TOP ΝΕΑΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Έλληνες εφοπλιστές : Και με τον Πούτιν και με τον Τραμπ – Αφού θησαύρισαν μεταφέροντας το λαθραίο πετρέλαιο της Ρωσίας ,τώρα συνεργάζονται με την Κυβέρνηση των ΗΠΑ για την μεταφορά του Αμερικανικού φυσικού αερίου – Ποιά ” μεγάλα ονόματα” ήταν στη συνάντηση με τους Αμερικανούς Υπουργούς και τί τους είπαν ;

Γιάννης Αλαφούζος,Μιχάλης Χανδρής,Γιώργος Προκοπίου ,Μαρία Αγγελικουση μεταξύ εκείνων που παρευρεθησαν

Παγκόσμιοι “πρωταθλητές” σε …”ευελιξία” και “προσαρμοστικότητα ” έχουν αναδειχθεί οι Έλληνες εφοπλιστές,που κατάφεραν να εκμεταλλευτούν τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις παγκόσμιες γεωπολιτικές ανατροπές,προκειμένου να αυξήσουν στο έπακρο τον πλούτο τους και τα κέρδη τους.

Είναι ” κοινό μυστικό” ότι πούλησαν πάνω από 200 παλαιά δεξαμενόπλοια ,που θα πήγαιναν για σκραπ στον λεγόμενο ” μαύρο στόλο” του Πούτιν .

Στη συνέχεια φρόντισαν να μεταφέρουν το λαθραίο πετρέλαιο των Ρώσων,παραβιάζοντας τις κυρώσεις και τις απαγορεύσεις σε βάρος της Μόσχας.

Όλη η Πελοπόννησος ( και όχι μόνον….) γνωρίζει ότι η αρχή έγινε στα ανοιχτά του Λακωνικού Κόλπου ,όπου οι συνταξιούχοι που καθοντουσαν στα παραλιακά καφενεία της Νεάπολης έδειχναν με το χέρι τους τα σημεία μεταμοφορτωσης στα 6,5 έως 7 ναυτικά μίλλια μακριά από την ακτή.

Μάλιστα,ένας από τους πιο σεβάσμιους Έλληνες εφοπλιστές,ο Αθανάσιος Μαρτινος,μιλώντας σε ναυτιλιακό συνέδριο,παραδέχθηκε δημόσια τη μεταφορά του λαθραίου πετρελαίου από Ελληνόκτητα καράβια.

Αλλά οι καιροί άλλαξαν και ήλθε ο Τραμπ στην εξουσία.
Στη συνάντηση της Αθήνας ωρισμενοι από τους πιο μεγάλους Έλληνες εφοπλιστές άλλαξαν ρότα και έσπευσαν να ” τα δώσουν όλα” στον Αμερικανό Πρόεδρο,προκειμένου να μείνουν μέσα στο “χοντρό παιχνίδι”.


Και με τον… “χωροφύλαξ” και με τον “αστυφυλαξ”,λοιπόν !

Αλλά ας δούμε με περισσότερες λεπτομέρειες τι ακριβώς ειπώθηκε στην συνάντηση του Ζαππείου :

Σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του υπουργού Εσωτερικών των ΗΠΑ και προέδρου του Συμβουλίου «Ενεργειακής Κυριαρχίας», Νταγκ Μπέργκαμ, με κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές στο περιθώριο της 6ης Διακυβερνητικής Συνόδου Διατλαντικής Συνεργασίας για την Ενέργεια (P-TEC), που έλαβε χώρα στο Ζάππειο Μέγαρο.

Στην κλειστή αυτή σύσκεψη συμμετείχε και η νέα πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκιλφόιλ, ενώ από την ελληνική πλευρά παρευρέθηκαν οι Γιώργος Προκοπίου, Μαρία Αγγελικούση, Νίκος Τσάκος, Γιάννης Αλαφούζος, Πέτρος Παππάς, Ιωάννα Προκοπίου και ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μιχάλης Χανδρής.

Νταγκ Μπέργκαμ: «Η ναυτιλία είναι κρίκος-κλειδί στην ενεργειακή ασφάλεια»

Ανοίγοντας τη συζήτηση, ο Αμερικανός υπουργός υπογράμμισε την αξία της συνεργασίας με την Ελλάδα, σε μια εποχή όπου οι γεωπολιτικές προκλήσεις και η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ενέργειας δοκιμάζονται. Αναφερόμενος στις πρόσφατες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, σημείωσε πως η αποσταθεροποίηση αυτή «αυξάνει το κόστος για τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους, ενώ εξυπηρετεί ανταγωνιστικές δυνάμεις».

Τόνισε, επίσης, ότι η Δύση χρειάζεται «στρατηγική ανθεκτικότητα» για να εξασφαλίσει επάρκεια και ενεργειακή ασφάλεια, αναγνωρίζοντας τη ναυτιλία ως καθοριστικό παράγοντα αυτής της ισορροπίας. Παράλληλα, επαίνεσε τη συμβολή της Ελλάδας, η οποία, όπως είπε, «αν και μικρή σε πληθυσμό, διαθέτει το 25% του παγκόσμιου στόλου πλοίων διεθνών εταιρειών».

