COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Από το Αριστοτέλειο στη NASA… η ομάδα BETA που διαπρέπει εκτός συνόρων

Μετά από πολλές απορρίψεις, η τετράδα από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης βρήκε το μονοπάτι της – Συνεργασίες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και εταιρείες αεροναυπηγικής, ναυπηγικής και ενέργειας

Ένας καθηγητής, ένας βοηθός καθηγητή και δύο φοιτητές. Αυτή ήταν η ομάδα μηχανικών, οι οποίοι ξεκίνησαν απο το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, δημιουργώντας μία ερευνητική ομάδα. Η μετενσάρκωση αυτής της ομάδας, οδήγησε σε μία επιχειρηματική οντότητα, η οποία διαθέτει σήμερα προσωπικό 460 ατόμων. Ταυτόχρονα έχει συνάψει συνεργασίες με ορισμένες από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες αυτοκινήτου, της ναυπηγικής και της αεροναυπηγικής, της ενέργειας και ευρύτερα της βιομηχανίας, παγκοσμίως.
Μέχρι να φτάσουν στην ίδρυση της BETA CAE, οι άνθρωποι που τη δημιούργησαν βρέθηκαν αντιμέτωποι με αρκετές απορρίψεις. Η πρώτη αρνητική απάντηση ήταν το 1987, σε πρόταση που κατέθεσαν για ερευνητικό πρόγραμμα, με το πρόγραμμα υπολογισμού τάσεων για διατομές, το οποίο ονομαζόταν, BETA. Το όνομα του προγράμματος, ήταν αυτό που κάποια χρόνια αργότερα, θα προσέφερε σε μία νεοιδρυθείσα εταιρεία την επωνυμία της.
Το χτίσιμο της BETA

Το 1989, η ομάδα των τεσσάρων έδειξε το πρόγραμμά της στη Γερμανία, για να λάβει εκ νέου αρνητική απάντηση. Ένα χρόνο αργότερα, δημιουργήθηκε το πρώτο πρόγραμμα τους, το ANSA και από το 1990 ξεκίνησαν να εισρέουν τα πρώτα έσοδα για τους μηχανικούς του Αριστοτελείου. Με τα χρήματα που συγκέντρωσαν, ταξίδεψαν για να κάνουν γνωστή τη δουλειά τους, ενώ το 1995, είδαν για δεύτερη φορά κλειστή την πόρτα σε ερευνητικό πρόγραμμα. Οι συγκεντρωμένες αρνήσεις, για την ομάδα των τεσσάρων, που έως τότε ήταν ερευνητική ομάδα, τους οδήγησε στην ίδρυση εταιρικού σχηματισμού το 1999, δημιουργώντας τη BETA CAE. Μάλιστα, μία τρίτη απόρριψη ήρθε την ίδια χρονιά, στην προσπάθεια τους να ενταχθούν στον αναπτυξιακό νόμο. Ήταν η τελευταία φορά που θα προσπαθούσαν να ενταχθούν σε κάποιο κρατικό πρόγραμμα.
Οι τέσσερις κολλητοί
Όπως λέει χαρακτηριστικά στη Voria.gr, ο εκ των ιδρυτών της, μηχανικός, Παναγιώτης Κουβράκης, «όταν ξεκινήσαμε, θέλαμε να κάνουμε κάτι ωραίο σε σχέση με το αυτοκίνητο και την έρευνα. Τέσσερις κολλητοί, ένας καθηγητής, ένας βοηθός και δύο διεστραμμένοι φοιτητές, ήρθαμε κοντά». Έτσι, η εταιρεία που ξεκίνησε από το Κάτω Σχολάρι έκανε τα πρώτα της βήματα.

Ο κύριος Κουβράκης, ο οποίος ξεκίνησε αρχικά ακαδημαϊκή καριέρα, βλέποντας ότι είναι προτιμότερο να παράγει, παρά να γράφει συγγράμματα, τα οποία θα παραμείνουν συγγράμματα, άλλαξε προσανατολισμό. «Η χαρά μου είναι πως ότι παράγουμε ως εταιρεία, το βλέπω να δουλεύει».

Back to top button