COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Αναθεώρηση Συντάγματος: Να βγάλουν την Ορθοδοξία από το Σύνταγμα των Ελλήνων μεθοδεύουν συγκεκριμένα στελέχη στο Μαξίμου – Στόχος το Άρθρο 3 – Ο αποδεκτός από τον λαό αποκλεισμός της Προέδρου από την Κυριακή της Ορθοδοξίας διευκολύνει τους “δικαιωματιστές” που είναι κατά της Εκκλησίας και του Κλήρου

Άθελά του ο Αρχιεπίσκοπος "διευκολύνει" όσους προωθούν τον διαχωρισμό Κράτους και Ορθοδοξίας

Ο φετινός εορτασμός της Κυριακής της Ορθοδοξίας ενδέχεται να αποβεί κρίσιμος και μοιραίος!Και τούτο γιατί συμπίπτει χρονικά με την κορύφωση της κινητικότητας ενός πυρήνα σκληρών”δικαιωματιστων”,που βρίσκεται μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου και κατευθύνεται κυρίως από τον Διευθυντή του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού Δημήτρη Τσιοδρα,τον Υπουργό Επικρατείας Άκη Σκέρτσο και την Λίνα Παπαδάκη.Και οι τρεις ουδεμία σχέση έχουν με την Ν.Δ.,αφού προέρχονται άλλοι από το “Ποτάμι”και άλλοι από το Σημιτικό ΠΑΣΟΚ,έχοντας περάσει στα νιατα τους και καποια χρόνια στην ΚΝΕ!

Στον αντίποδα αυτής της ομάδας κινείται ο Υπουργός Επικρατείας Σταύρος Παπασταύρου,ο οποίος έχει εξ αρχής εκφράσει την διαφωνία του για το στόχο- διάγραμμα της ανωτέρω ομάδας,η οποία επιθυμεί,στο πλαίσιο της εξεταζόμενης Αναθεώρησης του Συντάγματος,που θα αποφασιστεί από την παρούσα Βουλή και θα ολοκληρωθεί από την επομένη,εκτός από την αλλαγή του Άρθρου 16(ιδιωτικά ΑΕΙ),να αναθεωρηθεί και το Άρθρο 3,δηλ.να οδηγηθούμε σε πλήρες πνευματικό και θεσμικό “διαζύγιο”του Ελληνικού Κράτους από την Ορθοδοξία.

Και εδώ, δυστυχώς,ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έκανε το λάθος που δεν έπρεπε να κάνει,δίνοντας “αέρα στα πανιά”των συγκεκριμένων “δικαιωματιστων”και διευκολύνοντας σε μέγιστο βαθμό την μεθόδευση τους!
Προκειμένου να δείξει την απαρεσκεια της Ιεραρχίας προς τις πράξεις της κυρίας Προέδρου της Δημοκρατίας,αποφάσισε να μην τηρηθεί το έθιμο,που χρονολογείται από το Βυζάντιο.Κατα το έθιμο αυτό,που τηρείται από την εποχή που Αρχηγός του Κράτους ήταν ο Βασιλεύς Γεώργιος ο Α’,ο νυν Αρχηγός,δηλ.η Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα έπρεπε να παραστεί στην πανηγυρική δοξολογία για την Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Μητρόπολη και εκεί να διαβάσει το Σύμβολον της Πίστεως!

Και ναι μεν είναι απολύτως δικαιολογημένη η αντίδραση της Ιεραρχίας,αλλά η σχετική απόφαση ελήφθη εν θερμώ και δεν αξιολόγησε ότι υπήρχε καλά στημένη “παγίδα”στην γραμμή του…ορίζοντος!

Τρίβουν τα χέρια τους οι “δικαιωματιστες”στο Μέγαρο Μαξίμου και στην Προεδρία!Γιατί θεωρούν ότι βρήκαν το πολιτικό “πάτημα”,που αναζητούσαν για να προχωρήσουν στον πλήρη θρησκευτικό αποχρωματισμό του Συντάγματος,ο οποίος θα ανοίξει τον δρόμο για την διάρρηξη της Ελληνο-Χριστιανικης ταυτότητας του Γένους των Ελλήνων!

