Γιατί η Τουρκία επιταχύνει -άραγε- την ολοκλήρωση της ναυπήγησης και του εξοπλισμού του γιγαντιαίου αεροπλανοφόρου των 60.000 τόνων , ώστε να είναι παραδοτέο μεταξύ του 2027 και του 2028, ενώ αρχικά είχε προβλεφθεί ως έτος παράδοσης το 20230; Μήπως, λέμε μήπως, έχει στο μυαλό της το επεκτατικό δόγμα της “Γαλάζιας Πατρίδας” σε βάρος της Ελλάδος και της Κύπρου;
Εμείς το πιστεύουμε, εσείς -αγαπητοί μας αναγνώστες- το πιστεύετε, αλλά δεν φαίνεται να το πιστεύουν στο Μέγαρο Μαξίμου και στο ΕΛΙΑΜΕΠ!
Αλλά ας δούμε το σχετικό ρεπορτάζ:
Παρότι η κατασκευή ξεκίνησε με καθυστέρηση στις αρχές του 2025, οι Τούρκοι αξιωματούχοι προβλέπουν καθέλκυση το 2027-2028 και παράδοση στο Τουρκικό Ναυτικό «πριν από το 2030». Για να τηρηθεί το φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα, τα megablock του πλοίου θα κατασκευαστούν σε συνεργασία με πολλαπλά ναυπηγεία.
Το MUGEM θα έχει εντυπωσιακά χαρακτηριστικά:
Μήκος: 285 μέτρα
Εκτόπισμα: 60.000 τόνοι (διπλάσιο από το υπάρχον TCG Anadolu)
Χωρητικότητα: 50 αεροσκάφη και drones
Πλήρωμα: Πάνω από 800 άτομα
Αυτονομία: 18.520 χλμ.
Το αεροπλανοφόρο θα διαθέτει αρχικά σχεδιασμό «άλματος σκι» (ski jump), παρόμοιο με τα βρετανικά HMS Queen Elizabeth, αλλά με μελλοντική δυνατότητα αναβάθμισης σε ηλεκτρομαγνητικό καταπέλτη. Η πλατφόρμα θα ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες, επιτρέποντας άμεσες δοκιμές από τις αμυντικές εταιρείες TAI και Baykar.
Η ανάπτυξη του MUGEM εντάσσεται στη στρατηγική της Τουρκίας για αυτάρκεια σε αμυντικά συστήματα (στόχος 80% εγχώρια παραγωγή) και επέκταση της ναυτικής της ισχύος στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Το project αποτελεί απάντηση στον αποκλεισμό της από το πρόγραμμα F-35 το 2020, λόγω της απόκτησης ρωσικών συστημάτων S-400.
Η ολοκλήρωση του MUGEM θα καταστήσει την Τουρκία μία από τις λίγες χώρες παγκοσμίως με προηγμένο αεροπλανοφόρο, αλλάζοντας ριζικά την ισορροπία δυνάμεων στην περιοχή.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα