EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ακριβό μου διθέσιο, παλιό μου αμάξι: Αύξηση τελών κυκλοφορίας για τα παλιά οχήματα από το 2026 – Έχετε, δεν έχετε λεφτά για καινούριο αμάξι, ποσώς ενδιαφέρει την κυβέρνηση

Αδυνατούν να θέσουν όρια στην παράλογη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Κυβερνητικό «χαράτσι» στα παλιά ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, αυξάνοντας τα τέλη κυκλοφορίας από το 2026 σύμφωνα με την γραμμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Αύξηση τελών κυκλοφορίας για τα παλιά οχήματα από το 2026

“Ακριβό μου διθέσιο, παλιό μου αμάξι” τραγουδούσε παλιά η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, κι εμείς μαζί της μιας και σύμφωνα με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει τίποτα να παρατηρήσει, το παλιό μας αμάξι θα το πληρώνουμε πλέον πολύ ακριβά.

Χορηγούμενο

Στην Ε.Ε. δεν θέλουν να κατανοήσουν ότι οι περισσότεροι των Ελλήνων δεν διαθέτουν το απαραίτητο χρηματικό ποσό για να αγοράσουν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν το κάνουν επίτηδες να μένουν με τα παλιά τους οχήματα.

Η παλαιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας είναι το πρόβλημα στην υποχρέωση μείωσης του… ευρωπαϊκού περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρα μας.

Χορηγούμενο

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση έχει διακόψει την χρήση λιγνίτη για την παραγωγή ρεύματος, όπως και πετρελαίου και κάρβουνου, αυξάνοντας την χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) ακόμα και κατά 70%, προκαλώντας βέβαια έτσι και τρομακτικές αυξήσεις στους λογαριασμούς.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την τρομακτική αναντιστοιχία των μισθών στην Ελλάδα με αυτούς της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, σε συνδυασμό με την αδιανόητη ακρίβεια ακόμα και στα πιο βασικά καταναλωτικά αγαθά, δεν είναι παράλογο για ποιο λόγο ο μ.ο. ζωής των αυτοκινήτων εδώ είναι τόσο αυξημένος.

Αύξηση τελών κυκλοφορίας για τα παλιά οχήματα από το 2026

Η Ελλάδα λοιπόν, μετά και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας.


Σύμφωνα με τις πληροφορίες τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.

Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός… «δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης», που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.

Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.

Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έκανε πολλούς Έλληνες να προχωρήσω στην απόκτηση τους.

Οι υπόλοιποι όμως που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα απλά δεν μπορούν να το κάνουν.


Η αυξημένη τιμή των EV δεν επιτρέπει σε πολύ μεγάλη μερίδα των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων, να προβούν σε μια τέτοια δραστική και κοστοβόρα αλλαγή, αν και θα το ήθελαν.

Οι νέες ρυθμίσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 και μετά, προβλέπουν τα οχήματα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους να υπόκεινται σε μια κλιμακωτή κλίμακα τελών, ανάλογα με το επίπεδο των εκπομπών τους.





Ελένη Λαμπράκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και κατέχει master στις Πολιτισμικές Σπουδές. Εργάζεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο από το 2010, ενώ παρουσιάζει μουσικές ραδιοφωνικές εκπομπές και αφιερώματα από το 2013 μέχρι και σήμερα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Back to top button