COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ακρίβεια: Έκτός ελέγχου η κατάσταση- Τα ίδια προϊόντα με διαφορετικές τιμές στο ράφι

Το ξέφρενο ράλι τιμών συνεχίζει την ανοδική του πορεία εξανεμίζοντας το εισόδημα των καταναλωτών.

Οι τιμές σε όλα τα βασικά είδη έχουν εκτιναχθεί με τον οικογενειακό προϋπολογισμό να ψαλιδίζεται και τους καταναλωτές να επιδίδονται σε κυνήγι προσφορών προκειμένου να βρουν τις πιο χαμηλές τιμές.

«Εκεί είναι το marketing των Σούπερ Μάρκετ να βγάζουν κράχτες κάποια προϊόντα και να πληρώνεις διπλάσια τα άλλα προϊόντα» αναφέρει ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γιώργος Λεχουρίτης.

Οι καταναλωτές όμως εκτός από την ακρίβεια που καλπάζει πρέπει να αντιμετωπίσουν και τα «κόλπα» των supermarket καθώς πολλές φορές για το ίδιο προϊόν η τιμή είναι διαφορετική από τη μία αλυσίδα supermarket στην άλλη με αποτέλεσμα να πρέπει να
αναζητήσουν τη χαμηλότερη τιμή.

Σύμφωνα με στοιχεία του e-katanalotis και με βάση σύγκριση τιμών από δύο αλυσίδες supermarket:

Σαμπουάν 360ml κοστίζει στη μια αλυσίδα 3,52 ευρώ ενώ στην άλλη 4,85 ευρώ.
Το ελαιόλαδο 2 λίτρων μπορεί κανείς να το βρει 27,74 ευρώ ενώ ακριβώς το ίδιο προϊόν στο 2 ο supermarket κοστίζει 30,90 ευρώ.
Το υγρό απορρυπαντικό ρούχων 42 μεζούρων μπορεί να κοστίζει στο ένα supermarket 9,26 ευρώ ενώ στο άλλο 12,95 ευρώ.
Οι βρεφικές πάνες (συσκευασία 31 τεμ.) στη μία αλυσίδα κοστίζουν 12,75 ευρώ την ώρα που στην άλλη η τιμή φτάνει τα 26,29 ευρώ.
«Το πρόβλημα έγκειται στο ότι πάρα πολλές φορές όχι μόνο τα supermarket αλλά και η βιομηχανία κάνουν συναλλαγές κάτω από το τραπέζι με αποτέλεσμα να έχουν εκπτώσεις που να μη φαίνονται στο τιμολόγιο να έχουν το κέρδος τα supermarket και όχι ο καταναλωτής» συμπληρώνει ο Γιώργος Λεχουρίτης.

Ανοδική πορεία για τον πληθωρισμό

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο πληθωρισμός το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου –Δεκεμβρίου 2023 κατέγραψε αύξηση κατά 3,5% σε σχέση με το 2022 εντείνοντας την ανησυχία στους πολίτες για τις ανατιμήσεις που θα ακολουθήσουν.

Τα στοιχεία για τα τρόφιμα μάλιστα είναι αποκαλυπτικά καθώς καταγράφονται αυξήσεις σε σχέση με το 2022 κατά 8,9% κάτι που αποδεικνύει την αυξητική τάση που όπως φαίνεται έχει παγιωθεί.

Ενδεικτικά, καταγράφηκαν αυξήσεις σε:
Ελαιόλαδο +58,5%
Φρούτα +15%
Λαχανικά +14%
Μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμοί φρούτων +12,6%
Ψάρια +8,4%
Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά +7,7%
Κρέατα +6,5%

Αυξήσεις μέσα σε έναν μήνα

 

 

Χαρακτηριστικό είναι ότι οι ανατιμήσεις συνεχίζονται και μέσα στο μήνα με τις τιμές το διάστημα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023 να παρουσιάζουν αύξηση κατά 5,7% στα νωπά λαχανικά, 4,7% στο ελαιόλαδο και 2,2% στα νωπά ψάρια.

Τις τελευταίες ημέρες, γίνεται συζήτηση και για τα μεγάλα περιθώρια κέρδους των πολυεθνικών και τις πολύ υψηλές τιμές που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά εκτός από το βρεφικό γάλα και τις πάνες, σε απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού και είδη
προσωπικής φροντίδας.

Back to top button