Με πιο απλά λόγια είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν την Εκκλησία ότι”αποστασιοποιείται”με δική της πρωτοβουλία από το Ελληνικό Κράτος και επιζητεί τον πλήρη διαχωρισμό της!

Τα ανωτέρω γραφόμενα από την ομάδα σύνταξης του europost.gr βασίζονται σε πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές και δεν επιδέχονται αμφισβήτησης!
Τώρα,το αν θα επιτύχει η μεθόδευση των δικαιωματιστων θα φανεί στο άμεσο μέλλον!

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στην Ιστορία του Βυζαντίου

Στα ιστορικά βιβλία αναφέρονται τα ακόλουθα για την Κυριακή της Ορθοδοξίας:
Παρά τη διδασκαλία για τις εικόνες που ορίστηκε στην Ζ’ Οικουμενική Σύνοδο το 787, οι εικονομάχοι άρχισαν να προβληματίζουν ξανά την Εκκλησία. Μετά το θάνατο του τελευταίου εικονομάχου αυτοκράτορα Θεόφιλου, ο μικρός γιος του Μιχαήλ Γ΄, με τη μητέρα του την αντιβασιλέα Θεοδώρα και τον Πατριάρχη Μεθόδιο Α΄, κάλεσε Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη το 843 για να φέρει ειρήνη στην Εκκλησία. Στο τέλος της πρώτης συνεδρίασης, όλοι έκαναν μια θριαμβευτική πομπή από το ναό της Παναγίας των Βλαχερνών στην Αγιά Σοφιά, επαναφέροντας τις εικόνες στον αυτοκρατορικό ναό. Αυτό συνέβη στις 11 Μαρτίου 843 (που εκείνο το έτος ήταν η πρώτη Κυριακή της Τεσσαρακοστής). Η Σύνοδος αυτή, όρισε να τελείται κάθε χρόνο πανηγυρική γιορτή στην επέτειο αυτής της ημέρας και την ονόμασε «Κυριακή της Ορθοδοξίας».

Το τελετουργικό

Την ημέρα αυτή, τελείται μια ειδική Θεία Λειτουργία, συνήθως, μόνο σε Καθεδρικούς ναούς και μοναστήρια. Μετά τον όρθρο ή τη Θεία Λειτουργία, γίνεται λιτανεία με εικόνες σε κάποιο προορισμένο σημείο (συχνά απλώς γύρω από τον ναό). Εν τω μεταξύ, ψάλλεται Κανόνας που αποδίδεται στον Άγιο Θεόδωρο τον Στουδίτη.

Μόλις φτάσει η πομπή στο σημείο, το Συνοδικό (διάταγμα της Συνόδου της Κωνσταντινούπολης) κηρύσσεται μεγαλόφωνα από τον διάκονο. Αυτό το Συνοδικό αρχίζει με τη μνήμη ορισμένων αγίων, ομολογητών και ηρώων της πίστεως, σε κάθε όνομα των οποίων ο λαός φωνάζει: «Αιωνία η Μνήμη!» τρεις φορές. Στη συνέχεια, ακολουθεί ένας μακρύς κατάλογος αιρέσεων κάθε είδους, σε κάθε μία για τις οποίες η απάντηση είναι: «Ανάθεμα» μία ή τρεις φορές. Αυτές οι αιρέσεις περιλαμβάνουν όλους τους μεγάλους πολέμιους της Ορθοδόξου Πίστεως (Αρειανισμός, Νεστοριανισμός, Μονοφυσιτισμός, Μονοθελητισμός, Εικονομάχους κ.λπ.). Μετά έρχεται πάλι η «Αιωνία Μνήμη» σε ορισμένους ευσεβείς αυτοκράτορες, από τον Μέγα Κωνσταντίνο και μετά.