«Αν θέλουμε έναν πιο ασφαλή και σταθερό κόσμο, πρέπει να ενισχύσουμε τη ναυτιλία και τη ναυπηγική βιομηχανία μας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Γιώργος Προκοπίου: «Η Ελλάδα μπορεί να στηρίξει την αναγέννηση της αμερικανικής ναυτιλίας»

Ο Έλληνας εφοπλιστής ανέδειξε τους ιστορικούς δεσμούς των δύο χωρών, από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο έως τη σύγχρονη εποχή, επισημαίνοντας ότι «η Ελλάδα στέκεται πάντα στο πλευρό της ελευθερίας και της δημοκρατίας».

Πρότεινε, μάλιστα, στις ΗΠΑ να αξιοποιήσουν τον ελληνικό στόλο μέσα από ένα σύστημα εμπορικής προ-ναύλωσης, ώστε να εξασφαλίσουν άμεσα διαθέσιμα πλοία για ενεργειακές μεταφορές χωρίς τις καθυστερήσεις νέων ναυπηγήσεων. «Τα πλοία είναι πλωτοί αγωγοί· αποτελούν τη γρηγορότερη και οικονομικότερη λύση», σημείωσε.

Νίκος Τσάκος: «Η ναυτιλία επιστρέφει στο επίκεντρο – και η Ελλάδα είναι έτοιμη»

Ο πρόεδρος της Tsakos Energy Navigation χαρακτήρισε τη συνάντηση «ιστορική στιγμή», καθώς —όπως είπε— «επιτέλους συζητούμε για τη ναυτιλία με υπερηφάνεια και προοπτική».

Ο ίδιος τόνισε ότι, αν και ο κλάδος μεταφέρει έως και το 80% του παγκόσμιου εμπορίου, παραμένει υποτιμημένος πολιτικά. Χαιρέτισε τη βούληση των ΗΠΑ να επαναφέρουν τη ναυτιλία στο επίκεντρο της οικονομικής στρατηγικής τους και πρότεινε πρακτικά βήματα, όπως συνεργασίες με ελληνικές εταιρείες και φιλοξενία Αμερικανών δοκίμων αξιωματικών στα ελληνόκτητα πλοία.

«Αντί να ταξιδεύουμε με άδεια πλοία μέχρι την Ασία, μπορούμε να εξυπηρετούμε απευθείας τις ανάγκες των ΗΠΑ — μειώνοντας κόστος και ρύπους», υπογράμμισε.

Μαρία Αγγελικούση: «Οι ελληνοαμερικανικοί δεσμοί οδηγούν σε ενεργειακή υπεροχή»

Η επικεφαλής του Angelicoussis Group υπενθύμισε τη μακρά ιστορική συνεργασία Ελλάδας–ΗΠΑ, από τα Liberty ships έως τα σημερινά ενεργειακά projects.

Τόνισε ότι η ελληνική ναυτιλία μεταφέρει το 25% των παγκόσμιων ενεργειακών φορτίων, με εταιρείες που διαθέτουν εμπειρία, ευελιξία και οικογενειακό χαρακτήρα.

«Μόνο η δική μας εταιρεία μετέφερε το 10% των αμερικανικών εξαγωγών ενέργειας το 2024, με πάνω από 700 προσεγγίσεις σε αμερικανικά λιμάνια», ανέφερε, επισημαίνοντας την εμπιστοσύνη που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές ως μεταφορείς αμερικανικής ισχύος.

Παράλληλα, έδωσε έμφαση στην ανάγκη εκπαίδευσης νέων ναυτικών, προτείνοντας συνέργειες με τις ναυτικές ακαδημίες των ΗΠΑ.

Πέτρος Παππάς: «Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 1% του παγκόσμιου ΑΕΠ»

Ο επικεφαλής της Star Bulk τόνισε ότι η Ελλάδα, χάρη στον τεράστιο στόλο της, «διαχειρίζεται ουσιαστικά πάνω από το 1% του παγκόσμιου ΑΕΠ».

Χαιρέτισε την αμερικανική αποστολή και εξέφρασε την ελπίδα ότι η συνάντηση στο Ζάππειο θα σηματοδοτήσει «την απαρχή μιας νέας εποχής ουσιαστικής ναυτιλιακής συνεργασίας» ανάμεσα στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Από την πλευρά της, η Ουάσιγκτον βλέπει στην Ελλάδα έναν σταθερό πυλώνα στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης, αλλά και έναν κομβικό σύμμαχο στη «θαλάσσια αναγέννηση» που επιχειρεί η Δύση.

Όπως τόνισαν όλοι οι συμμετέχοντες, η ναυτιλία επιστρέφει στο προσκήνιο της διεθνούς πολιτικής — και η Ελλάδα κρατά σταθερά το τιμόνι αυτής της νέας πορείας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button