COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΚΟΣΜΟΣΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Κινηματογραφική απόδραση για τον πρώην πρόεδρο της Nissan: Κρύφτηκε μέσα σε… θήκη μουσικού οργάνου

Ταινία του Χόλιγουντ θυμίζει η απόδραση του πρώην προέδρου της Nissan Κάρλος Γκον από την Ιαπωνία στον Λίβανο καθώς όπως μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία έσπασε τον κατ΄ οίκον περιορισμ΄πο που του είχε επιβληθεί μέσα σε… θήκη μουσικού οργάνου!

Όπως αναφέρει ο Guardian, επικαλούμενος λιβανέζικο τηλεοπτικό σταθμό, «εγκέφαλος» της κινηματογραφικής απόδρασης του Γκον ήταν η σύζυγός του, Κάρολ, ενώ καθοριστική αποδείχθηκε η βοήθεια μιας μουσικής μπάντας καθώς και μιας ομάδας πρώην αξιωματικών των ειδικών δυνάμεων.

Η απόδραση ξεκίνησε όταν η μπάντα έφτασε στο σπίτι του Γκον στο Τόκιο για μια παράσταση. Όταν αυτή ολοκληρώθηκε και ενώ οι μουσικοί μάζευαν τα όργανά τους, ο Γκον κρύφτηκε μέσα σε ένα από αυτά και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε ένα μικρό ιαπωνικό αεροδρόμιο.

Εκεί τον περίμενε ένα ιδιωτικό αεροπλάνο το οποίο αρχικά μετέφερε τον Γκον στην Κωνσταντινούπολη. Από εκεί, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επιβιβάστηκε σε ένα ιδιωτικό τζετ
Bombardier Challenger για πτήση προς Λίβανο όπου φέρεται να έφτασε τα ξημερώματα της Δευτέρας.

Η διαδρομή του συγκεκριμένου αεροσκάφους έχει καταγραφεί στην ειδική ιστοσελίδα FlightRadar με το τζετ να «εξαφανίζεται» στις 4:16 τα ξημερώματα, την ώρα, δηλαδή, που προσέγγιζε το διεθνές αεροδρόμιο της Βυρηττού.

«Βρίσκεται στο σπίτι του. Μιλάμε για μια μεγάλη περιπέτεια» δήλωσε ο Ρικάρντο Καράμ, ένας Λιβανέζος τηλεπαρουσιαστής και φίλος του Γκον επιβεβαιώνοντας την απόδραση.

Η είδηση της απόδρασης προκάλεσε σοκ όχι μόνο στις ιαπωνικές αρχές οι οποίες τον κατηγορούν για παραποίηση στοιχείων όσον αφορά τις προσωπικές του απολαβές αλλά και στους ίδιους τους δικηγόρους του Γκον.

Ο Γκον βρισκόταν σε αυστηρό κατ΄ οίκον περιορισμό με παρακολούθηση σε 24ωρη βάση ενώ είχε υποχρεωθεί να παραδώσει και τα τρία διαβατήρια που κατείχε καθώς είχε Βραζιλιάνικη, Γαλλική και Λιβανέζικη υπηκοότητα.

Ο πρώτος Ιάπωνας που ενημερώθηκε για την απόδραση ήταν ο πρεσβευτής της χώρας στον Λίβανο ο οποίος ερωτήθηκε σχετικά ενώ βρισκόταν σε ένα πάρτι στη Βυρηττό στις 6 το απόγευμα της Δευτέρας (ώρα Λιβάνου). Ο Ματαχίρο Γιαμαγκούτσι αρχικά απάντησε ότι η ιαπωνική κυβέρνηση δεν γνωρίζει κάτι σχετικα αλλά στη συνέχεια εθεάθη να γράφει με πάθος μηνύματα πριν τελικά να φύγει χωρίς να πεί τίποτα από το πάρτι.

«Εκτιμώ ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να πραγματοποιήσει την απόδραση χωρίς τη βοήθεια κάποιου μεγάλου οργανισμού. Θέλω να τον ρωτήσω: Πώς μπόρεσες να το κάνεις αυτό σε εμάς;» δήλωσε ένας από τους δικηγόρους του στους οποίους είχαν παραδοθεί τα τρία διαβατήρια του Γκον.

«Ήθελα να αποδείξω ότι είναι αθώος. Αλλά όταν είδα την δήλωσή του στον Τύπο κατάλαβα ότι δεν εμπιστεύεται τα ιαπωνικά δικαστήρια» πρόσθεσε ο ίδιος.

«Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη — ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό», υποστήριξε ο Γκοσν σε ανακοίνωση που διένειμε στα μέσα ενημέρωσης.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Ο Κάρλος Γκον συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας λίγη ώρα μετά την άφιξη του ιδιωτικού αεροσκάφους του στο Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες —τις αρνείται όλες— ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων.

Η Νισάν απέπεμψε τον Γκον, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν διευθύνων σύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατομμύρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.

Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο, γάλλος υπήκοος, ο Γκον άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»). Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Ρενό-Νίσαν το 1999, ο Γκον χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business superstar» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο, του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο, ενώ σε αυτόν είναι αφιερωμένο ακόμα κι ένα βιβλίο κόμικ μάνγκα.

Ο Γκον διατείνεται πως η πτώση του, εξίσου θεαματική με την άνοδό του, ήταν αποτέλεσμα «πραξικοπήματος» στο ΔΣ. Κατηγορεί πρώην συνεργάτες του πως τον «μαχαίρωσαν πισώπλατα» και υποστηρίζει πως ο στόχος τους ήταν να αποτρέψουν τα σχέδιά του για στενότερη ολοκλήρωση της Νίσαν με τη Ρενό, τον βασικό της μέτοχο.

Back to top button