Μια ακόμα “καλλιτεχνική” παρέμβαση σημειώθηκε στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ, όταν ακτιβιστές αποφάσισαν ότι το καλύτερο μέσο για να διαμαρτυρηθούν για την κλιματική κρίση είναι… ένας πίνακας του Πικάσο.
«Ακτιβιστές» βανδάλισαν πίνακα του Πικάσο με ροζ μπογιά-Συλλήψεις και αντιδράσεις στο Μόντρεαλ
Πιο συγκεκριμένα, ο πίνακας L’hetaire του 1901, από την μπλε περίοδο του διάσημου καλλιτέχνη, “βάφτηκε” προσωρινά με ροζ μπογιά από διαδηλωτές της ομάδας Last Generation Canada. Ευτυχώς –ή δυστυχώς για τους πιο παθιασμένους με την πρόκληση ζημιάς– το έργο καλυπτόταν από προστατευτικό γυαλί, οπότε το μόνο που πλήγηκε ήταν η αισθητική του κοινού και η υπομονή του προσωπικού ασφάλειας.
Στα πλάνα που κυκλοφόρησαν στα social media, βλέπουμε τον γνωστό ακτιβιστή –και φοιτητή με αποθέματα ρητορικής αυτοπεποίθησης– Μαρσέλ, 21 ετών, να δηλώνει:
«Δεν επιτίθεμαι στην τέχνη, την προστατεύω. Η τέχνη είναι η φωνή της ζωής. Δεν υπάρχει τέχνη σε έναν νεκρό πλανήτη».
Καμία αντίρρηση ως προς την πρόθεση –αν και το “προστασία της τέχνης” μέσω ροζ μπογιάς θυμίζει λίγο “σου σπάω το κινητό για να σε σώσω από τον εθισμό”.
«Ακτιβιστές» βανδάλισαν πίνακα του Πικάσο με ροζ μπογιά-Συλλήψεις και αντιδράσεις στο Μόντρεαλ
Η ομάδα Last Generation Canada συνέχισε στον ίδιο τόνο:
«Αν ήμουν στη Γουίνιπεγκ αυτή τη στιγμή, θα μπορούσα να δημιουργήσω τέχνη; Ή θα πάλευα απλώς να επιβιώσω επειδή η κυβέρνησή μου αποτυγχάνει να προστατεύσει τον λαό της;»
Αναμφίβολα, ο απολογισμός της κλιματικής κρίσης είναι τραγικά πραγματικός –αλλά η σύνδεση με έναν πίνακα του Πικάσο σε γυάλινη βιτρίνα προκαλεί εύλογα ερωτήματα για το ποιος τελικά στοχεύεται: η αδιαφορία των κυβερνήσεων ή η υπομονή των φιλότεχνων.
Οι συλλήψεις ήταν αναμενόμενες –όπως άλλωστε και η viral διάσταση της πράξης. Το μόνο που μένει να δούμε είναι αν η μπογιά αυτή, πέρα από το τζάμι, θα λερώσει και τη συλλογική αντίληψη περί ακτιβισμού.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα