COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΚΟΙΝΩΝΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Απαγόρευση κινητών στα σχολεία: Έντονες αντιδράσεις μαθητών στη διάταξη που συζητά το Υπουργείο Παιδείας

Η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων μέσα στα σχολεία έχει προκαλέσει αντιδράσεις από μερίδα μαθητών, οι οποίοι δηλώνουν αντίθετοι να παραδώσουν τα κινητά τους πριν την έναρξη των μαθημάτων.

Αν και η πρόθεση του υπουργείου είναι να διασφαλίσει την ευρύτερη εφαρμογή του μέτρου με αυστηροποίηση των ποινών, πολλοί μαθητές διατυπώνουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των κινητών τους και τον κίνδυνο κλοπής.

Η αντίδραση αυτή αποδεικνύει ότι η πρακτική εφαρμογή του μέτρου ενδέχεται να αντιμετωπίσει προκλήσεις, καθώς ορισμένοι μαθητές εκφράζουν αντίθετη άποψη και ανησυχίες για την ασφάλεια των προσωπικών τους αντικειμένων. Οι μαθητές επίσης επισημαίνουν ότι η εφαρμογή του μέτρου μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα όπως η δυσκολία στην αποθήκευση των κινητών τους, ιδίως σε σχολεία που δεν διαθέτουν φωρητά ντουλαπάκια.

Ορισμένοι εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας επίσης εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα του μέτρου και τη δυνατότητά του να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού. Υποστηρίζουν ότι η απλή επιβολή ποινών δεν αρκεί για την αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών αυτών των προβλημάτων και ότι είναι αναγκαίο να αναζητηθούν πιο συνολικές λύσεις.

Συνεπώς, παρά τις προσπάθειες για την επιβολή αυστηρών μέτρων απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία, φαίνεται ότι η πρακτική εφαρμογή τους μπορεί να αντιμετωπίσει δυσκολίες και αντιδράσεις από τους ενδιαφερόμενους.

 

 

ΟΛΜΕ: «Οι μαθητές καταγράφουν με το κινητό έκνομες ενέργειες. Δεν αρκεί η απαγόρευση…»

Αυτό το πρόβλημα περιγράφει στο Flash.gr ο κύριος Κορδάς, που λόγω της ιδιότητάς του ως μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, επισκέπτεται σχολικές κοινότητες σε όλη την Ελλάδα. Γι’ αυτό και αντιλαμβάνεται την ανάγκη εφαρμογής του μέτρου, ως αρχή όμως, μιας σειράς άλλων παρεμβάσεων. Όπως μάς λέει χαρακτηριστικά, υπάρχει μεγάλη έξαρση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, με τα περιστατικά να καταγράφονται ανερυθρίαστα, με τα κινητά τηλέφωνα των μαθητών…

«Είδατε το περιστατικό στο γυμνάσιο, στην Κυψέλη, με το μαχαίρι και το σφυρί. Δυστυχώς σε κάποια από αυτά τα περιστατικά βίας, παρατηρούμε το εξής ακραίο σκηνικό. Πολλοί μαθητές με τα κινητά τους, καταγράφουν τον ξυλοδαρμό ενός παιδιού, χωρίς να παρεμβαίνουν για να χωρίσουν τους εμπλεκόμενους. Το έχουμε δει και αυτό.

Για μένα ως εκπαιδευτικό, είναι απίστευτο να βλέπεις να ξυλοκοπείται ένα παιδί και εσύ ως μαθητής να κάθεσαι απλώς να το τραβάς στο κινητό. Είναι απίστευτο και δείχνει μεγάλη παρακμή. Επίσης πολλές φορές το κινητό, χρησιμοποιείτε για να γίνεται καταγραφή και διαπόμπευση μαθητών και εκπαιδευτικών την ώρα του μαθήματος και ισχύει αυτό που σας λέω. Είναι αδιανόητο και είναι και ποινικά κολάσιμο. Υπάρχουν ας πούμε, πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα στη διάρκεια εκδρομών.

Το τελευταίο διάστημα σε πάρα πολλές εκδρομές, έχουν παρατηρηθεί έκνομες ενέργειες, πάρα πολύ σοβαρές. Ενέργειες που αφορούν σε ότι μπορείτε να φανταστείτε. Για εμάς το να καταγράφονται ακρότητες που συμβαίνουν σε εκδρομές, είναι έκνομη ενέργεια. Από εκεί και πέρα, καταγγελίες επώνυμες και επίσημες, εμείς δεν έχουμε. Αλλά δεν ζούμε σε άλλο πλανήτη.

