Οι ώρες κυλούν αμείλικτα για τα σωστικά συνεργεία που επιχειρούν αδιάκοπα στη Βενεζουέλα, καθώς η μάχη για τον εντοπισμό επιζώντων κάτω από τα συντρίμμια γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη.
Βενεζουέλα: Δράμα δίχως τέλος πάνω από τα ερείπια-Όσο περνούν οι μέρες σβήνουν οι ελπίδες για επιζώντες- Δεκάδες χιλιάδες οι αγνοούμενοι
Οι πρώτες 72 ώρες μετά από μια τόσο εκτεταμένη φυσική καταστροφή θεωρούνται καθοριστικές και πλέον οι ελπίδες αρχίζουν να εξανεμίζονται, την ώρα που ο απολογισμός των θυμάτων αυξάνεται δραματικά.
Από το βράδυ του Σαββάτου έχουν συμπληρωθεί τρεις ημέρες από τους δύο καταστροφικούς σεισμούς που έπληξαν τη χώρα την Τετάρτη, αφήνοντας πίσω τους ισοπεδωμένες γειτονιές, χιλιάδες οικογένειες χωρίς στέγη και αμέτρητους ανθρώπους που εξακολουθούν να αγνοούνται κάτω από τα ερείπια.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι μετά την παρέλευση 72 ωρών, οι πιθανότητες επιβίωσης ενός εγκλωβισμένου ανθρώπου χωρίς πρόσβαση σε νερό μειώνονται δραστικά. Παρ’ όλα αυτά, η εμπειρία από προηγούμενες μεγάλες καταστροφές δείχνει ότι δεν αποκλείονται θαύματα, καθώς έχουν καταγραφεί περιπτώσεις επιζώντων που εντοπίστηκαν ακόμη και πέντε ή έξι ημέρες μετά τον εγκλωβισμό τους.
Η έκταση της καταστροφής είναι τεράστια. Τουλάχιστον 250 κτήρια έχουν καταρρεύσει ολοσχερώς, ενώ ο αριθμός των νεκρών έχει ξεπεράσει τους 1.400. Την ίδια στιγμή, περισσότεροι από 50.000 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται, με τις αρχές και τις διεθνείς ομάδες διάσωσης να συνεχίζουν τις έρευνες κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.
Βενεζουέλα: Δράμα δίχως τέλος πάνω από τα ερείπια-Όσο περνούν οι μέρες σβήνουν οι ελπίδες για επιζώντες- Δεκάδες χιλιάδες οι αγνοούμενοι
Ο Ντέιβιντ Εμανουέλ Βίγια Τεχέδα, μέλος της μεξικανικής ομάδας διάσωσης Los Topos («Οι Τυφλοπόντικες»), η οποία επιχειρεί στο Καράκας, περιέγραψε τη δραματική εικόνα που επικρατεί στις πληγείσες περιοχές, εξηγώντας πως το έργο των διασωστών δυσχεραίνεται από το μεγάλο ύψος των κτιρίων που κατέρρευσαν αλλά και από τον τεράστιο αριθμό των σημείων που πρέπει να ελεγχθούν.
«Είναι δύσκολο επειδή οι σεισμοί ήρθαν ο ένας μετά τον άλλο και δεν ήταν πολύ βαθιοί», δήλωσε ο Βίγια Τεχέδα σε δημοσιογράφους που συνοδεύουν τις επιχειρήσεις διάσωσης στη Βενεζουέλα. «Αυτό είναι που προκάλεσε την κατάρρευση τόσων πολλών κτιρίων».
Όπως ανέφερε, οι εκτιμήσεις για το συγκεκριμένο κτίριο όπου επιχειρεί η ομάδα του στην πρωτεύουσα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας, καθώς η μορφή της κατάρρευσης δυσκολεύει σημαντικά τον εντοπισμό ανθρώπων που ενδέχεται να βρίσκονται ακόμη στη ζωή.
«γίνεται όλο και πιο δύσκολο να τους βρούμε ζωντανούς».
Παρά τη σκληρή πραγματικότητα, ο ίδιος αρνείται να εγκαταλείψει την προσπάθεια, υπενθυμίζοντας ότι η εμπειρία των διασωστών έχει αποδείξει πολλές φορές πως η ελπίδα δεν χάνεται εύκολα.
«έχουμε βγάλει ανθρώπους μετά από 10 ημέρες, κάτω από τα ερείπια, και ήταν ακόμη ζωντανοί».
Σημαντικό εμπόδιο στις επιχειρήσεις αποτελούν και οι συνεχείς μετασεισμοί, οι οποίοι διατηρούν σε κατάσταση συναγερμού τόσο τους εγκλωβισμένους όσο και τα σωστικά συνεργεία. Η Λόις Πέις, περιφερειακή διευθύντρια του Ερυθρού Σταυρού για την Αμερική, τόνισε στο CNN ότι οι αδιάκοπες δονήσεις καθιστούν κάθε επιχείρηση εξαιρετικά επικίνδυνη.
«Δεν ξέρω αν οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται πόσο συνεχής ήταν αυτή η απειλή», δήλωσε η Πέις.
Σύμφωνα με αξιωματούχο της Βενεζουέλας, μέχρι το Σάββατο είχαν καταγραφεί τουλάχιστον 430 μετασεισμοί μετά τις δύο ισχυρές σεισμικές δονήσεις, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο νέων καταρρεύσεων και δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο το έργο των διασωστών.
Η ίδια περιέγραψε τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι ομάδες του Ερυθρού Σταυρού, υπογραμμίζοντας ότι οι μετασεισμοί δεν έχουν σταματήσει ούτε στιγμή.
«Υπάρχουν συνεχείς δονήσεις κάθε φορά που μιλάω στο τηλέφωνο με την ομάδα μου εκεί», συνέχισε η Πέις. «Είναι κάτι που συμβαίνει συνεχώς και είναι αρκετά τρομακτικό. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες μας πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές όταν εισέρχονται σε αυτές τις κοινότητες για να εκτιμήσουν τις ζημιές ή να παρέχουν υπηρεσίες».

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα