ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ακρίβεια: Δεν είναι μόνο οι τιμές των τροφιμων που έχουν πάρει την ανιούσα αλλα πιο πολύ τα απορρυπαντικά!

Advertisement

Αυξημένες κατά 8,1% ήταν τον Σεπτέμβριο που πέρασε οι τιμές στα ράφια και τα ψυγεία των ελληνικών σούπερ μάρκετ, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022, όπως προκύπτει από τα στοιχεία εννεαμήνου της Circana.

Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι τη μεγαλύτερα αύξηση τιμής κατέγραψαν τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά σπιτιού.

Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 9,9% στο εννεάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2022, ενώ και ο όγκος πωλήσεων στα συγκεκριμένα αγαθά έχει αρχίσει να ανακάμπτει, με τις πωλήσεις να είναι ανοδικές κατά 1,6%, με σημαντική να θεωρείται στην επαναφορά της κατανάλωσης η συμβολή του τουρισμού.

Οι αυξήσεις τιμών στις βασικές κατηγορίες προϊόντων
Από τις βασικές κατηγορίες, οι αυξήσεις τιμών στα τρόφιμα ήταν 8%, στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς 8,4% και στα ήδη περιποίησης σπιτιού ήταν 10,3%, κάτι που σημαίνει ότι τα απορρυπαντικά και τα προϊόντα καθαριότητας είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση τιμής. Μάλιστα, εάν επιμερίσει κανείς τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού, τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι το ποσοστό αύξησης τιμής στα καθαριστικά σπιτιού και στα απορρυπαντικά ήταν 12,7%, ενώ ποσοστό 7% κατέγραψαν ως αύξηση τα λοιπά προϊόντα σπιτιού.

Advertisement

Από τα τρόφιμα, τη μεγαλύτερη αύξηση είχαν τα γαλακτοκομικά με 10,2% και τα μαγειρικά συμπληρώματα και μπαχαρικά επίσης με 10,2%.

Η αποτύπωση των έντονων αυξήσεων στα απορρυπαντικά έρχεται να συνδυαστεί με την πρόσφατη κίνηση του υπουργείου Ανάπτυξης και της ΔΙΜΕΑ να επιβάλει πρόστιμο στη Unilever και την Procter & Gamble για παράβαση της νομοθεσίας περί πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, με την καθεμία να επιβαρύνεται με ποσό 1 εκατ. ευρώ λόγω της τιμολογιακής πολιτικής που εφάρμοσε κατά την πώληση των απορρυπαντικών που διακινεί στην αγορά. Θυμίζουμε μάλιστα ότι, ενώ ο γενικός πληθωρισμός ήταν 1,6% τον Σεπτέμβριο βάσει στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ και τα τρόφιμα κινήθηκαν σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό 9,4%, στην προκειμένη περίπτωση δεν ήταν τα τρόφιμα εκείνα που έτυχαν των μεγαλύτερων αυξήσεων.

Στα 5,16 δισ. ευρώ ο τζίρος στο εννεάμηνο
Να σημειωθεί ότι ο τζίρος στα ταχυκίνητα προϊόντα των σούπερ μάρκετ ήταν 5,16 δισ. ευρώ στο φετινό εννεάμηνο, έναντι 4,69 δισ. ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο περσινό διάστημα (+9,9% όπως προαναφέρθηκε).

Στις επιμέρους βασικές κατηγορίες, τα τρόφιμα στο εννεάμηνο αύξησαν το τζίρο τους κατά 9,9%, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς κατά 9,7% και τα προϊόντα καθαριότητας και φροντίδας σπιτιού κατά 9,9%, κάτι που αιτιολογείται λόγω του συνεχιζόμενου πληθωριστικού κλίματος στην αγορά και των διαρκώς ανατιμήσεων. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια, τα τρόφιμα κινήθηκαν ανοδικά με 1,7%, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς με 1,2%, ενώ πτωτική ήταν η πορεία των προϊόντων περιποίησης σπιτιού με -0,3%.

 

Advertisement


Καλλιόπη Χαραλαμποπούλου

Η Καλλιόπη Χαραλαμποπουλου είναι δημοσιογράφος, απόφοιτη του τμήματος Μ.Μ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται από το 2004 σε νευραλγικες θέσεις που αφορούν στην επικοινωνία και τη Δημοσιογραφια. Εξειδικευεται σε πολιτικά και κοινωνικοοικονομικα θέματα καθώς και στην επικαιρότητα. Από το 2023 είναι η αρχισυντακτρια του europost.gr και γράφει καθημερινά για θέματα που αφορούν στην επικαιρότητα και συντονίζει μια ομάδα έμπειρων δημοσιογραφων
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button