Συνταρακτικές λεπτομέρειες της προσωπικής ζωής της Μαρίας Κάλλας φέρνει στο φως μια νέα βιογραφία για την μεγαλύτερη σοπράνο του 20ου αιώνα.
Η συγγραφέας Λίντσι Σπένς μελέτησε επί δύο χρόνια μια σειρά από αδημοσίευτες ως σήμερα επιστολές της σοπράνο και ημερολόγια φίλων της, στις οποίες βασίζει τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για τη σχέση της με τον πρώτο της σύζυγο, τον Αριστοτέλη Ωνάση, που παρουσιάζει στο νέο βιβλίο της με τίτλο “Cast A Diva: The Hidden Life of Maria Callas” ( «Cast A Diva: Η Κρυφή Ζωή της Μαρίας Κάλας»)
Η τραυματική σχέση της Μαρίας Κάλλας με τον Αριστοτέλη Ωνάση
Σε ό, τι αφορά τη σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση, η Μαρία Κάλλας αποκαλύπτει σε μια επιστολή της στη γραμματέα της το 1966 πως ο Έλληνας κροίσος την απείλησε ακόμη και με σωματική βία.
Η συγγραφέας υποστηρίζει, βάσει του ημερολογίου μιας από τις καλύτερες φίλες της ντίβας, πως ο Ωνάσης «τη νάρκωνε, κυρίως για σεξουαλικούς σκοπούς – (ενέργειες) που σήμερα θα χαρακτηρίζονταν ως βιασμός». Σε γράμμα προς την γραμματέα της, η Μαρία Κάλλας αναφέρει: «Δεν θα ήθελα να μου τηλεφωνήσει (ο Ωνάσης) και να ξεκινήσει και πάλι να με βασανίζει».
Στα νέα ντοκουμέντα από την ταραχώδη ζωή της Μαρίας Κάλλας, αποκαλύπτεται και η τραυματική σχέση της με τον σύζυγό της, Τζιοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι.
«Ο σύζυγός μου εξακολουθεί να με κοροϊδεύει αφότου έκλεψε πάνω από τη μισή μου περιουσία, βάζοντας όλα τα χρήματα στο όνομά του από την ημέρα που παντρευτήκαμε… ήμουν ανόητη που τον εμπιστεύτηκα» έγραφε η σοπράνο και σημείωνε δηκτικά πως ο σύζυγός της «περνιέται για εκατομμυριούχος, αλλά δεν έχει δεκάρα».
Άλλο γράμμα της Μαρίας Κάλλας περιγράφει την βαθιά προσβλητική σχέση που είχε με τον τότε πρόεδρο της μουσικής σχολής Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης, έναν παντρεμένο, που έστρεψε ολόκληρο τον εκπαιδευτικό οργανισμό εναντίον της, από τη στιγμή που τον απέρριψε ερωτικά. Σε επιστολή της προς τον νονό της, έλεγε: «Ο Πίτερ Μένιν με ερωτεύτηκε. Έτσι, φυσικά, καθώς δεν ένιωθα το ίδιο, στράφηκε εναντίον μου».
Μιλώντας στον Guardian η Σπενς αποκάλυψε πώς απέκτησε πρόσβαση σε μια μεγάλη συλλογή προσωπικών επιστολών της Μαρίας Κάλλας, που ήταν διασκορπισμένες σε διάφορα αρχεία και δεν είχαν δει μέχρι σήμερα το φως της δημοσιότητας.
Γιατί η Μαρία Κάλλας μισούσε τη μητέρα της;
Ανάμεσα σε αυτά που έρχονται στο φως είναι και η ιδιαίτερα άσχημη συμπεριφορά της μητέρας της, όταν η οικογένεια της Μαρίας Κάλλας βρισκόταν ακόμη στην Ευρώπη. «Η Κάλλας μισούσε την μητέρα της, η οποία δούλευε ως ιερόδουλη κατά τη διάρκεια του Πολέμου, επειδή προσπάθησε να την προωθήσει σε στρατιώτες των Ναζί», υποστηρίζει σήμερα η Σπενς.
Το βιβλίο υποστηρίζει πως η μητέρα της πουλούσε ιστορίες της κόρης της στον Τύπο και την εκβίαζε με αυτές προκειμένου να εξασφαλίσει τη σιωπή της. Γράφοντας στη διάσημη κόρη της, η μητέρα της Μαρία Κάλλας έλεγε: «Ξέρεις τι κάνουν οι κινηματογραφικοί αστέρες με ταπεινή καταγωγή μόλις γίνουν πλούσιοι; Τον πρώτο μήνα ξοδεύουν τα χρήματά τους για να φτιάξουν ένα σπιτικό για τους γονείς τους και να τους κακομάθουν με λούσα… τι έχεις να πεις γι’ αυτό Μαρία;». «Αν είχε σταθεί ως αληθινή μητέρα στο πλευρό μου εδώ και πολύ καιρό, θα την αγαπούσα», σχολίασε η Μαρία Κάλλας.