Υπάρχουν, αναπόφευκτα, διαφορές μεταξύ των Ορθοδόξων και των Ελληνόρρυθμων Καθολικών. Οι Ορθόδοξοι αποδέχονται τον Άγιο Φώτιο τον Μέγα, τον Μιχαήλ Α΄ Κηρουλάριο, άλλους αντιρωμαίους Πατριάρχες και πολλούς Αυτοκράτορες. Αναθεματίζουν τον Πάπα Ονώριο Α΄ ανάμεσα στους Μονοθελήτες, τους πολέμιους του Ησυχασμού. Το Συνοδικό που χρησιμοποιούν οι Ελληνόρρυθμοι Καθολικοί τείνει να παραλείπει μεγάλο αριθμό από αυτά τα ονόματα. Επίσης, υπάρχουν μικρές διαφορές μεταξύ των Συνοδικών των κατά τόπους αυτοκέφαλων Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Στην Ελλάδα

Σήμερα, σε ανάμνηση της αναστήλωσης των εικόνων, εορτάζεται σε όλους τους ορθόδοξους χριστιανικούς ναούς η Κυριακή της Ορθοδοξίας κατά την πρώτη Κυριακή των Νηστειών, δηλαδή 42 μέρες πριν το Πάσχα. Κατά τη λειτουργία αναγιγνώσκεται περικοπή από την προς Εβραίους επιστολής (ια’:24-26, και 32-40), όπου εκτίθενται οι αγώνες των αγίων ανδρών της Παλαιάς Διαθήκης υπέρ της πίστεως, καθώς επίσης και περικοπή από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο (α’ 40 κ.έ.), όπου ιστορείται η κλήση του Φιλίππου και Ναθαναήλ που ομολόγησαν τον Ιησού Χριστό ως υιόν του Θεού «Ῥαββί, σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, σὺ εἶ ὁ Βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ».

Στην Ελλάδα, το Σύμβολο της Πίστεως απαγγέλλεται κανονικά από τους ιεροψάλτες στη Θεία Λειτουργία, αλλά την Κυριακή της Ορθοδοξίας απαγγέλλεται από ένα λαϊκό μέλος της εκκλησίας που είναι πολιτειακός αξιωματούχος. Πρόκειται περί τιμητικού προνομίου που προσφέρεται στον αρχηγό του κράτους, σε συνέχιση του ίδιου προνομίου που κατείχαν οι Αυτοκράτορες. Από τη βασιλεία του Γεωργίου του Α’, επανακαθιερώθηκε να προσέρχεται ο Βασιλιάς -και σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας- στο Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών και να απαγγέλλει το Πιστεύω.

Το 2024, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας, αποφάσισε ο εορτασμός να μην πραγματοποιηθεί στο Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών, αλλά στην Μονή Πετράκη, όπως και να μην παραστεί στο καθιερωμένο γεύμα στο Προεδρικό Μέγαρο. Η εξέλιξη ερμηνεύτηκε ως αντίδραση της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην ψήφιση του νόμου για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και την θετική στάση της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Η Θεολογική σημασία

Το όνομα αυτής της Κυριακής αντανακλά τη μεγάλη σημασία που έχουν οι εικόνες για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν είναι προαιρετικά λατρευτικά πρόσθετα, αλλά αναπόσπαστο μέρος της Ορθόδοξης πίστης και αφοσίωσης. Η συζήτηση περιελάμβανε σημαντικά ζητήματα: τον χαρακτήρα της ανθρώπινης φύσης του Χριστού, τη χριστιανική στάση απέναντι στην ύλη και το αληθινό νόημα της χριστιανικής λύτρωσης. Οι εικόνες θεωρούνται από τους Ορθόδοξους ως απαραίτητη συνέπεια της χριστιανικής πίστης στην Ενσάρκωση του Λόγου του Ιησού, (Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον 1:14). Οι εικόνες θεωρούνται από τους Ορθόδοξους Χριστιανούς ότι έχουν μυστηριακό χαρακτήρα, δίνοντας στον πιστό το πρόσωπο ή το γεγονός που απεικονίζεται σε αυτές. Ωστόσο, οι Ορθόδοξοι κάνουν πάντα μια σαφή δογματική διάκριση μεταξύ του προσκυνήματος που αποδίδεται στις εικόνες και της λατρείας που οφείλεται μόνο στον Θεό.

Back to top button