COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

EΛΛΑΔΑ

Αδιανόητο ρεσιτάλ ανευθυνότητας: Πήγαν να ανεβάσουν την ταχύτητα των συρμών του Προαστιακού στα 160 χλμ/ώρα χωρίς τηλεδιοίκηση! – Λάθος από τον μοιραίο σταθμάρχη και στις γραμμές του Προαστιακού!

Το ρεσιτάλ ανευθυνότητας χωρίς να υπάρχει η σκέψη της ασφάλειας των πολιτών σε πρώτο πλάνο ξετυλίγεται, καθώς με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών ανακαλύφθηκε εγκληματική αμέλεια ακόμη και για τον Προαστιακό, όπου είχε επιχειρηθεί το 2010 η αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα αντί των 115.

Η αντίδραση των μηχανοδηγών ήταν άμεση και το συγκεκριμένο περιστατικό που έγινε επί προεδρίας του Θανάση Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος τοποθετήθηκε την Παρασκευή (3/3) από την κυβέρνηση ως μέλος της επιτροπής για τη διερεύνηση του δυστυχήματος των Τεμπών για να παραιτηθεί μια μέρα μετά ύστερα από τις σφοδρές αντιδράσεις, ήταν η αιτία για ένα από τα πρώτα εξώδικα της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, οι σιδηροδρομικοί ήδη από τον Δεκέμβριο του 2010, δηλαδή εδώ και πάνω από δώδεκα χρόνια, προσπαθούν να πείσουν την Πολιτεία να ασχοληθεί με τα ζητήματα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο με διαμαρτυρίες, απεργίες, εξώδικα και μηνυτήριες αναφορές.

Στην περίπτωση του Προαστιακού της Αθήνας, σύμφωνα με το εξώδικο που δημοσιοποίησε ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ, Κώστας Γενιδούνιας η διοίκηση της τότε δημόσιας ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να αυξήσει το μέγιστο όριο ταχύτητας των αμαξοστοιχιών στο τμήμα Κιάτο – Λιόσια από 115 χλμ σε 160 χλμ.

Κι αυτό ενώ – όπως είχαν καταγγείλει οι μηχανοδηγοί – «χωρίς προηγουμένως να έχετε φροντίσει να προβείτε στην ενεργοποίηση του συστήματος τηλεδιοίκησης (δηλαδή αυτόματης φωτοσήμανσης) που λειτουργεί στον τελευταίο».

Το απαραίτητο σύστημα τηλεματικής

Οι μηχανοδηγοί ήδη από τότε εξηγούσαν ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης είναι απολύτως απαραίτητο για την ασφαλή λειτουργία των αμαξοστοιχιών και την αποφυγή ατυχημάτων προσθέτοντας ότι «για την ασφαλή κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών και του επιβατικού κοινού στην περίπτωση που επιτρέπονται υψηλές ταχύτητες χρειάζεται απαραιτήτως και η εφαρμογή συστήματος αυτόματης πέδησης», όπως και η εφαρμογή συστήματος ελέγχου παραβίασης ταχύτητας.

Για το λόγο αυτό οι μηχανοδηγοί είχαν συστήσει στα μέλη της Ένωσης να μην εφαρμόσουν το αυξημένο όριο ταχύτητας προειδοποιώντας τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι σε περίπτωση που ασκήσει πιέσεις στους εργαζομένους θα είναι ευθέως υπεύθυνη «για όποιο πρόβλημα ασφαλείας προκύψει, το οποίο μπορεί ενδεχομένως να έχει και ως συνέπεια ακόμα και την απώλεια ανθρώπινων ζωών».

Καλούσαν επίσης την εταιρία να μην προβεί σε αύξηση του μέγιστου ορίου ταχύτητας στο εν λόγω τμήμα μέχρι την:

Εφαρμογή ασφαλούς συστήματος αυτόματης φωτοσήμανσης.
Εφαρμογή συστήματος αυτόματης πέδησης σε περίπτωση παραβίασης των συστημάτων ασφαλείας.
Εφαρμογή συστήματος ελέγχου παραβίασης ταχύτητας.

Λάθος και στις γραμμές του Προαστιακού από το μοιραίο σταθμάρχη

Δεν ήταν μόνο ένα το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας που οδήγησε στη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη με αποτέλεσμα το πολύνεκρο δυστύχημα. Το ίδιο βράδυ, ο σταθμάρχης υπηρεσία φέρεται να έκανε άλλο ένα παρόμοιο λάθος που θα μπορούσε να είχε προηγηθεί της τραγωδίας, αφού ο ίδιος μπέρδεψε στις γραμμές και στον Προαστιακό!

Αυτό κατήγγειλε στο Open, ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, τονίζοντας πως λίγη ώρα πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη, ο σταθμάρχης Λάρισας, είχε κάνει ξανά το ίδιο λάθος στέλνοντας συρμό του Προαστιακού σε λάθος γραμμή.

Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση, ο χειριστής του συρμού ήταν εκείνος που κατάλαβε εγκαίρως το λάθος του σταθμάρχη, το επεσήμανε και σταμάτησε το τρένο, κάνοντας μάλιστα και κάποια μέτρα πίσω για να αποφύγει ενδεχόμενο ατύχημα.

Back to top button