Αλλά ούτε ο πατέρας της τής φέρθηκε όπως της άξιζε, λέει η Σπενς. Στο βιβλίο της περιγράφει πως έγραψε στην κόρη του ένα γράμμα υποστηρίζοντας ότι λιμοκτονούσε σε φτωχοκομείο για να της αποσπάσει χρήματα. «Στην πραγματικότητα δεν είχε παρά μια κοινή, ασήμαντη ασθένεια», σημειώνει η συγγραφέας της βιογραφίας της Μαρίας Κάλλας.
«Έχω βαρεθεί τον εγωισμό των γονιών μου, την αδιαφορία τους απέναντί μου. Δεν θέλω να έχω σχέσεις μαζί τους. Ελπίζω μόνο να μην το πάρουν είδηση οι εφημερίδες, για να μην καταραστώ την ώρα και τη στιγμή που είχα ποτέ γονείς» έγραφε η ίδια η Μαρία Κάλλας.
Η βεντέτα με την Ιταλίδα Σοπράνο Τεμπάλντι
Στο βιβλίο όμως, δίνονται περισσότερες πληροφορίες αναφορικά και με τη θρυλούμενη βεντέτα ανάμεσα στην Μαρία Κάλλας και την αντίζηλό της, Ρενάτα Τεμπάλντι. Η ντίβα φέρεται να συνέκρινε τη φωνή της με μια ακριβή σαμπάνια κι εκείνη της Τεμπάλντι με μια κόκα κόλα. Η ίδια βέβαια η σοπράνο ισχυρίστηκε πως ουδέποτε είπε κάτι τέτοιο κι ότι αντίθετα παρομοίασε τη φωνή της Τεμπάλντι με κονιάκ.
Αν και οι δυο καλλιτέχνιδες διέψευσαν πως υπήρχε κόντρα μεταξύ τους, ωστόσο στα νέα ντοκουμέντα του βιβλίου, φαίνεται πως η Μαρία Κάλλας ήταν ιδιαίτερα ενοχλημένη από την εμμονή της Τεμπάλντι με το πρόσωπό της.
Σε επιστολή που χρονολογείται από το 1957, αποκαλύπτεται ότι λόγω της αντιπάθειας που έτρεφε η Ελληνίδα σοπράνο για την Ιταλίδα αντίζηλό της την κατηγόρησε ότι έχτισε το όνομά της απλώς ως αντίπαλός της. «Έχω βαρεθεί όλες αυτές τις εμετικές υποθέσεις της Ρενάτα» έγραφε η Μαρία Κάλλας. «Δεν αρέσουν στον Θεό τέτοιες μέθοδοι που αποσκοπούν στη δημοσιότητα, μόνο και μόνο για να στραφεί εναντίον μου» συνέχιζε.
Τα σοβαρά προβλήματα υγείας της Μαρίας Κάλλας
Το βιβλίο όμως ρίχνει φως και στα προβλήματα υγείας, που ταλαιπώρησαν τη Μαρία Κάλλας ως τον θάνατό της, το 1977, σε ηλικία μόλις 53 ετών. «Εντόπισα ένα νευρολόγο που την παρακολουθούσε πριν τον θάνατό της. Η Κάλλας υπέφερε από νευρομυική διαταραχή, με τα συμπτώματα να εμφανίζονται για πρώτη φορά τη δεκαετία του ‘50, ωστόσο τότε οι γιατροί την χαρακτήριζαν απλώς “τρελή”. Αυτό εξηγεί επίσης πως έχασε τη φωνή της, κάτι που ουσιαστικά έβαλε τέλος στην καριέρα της» λέει η συγγραφέας.
«Μόνη στο διαμέρισμά της στο Παρίσι, βασιζόταν στην αποξενωμένη αδερφή της, Τζάκι και την φίλη της, Βάσω Δεβετζή προκειμένου να προμηθεύεται παυσίπονα. Η ζωή της ήταν γεμάτη τραγωδίες, αλλά εγώ θέλησα να της ξαναδώσω τη φωνή της» σημειώνει σήμερα η Σπενς αναφορικά με το νέο βιβλίο της για τη ζωή της Μαρίας Κάλλας.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα