COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

Χωρίς κατηγορία

Αισχρή επιχείρηση συγκάλυψης των ευθυνών για την τραγωδία στα Τέμπη από το το Μέγαρο Μαξίμου με αρχιτέκτονα τον ίδιον τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη!

Μια ανερυθρίαστη επιχείρηση αντιπερισπασμού και συγκάλυψης ευθυνών για το έγκλημα των Τεμπών ξεκίνησε σήμερα από το Μαξίμου. Με πρωτεργάτη και αρχιτέκτονα τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ο τίτλος θα μπορούσε να είναι «ο εκτροχιασμός του τρένου». Δηλαδή, έρευνες της δικαιοσύνης που αφορούν μια περίοδο 20ετίας και βάλε, διάχυση και διασπορά των ευθυνών με εμφανή στόχο να φύγουν οι έρευνες από την τραγωδία των Τεμπών, τις ευθύνες της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών, των «ημέτερων» διοικήσεων στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ και τις ρουσφετολογικές πρακτικές κυβερνητικών αξιωματούχων που διόρισαν το μοιραίο σταθμάρχη της Λάρισας.

Στα πλαίσια του σχεδίου αποπροσανατολισμού, αίφνης η οικονομική εισαγγελία «ανοίγει τον φάκελλο» των συμβάσεων του ΟΣΕ από το… 2005 και ίσως και νωρίτερα. Ταυτόχρονα, η εισαγγελία του Αρείου Πάγου ξεκινά έρευνα υπό τον γενικό τίτλο «καθυστερήσεις στα έργα εκσυχρονισμού του ΟΣΕ», μια έρευνα με τόσο ασαφές περιεχόμενο που ίσως θα μπορούσε να συμπεριλάβει και τα έργα της κυβέρνησης του Χαρίλαου Τρικούπη από το προπερασμένο αιώνα.

Στο πλαίσιο του εκτροχιασμού οι υπηρεσίες του Μαξίμου επιχειρούν να εμπλέξουν τον οποιοδήποτε με άσχετο περιεχόμενο και με μοναδική σκοπιμότητα να συμπληρωθεί το τοπίο της παραπληροφόρησης και της γελοιότητας, την ίδια ώρα ανακοινώνεται ότι ο πρόσφατα παραιτηθείς από τη θέση του υπουργού Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, θα συμμετάσχει κανονικά στα ψηφοδέλτια της ΝΔ καθώς φαίνεται ότι η «πολιτική ευθύνη» που ανέλαβε είναι περιορισμένης διάρκειας και ισχύος.

Η έρευνα της Οικονομικής Εισαγγελίας

Τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες ο Οικονομικός Εισαγγελέας ο οποίος αναζητά ποινικές ευθύνες κρατικών αξιωματούχων από την ΕΡΓΟΣΕ, ως αναθέτουσας αρχής, αλλά και ιδιωτών από την πλευρά των εργοληπτών.

Η έρευνα αναζητά το ενδεχόμενο διάπραξης σοβαρότατων αδικημάτων όπως αυτό της απιστίας και ηθικής αυτουργίας σε αυτήν, από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα μία σειρά από έργα.

Οι τέσσερις συμβάσεις αποτελούν ένα μέρος από το πλέγμα αναθέσεων που έχουν γίνει για υποδομές και μέτρα για την ασφάλεια της γραμμής.

Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:

1. Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται σε εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου

2. Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης και

3. Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS

Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου.

Για την σύμβαση 717 που ήρθε στην επικαιρότητα καθώς αφορά την τηλεδιοίκηση όπως και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για τη διάπραξη του ερευνώμενου αδικήματος της απιστίας. Ωστόσο, πριν περίπου έναν χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά τη διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

Η επιστολή Μητσοτάκη σε Ντογιάκο για τα Τέμπη

τραγωδια τεμπη 2023, μητσοτακης, ερευνα, ντογιακοσ

Επιστολή στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο απέστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όσον αφορά στις έρευνες για την εθνική τραγωδία που διαδραματίστηκε στα Τέμπη, με τον θάνατο 57 ανθρώπων. «Ζητώ εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης την προτεραιοποίηση των σχετικών υποθέσεων και την ανάθεσή τους, εφόσον το κρίνετε, στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο», τονίζει, μεταξύ άλλων, στην επιστολή ο κ. Μητσοτάκης.

Ολόκληρη η επιστολή

«Όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, αποτελεί εύλογο και δίκαιο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας να υπάρξει άμεση και σε βάθος διαλεύκανση όλων των ποινικών υποθέσεων που σχετίζονται με το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Προς τούτο, το εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης στην προτεραιοποίηση των σχετικών υποθέσεων και την ανάθεσή τους, εφόσον το κρίνετε στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο.

Ειδικότερα σε σχέση με την ποινική αξιολόγηση συστημικών σφαλμάτων στον τομέα των σιδηροδρόμων ακόμα περιλαμβανομένης και της τυχόν καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της απαιτούμενης τεχνολογικής αναβάθμισης των σχετικών υποδομών, παρακαλώ να προχωρήσετε ανεξάρτητα από την πρόοδο των εργασιών της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που έχει οριστεί για να προβεί στην αποτίμησή τους από τη διοικητική και τεχνική άποψη.

Με την ολοκλήρωση των εργασιών της επιτροπής κόμμα αυτονοήτως θα κοινοποιηθεί στις αγγελικές αρχές που διεξάγουν την έρευνα το πόρισμα της για να καταστεί μέρος της δικογραφίας».

Παρέμβαση Βασιλικής Θάνου για την επιστολή Μητσοτάκη σε Ντογιάκο

Η επιστολή του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Ισίδωρο Ντογιάκο για τα Τέμπη, προκάλεσε την ηχηρή παρέμβαση της πρώην υπηρεσιακής πρωθυπουργού και πρώην πρόεδρου του Αρείου Πάγου, Βασιλικής Θάνου. Χαρακτηρίζει «παραβίαση της Συνταγματικής αρχής της διάκρισης των εξουσιών», την επιστολή, που έστειλε στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με την οποία ουσιαστικά παρεμβαίνει στον τρόπο που θα πρέπει να κινηθεί η έρευνα για το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η πρώην Πρόεδρος Αρείου Πάγου επισημαίνει ότι, οι δικαστικές αρχές «οφείλουν να διενεργούν τις κατά τους νόμους απαιτούμενες ενέργειες, ανεξάρτητα από προτροπές και υποδείξεις οποιουδήποτε».

Ολόκληρη η επιστολή

«Οι δικαστικές αρχές είναι οι μόνες αρμόδιες σύμφωνα με το Σύνταγμα και το νόμο για να κρίνουν ποιοι και κατά πόσο ευθύνονται για την τραγωδία των Τεμπών.

Η συγκρότηση και ενεργοποίηση οποιασδήποτε Επιτροπής και η σύνταξη πορίσματος για την υπόθεση αυτή παραβιάζει το Σύνταγμα και συνιστά καταφανή προσπάθεια επηρεασμού της δικαστικής κρίσης.

Επίσης παραβίαση της Συνταγματικής αρχής της διάκρισης των εξουσιών αποτελεί η σημερινή επιστολή – υπόδειξη του προέδρου της εκτελεστικής εξουσίας – πρωθυπουργού προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για ανάθεση σε ανακριτή Εφέτη και συνέχιση της ποινικής έρευνας παράλληλα με την έρευνα της διορισθείσας από την κυβέρνηση Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, της οποίας το πόρισμα θα καταστεί μέρος της δικογραφίας.

Οι δικαστικές αρχές οφείλουν να διενεργούν τις κατά τους νόμους απαιτούμενες ενέργειες, ανεξάρτητα από προτροπές και υποδείξεις οποιουδήποτε».

Ρουσφέτι «πολυτελείας» ο σταθμάρχης – «Φωτογραφική» απόφαση

«Φωτογραφική» και εκ των υστέρων αποδεικνύεται η Υπουργική Απόφαση με την οποία ξεπέρασε ο κατηγορούμενος για τη φονική σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη την προϋπόθεση του ορίου ηλικίας για να αναλάβει καθήκοντα σταθμάρχη.

Όπως αποδεικνύεται, η Υπουργική Απόφαση που εξαιρεί από το όριο ηλικίας τους υπό μετάταξη υπαλλήλους υπογράφθηκε μετά την αίτηση του σταθμάρχη, η οποία έγινε στις 13 Απριλίου και πιο συγκεκριμένα στις 30 Μαΐου.

Εν ολίγοις, θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για «φωτογραφική» διάταξη, καθώς ενώ δεν προβλεπόταν καμία εξαίρεση ορίου ηλικίας (48 έτη) και για τους υπό μετάταξη υπαλλήλους, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης όχι μόνο υπέβαλλε κανονικά αίτηση για τη θέση (ενώ γνώριζε ότι δεν πληροί τα κριτήρια), αλλά δεν απορρίφθηκε κατευθείαν κιόλας, όπως θα έπρεπε.

Λίγες μέρες αργότερα ήρθε η Υπουργική Απόφαση που βγάζει εκτός ορίου ηλικίας τους υπό μετάταξη υπαλλήλους και η αίτηση του κατηγορούμενου έγινε «νόμιμη» για να αναλάβει στη συνέχεια καθήκοντα σταθμάρχη στη Λάρισα και να γίνει ό,τι έγινε.

Back to top button