COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Απίστευτη αισχροκέρδεια σε υποκατάστημα «ΑΒ Βασιλόπουλος»: ‘Διπλασίασαν’ τις τιμές και πουλούσαν γιαούρτια δήθεν σε «προσφορά»! Τα σούπερ μάρκετ θησαυρίζουν με την ακρίβεια να σαρώνει τα ελληνικά νοικοκυριά και η κυβέρνηση στον κόσμο της!


Απίστευτη αισχροκέρδεια παρατηρήθηκε σε υποκατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος – Ενώ, εν μία νυκτί, διπλασίασαν τις τιμές, πουλούσαν τα γιαούρτια δήθεν, σε… τιμή ευκαιρίας και είχαν, μάλιστα και ειδική σήμανση για να παραπλανούν τους καταναλωτές. Είναι προφανές, πως η κυβέρνηση είναι στον κόσμο της και αφήνει τον Άδωνι Γεωργιάδη να πανηγυρίζει για το «καλάθι του νοικοκυριού» και τα σούπερ μάρκετ να θησαυρίζουν την ώρα που το τσουνάμι ακρίβειας σαρώνει τα ελληνικά νοικοκυριά.

Πιο συγκεκριμένα, στο κατάστημα του ΑΒ Βασιλόπουλος, στην Καλλιθέα, που βρίσκεται επί της οδού Γρυπάρη αρ. 141,  ξαφνικά όλα τα είδη γιαουρτιών είχαν ‘διπλάσια’ τιμή από την κανονική και μάλιστα, εμπαίζοντας τους καταναλωτές, τα παρουσίαζαν ως «προσφορές» με δήθεν αρχική τιμή 5,50 και 6,50 ευρώ (τα δύο τεμάχια + ένα δώρο) και τα «πρόσφεραν» στους ανυποψίαστους καταναλωτές σε τιμές ακόμη μεγαλύτερες από όσο είχαν κανονικά και μέχρι πριν από μία μέρα. Για του λόγου το αληθές σας παρουσιάζουμε και τις σχετικές φωτογραφίες οι οποίες τραβήχτηκαν από αναγνώστη μας, ως αποδεικτικό στοιχείο.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι υπάλληλοι μόλις αντιλήφθηκαν τον αναγνώστη μας ότι φωτογραφίζει τις τιμές των προϊόντων, του επιτέθηκαν και του φώναζαν ότι «αυτό που κάνει είναι παράνομο». Επίσης στο εν λόγω σούπερ μάρκετ (τριών ορόφων), λειτουργεί μόνιμα μόνο με ένα ταμείο, αναγκάζοντας τους πελάτες να περιμένουν απίστευτα αρκετή ώρα στην ουρά μέχρι να έρθει η σειρά τους για να πληρώσουν!

Τεράστια τα κέρδη των σούπερ μάρκετ στον καιρό της κρίσης!

Στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου) του 2022 από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 5%, που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.

Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος «έτρεξε» με +10% σε αξία και οριακά αρνητικός σε όγκους -0,6%, ωστόσο η τελευταία εβδομάδα (κλείσιμο 30/10) παρουσίασε απότομη πτώση (-4,8%).

Τα στοιχεία του δεκαμήνου δείχνουν ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 16,1% στο δεκάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 13,9%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο δεκάμηνο αυξήθηκε 5,4%,
στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 3,2% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 1,2%.
Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,8%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα

στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,4%),
στα σνακς (1,4%) και
στα μη αλκοολούχα ποτά (1,1%).

Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,9%), στα υλικά μαγειρικής (0,7%), στα αλκοολούχα (5,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,4%), στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,2%) και
στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,4%).

Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).

Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα πολύ μικρά καταστήματα, έως 400 τ.μ. καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στο δεκάμηνο (10,4%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 13,6%.

Ο τζίρος στα υπερμάρκετ (καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ.) έχει αυξηθεί κατά 6,2%, με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 14,2%.

Κατά 4,1% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.), με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 34,1%, ενώ η μικρότερη αύξηση, 2,5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 38,1% του συνολικού τζίρου.

Έκρηξη οργής από τον Πρόεδρο του ΙΝΚΑ

Σφοδρά πυρά εξαπέλυσε κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του Άδωνι Γεωργιάδη που εξακολουθεί να παρουσιάζει το «καλάθι του νοικοκυριού» ως σωτήρια λύση για το σαρωτικό κύμα ακρίβειας που τσακίζει τα ελληνικά νοικοκυριά.

Σχολιάζοντας τις εμφανίσεις του Άδωνι στα σούπερ μάρκετ, κάνοντας, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών κατακεραύνωσε τον υπουργό Ανάπτυξης, λέγοντας ότι το περιβόητο καλάθι του είναι ξεκάθαρη απάτη.

«Ένα μηδενικό έκανε το καλάθι του νοικοκυριού. Ένα μηδενικό. Είναι μια απάτη. Είναι ένα επικοινωνιακό τέχνασμα του Γεωργιάδη», δήλωσε εκνευρισμένος ο Γιώργος Λεχουρίτης στο Kontra και πρόσθεσε: «ένα προϊόν μπαίνει στο καλάθι για μία εβδομάδα και βγαίνει γιατί θέλουν να το ακριβύνουν και να βάλουν άλλο στο θέση του».

Μάλιστα, ο κ. Λεχουρίτης διερωτήθηκε «πως είναι δυνατό να έχουμε αυξήσεις που φτάνουν το 24% σε κρέας και γαλακτοκομικά, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ και ο πληθωρισμός να μειώνεται από 12,1% στο 9,1%».

 

Back to top button