ΚΟΙΝΩΝΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ακρίβεια: “Πολυτέλεια” πλέον για τον μέσο Έλληνα η επισκευή του αυτοκινήτου του – Τι πρέπει να ξέρουμε

Advertisement

Κάθε χρόνο που περνάει, η επισκευή του αυτοκινήτου μας γίνεται όλο και πιο ακριβή, και αυτό το βλέπουμε πλέον σε όλους τους τομείς. Σύμφωνα με μία νέα μελέτη της εταιρείας SRA, η οποία πραγματοποιεί έρευνες για ασφαλιστές αυτοκινήτων στη Γαλλία, το κόστος επισκευής των οχημάτων αυξήθηκε φέτος κατά 6,7% σε σχέση με πέρυσι και 25,7% σε σχέση με το 2020.

Ακρίβεια: “Πολυτέλεια” πλέον για τον μέσο Έλληνα η επισκευή του αυτοκινήτου του – Τι Πρέπει Να Ξέρουμε

Οι λόγοι για αυτή την αύξηση είναι αρκετοί, αλλά κυρίως οφείλονται στον πληθωρισμό και την αύξηση του κόστους των ανταλλακτικών. Στην έρευνα, που βασίζεται σε στοιχεία από 1,5 εκατομμύριο επισκευές το 2024, φαίνεται ότι τα ανταλλακτικά έχουν γίνει πολύ πιο ακριβά. Συγκεκριμένα, η τιμή τους έχει ανέβει κατά 29% σε σχέση με το 2020 και 7,3% από πέρυσι. Τα πιο ακριβά ανταλλακτικά είναι αυτά που σχετίζονται με το μπροστινό μέρος των οχημάτων, με την επισκευή να κοστίζει σχεδόν 1,5 φορά περισσότερο απ’ ό,τι στο πίσω μέρος.

Η μελέτη επίσης αποκαλύπτει ότι πάνω από το 90% των ανταλλακτικών αντικαθίστανται αντί να επισκευάζονται, αν και υπάρχουν προσπάθειες να ακολουθηθούν πρακτικές κυκλικής οικονομίας, με την επαναχρησιμοποίηση εξαρτημάτων. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε από το 3% το 2020 στο 5,3% το 2024.

Advertisement

Ακρίβεια: “Πολυτέλεια” πλέον για τον μέσο Έλληνα η επισκευή του αυτοκινήτου του – Τι Πρέπει Να Ξέρουμε

Όσον αφορά το κόστος βαφής, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 26,8% από το 2020 και 5,1% από πέρυσι, αν και η βαφή αντιπροσωπεύει μόνο το 10,4% του συνολικού κόστους επισκευής. Η εργασία επίσης έχει γίνει ακριβότερη, με τις τιμές να έχουν ανέβει κατά 20,8% τα τελευταία τέσσερα χρόνια, και οι επισκευές χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθούν, κάτι που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το συνολικό κόστος.

Ειδικότερα για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, το κόστος επισκευής είναι σημαντικά υψηλότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Στα ηλεκτρικά, το κόστος είναι 14,3% πιο ακριβό, ενώ για τα υβριδικά μοντέλα η αύξηση φτάνει το 15,7%. Ο λόγος για αυτό είναι η μεγαλύτερη ζημιά που προκαλούν τα πιο βαριά αυτοκίνητα, καθώς και η ανάγκη για πιο εξειδικευμένα υλικά και ηλεκτρολογικές εργασίες.

Τέλος, η μελέτη επισημαίνει ότι για τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά κάτω των δύο ετών, οι επισκευές κοστίζουν 28,2% παραπάνω από τον μέσο όρο, γεγονός που κάνει τις επισκευές τους πιο ακριβές απ’ ό,τι περιμέναμε.

Όπως φαίνεται, λοιπόν, η συντήρηση του αυτοκινήτου μας δεν θα γίνει πιο φτηνή στο άμεσο μέλλον. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε προσεκτικοί και να προγραμματίζουμε τα έξοδα για την επισκευή του οχήματός μας, για να αποφύγουμε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Advertisement

Ελένη Λαμπράκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και κατέχει master στις Πολιτισμικές Σπουδές. Εργάζεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο από το 2010, ενώ παρουσιάζει μουσικές ραδιοφωνικές εκπομπές και αφιερώματα από το 2013 μέχρι και σήμερα.
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button