Ζούμε εδώ, μαθαίνουμε, μιλάμε με συναδέλφους, με γονείς. Υπάρχει πολύ μεγάλη αγωνία για όλα αυτά τα ζητήματα. Επομένως πρέπει να υπάρχει ένας περιορισμός στη χρήση του κινητού, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό.»

Εξάρτηση από το κινητό: Τι είναι ο «φόβος απώλειας στιγμών»

Ένα πολύ βασικό ερώτημα που πρέπει να απασχολεί γονείς αλλά και εκπαιδευτικούς, είναι γιατί τα παιδιά μας, αδυνατούν να αφήσουν έστω και λίγες ώρες, ακόμα και κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα κινητά τους τηλέφωνα;

Την απάντηση, δίνει μέσω του Flash.gr η Σταυρούλα Γεωργακοπούλου, Ψυχολόγος με Ειδίκευση στη Γνωσιακή Συμπεριφορική θεραπεία…

«Η χρήση των smartphones δημιουργεί την αίσθηση της απόδρασης από μια βαρετή ή δύσκολη περίοδο σε έναν κόσμο με περισσότερα ερεθίσματα που πολλές φορές ανακουφίζουν ή διεγείρουν μια αρνητική ψυχολογία. Όταν ένα παιδί έχει συνηθίσει να έχει συνεχόμενη πρόσβαση στο διαδίκτυο, χωρίς κανένα αποτελεσματικό όριο από τους γονείς ή από τα περιβάλλοντα στα οποία απασχολείται, είναι εξαιρετικά δύσκολο -ξαφνικά- να μην υπάρχει αυτή η πρόσβαση, καθώς υπάρχει απότομη στέρηση της άμεσης ανακούφισης ή επίδρασης που έχει το διαδίκτυο στο παιδί.

-Τι τους προσφέρει η σχέση αυτή με το κινητό τους; Πώς λειτουργεί στη ψυχολογία τους;

Η χρήση των smartphones είναι αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας για έναν έφηβο και ακολουθούν οι μικρότερες ηλικίες με τη χρήση των tablet. Το smartphone προσφέρει μια ποικιλία δραστηριοτήτων που αποτρέπει την αίσθηση ανίας. Η εξάρτηση αυτή προσφέρει στο παιδί άμεση αλλαγή στη διάθεση του, ανάλογα με τον τρόπο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο.»

Το πρόβλημα είναι βαθύτερο και ως τέτοιο πρέπει να το προσεγγίσουμε. Γιατί ουσιαστικά το κινητό, είναι ο τρόπος των παιδιών μας σήμερα, σημειώνει η κυρία Γεωργακοπούλου, να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους. Ακόμα και τη μοναξιά τους, σε μια καθημερινότητα με πολύ κόσμο και βαβούρα, που δύσκολα πατάει το pause…

«Έχοντας πρόσβαση στο κινητό, νιώθει ότι καταπολεμάει τη μοναξιά του και αποφεύγει σκέψεις που μπορεί να τον προβληματίζουν, γι αυτό και θέλει να ασχολείται συνεχώς με κάτι που εκείνο επιλέγει να δει. Mε λίγα λόγια, στο σήμερα η συνεχόμενη χρήση του κινητού με ίντερνετ από τα παιδιά, λειτουργεί σαν ένα μέσο διαχείρισης των συναισθημάτων τους. Η εξάρτηση από το κινητό αυξάνει τον φόβο απώλειας στιγμών (FOMO- Fear Of Missing Out). Ο φόβος της απώλειας στιγμών έχει χαρακτηριστεί ως ανησυχία για την απώλεια καλών γεγονότων και διαδικτυακών συναναστροφών, με τον περίγυρο ενός ατόμου. Θεωρείται επίσης ως κίνητρο, για να παραμένει κάποιος ενημερωμένος για το τι κάνουν οι άλλοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.»

Υπενθυμίζουμε ότι οι ποινές που προβλέπονται, εάν κάποιος μαθητής βρεθεί με κινητό, θα είναι από ωριαία αποβολή, ακόμα και ημερήσια, αλλά σε περίπτωση που έχει επαναληφθεί κάτι τέτοιο. Ενώ η αυστηρότερη των ποινών, είναι η οριστική αποβολή από το σχολείο.

Back to top button