Μια ανεξήγητη μανία με την εγχώρια αμυντική βιομηχανία έχει καταλάβει το επιτελικό κράτος του Κυριάκου Μητσοτάκη και τα ένστολα ‘εξαπτέρυγά’ του.
Αυτό φάνηκε εμπράκτως με τον αποκλεισμό της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας από τα δυο μεγάλα αμυντικά προγράμματα της αγοράς των αεροσκαφών Rafale και των φρεγατών Belharra. Ωστόσο η επιλογή του αποκλεισμού της εγχώριας βιομηχανίας φαίνεται ότι συνεχίζεται και μάλιστα με αμείωτη ένταση και κατά την προκαταρκτική συζήτηση που έχει ήδη ξεκινήσει για την αγορά των F-35 καθώς η στρατιωτική ηγεσία – προφανώς με εντολή Μαξίμου- δεν θέλει τα SSI (αντισταθμιστικά ωφελήματα)!
Μέσω των “παπαγάλων” που διαθέτουν στα συστημικά Μέσα διαχέουν ψεύδη και σύγχυση δημιουργώντας μια πλασματική εικόνα.
Κάνουν λόγο για 600 έως και 800 εκατομμύρια δολάρια ότι θα φτάσουν τα SSI των F-35. Στην πραγματικότητα δεν θα φτάσουν τα 500 εκατομμύρια.
Αποφεύγουν να πουν ότι από τη συνολική δαπάνη του επενδυτικού προγράμματος του SSI, το 80 – 90% πρόκειται να δαπανηθούν για την κατασκευή, τον εξοπλισμό και την υποστήριξη των αναγκαίων για την επιχειρησιακή χρήση του μαχητικού υποδομών.
Η κυβερνητική αλλεργία στα SSI δηλαδή στα αντισταθμιστικά ωφελήματα για τα F-35 παραπέμπει σε άλλες περιόδους που η χώρα αγόραζε μαχητικά χωρίς συστήματα αυτοπροστασίας και όπλα ή άρματα μάχης χωρίς πυρομαχικά !
Και καλά οι πολιτικοί που μπορεί να έχουν τις ιδεοληψίες τους, οι στρατιωτικοί που θα κληθούν την επαύριο να χειριστούν τα F-35 πως υποκύπτουν στις αξιώσεις εκείνων που θέλουν F-35 χωρίς SSI . Πρόκειται για ένα αεροσκάφος 5ης γενιάς, τεχνολογίας stealth, το οποίο αποτελεί περισσότερο ένα ολοκληρωμένο, δικτυοκεντρικής επιχειρησιακής φιλοσοφίας οπλικό σύστημα, παρα ένα απλό μαχητικό.
Για την αποτελεσματική αξιοποίηση του μαχητικού, που θα αλλάξει την ισορροπία δυνάμεων στην περιοχή, η Πολεμική Αεροπορία θα χρειαστεί να αποκτήσει ειδικά κατασκευασμένες και εξοπλισμένες υποδομές και να εκπαιδεύσει το προσωπικό της για την χρήση τους.
Οι αναγκαίες αυτές υποδομές και ο εξοπλισμός τους, θα απορροφήσουν το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης των SSI, αφήνοντας ένα υπόλοιπο 10 – 20% για τη συμμετοχή της αμυντικής βιομηχανίας στο παγκόσμιο κατασκευαστικό πρόγραμμα του F-35, που για τα επόμενα χρόνια έχουν παραγγελθεί περισσότερα από 2.500 αεροσκάφη.
Στην πραγματικότητα, η Ελλάδα αν και δεν συμμετείχε εξαρχής με κάποια χρηματική επένδυση στο πρόγραμμα των F-35 όπως έπραξαν άλλες χώρες, καταφέρνει μέσα από την επικείμενη παραγγελία και την υλοποίηση μιας επένδυσης μερικών δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, να ενταχθεί στο κλαμπ των χωρών που θα κατασκευάζουν και υποστηρίζουν τμήματα του F-35 για την παγκόσμια αγορά, για πολλές δεκαετίες.
Σύμφωνα με υπολογισμούς, εκτιμάται ότι η συμμετοχή της βιομηχανίας στο πρόγραμμα παραγωγής/εφοδιαστικής αλυσίδας του F-35 με την επενδυτική συνεισφορά μερικών δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, θα αποφέρει στην ελληνική βιομηχανία έσοδα από τις εξαγωγές της τάξης των 500 εκατ. Ευρώ με 1 δις Ευρώ μέσα σε μια δεκαετία.
Τα έσοδα αυτά δύναται να αυξηθούν και να διατηρηθούν για επιπλέον πολλά χρόνια, σύμφωνα με τις υπάρχουσες και εκτιμώμενες μελλοντικές παραγγελίες του μαχητικού.
Επιπρόσθετα, καθόλη την διάρκεια του προγράμματος παραγωγής, που θα διαρκέσει όπως φαίνεται ίσως και δεκαετίες, το Ελληνικό Δημόσιο και οι Ασφαλιστικοί φορείς θα έχουν αξιόλογα ετήσια έσοδα στα Ταμεία τους.
Τέλος, σημαντική θα είναι η συνδρομή του προγράμματος στον εκσυγχρονισμό της χώρας, αφού η εν λόγω μικρή σε χρηματικό ύψος επένδυση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μεταφορά τεχνογνωσίας, νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης, αύξηση της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας και την απορρόφηση από την Ελλάδα των νέων τεχνολογιών στην αεροδιαστημική βιομηχανία.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα