογαριασμών σε συνάλλαγμα στις Τράπεζες της Ελλάδος ή του Εξωτερικού.

3. Απαγορεύεται στο παραπάνω γραφείο ή Υποκατάστημα της εταιρείας να αναπτύξει κάθε άλλη δραστηριότητα που δεν αναφέρεται στην απόφαση αυτή.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button