Η διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας στα Τέμπη συνεχίζεται, με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στο Κουλούρι, όπου σήμερα πραγματοποιήθηκε αυτοψία από ειδικό κλιμάκιο. Στο σημείο βρέθηκαν ο εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση, δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες, καθώς και ένας μεταλλουργός καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), ο οποίος έχει αναλάβει τον ρόλο του δικαστικού πραγματογνώμονα.
Αυτοψία στο Κουλούρι για την τραγωδία των Τεμπών: Τι εξετάζουν ανακριτής, πραγματογνώμονες και μεταλλουργός
Η έρευνα αφορά τη δεύτερη ηλεκτραμαξα της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τμήμα της οποίας αποκολλήθηκε κατά τη σφοδρή σύγκρουση. Σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, το εν λόγω κομμάτι διαδραμάτισε κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση των συνθηκών του δυστυχήματος. Οι πραγματογνώμονες εξετάζουν αν υπήρχε μεταφορά μη δηλωμένου εύφλεκτου φορτίου, που θα μπορούσε να είχε συμβάλει στην εκδήλωση της πυρκαγιάς μετά τη σύγκρουση. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα σημεία αποκοπής των συντριμμιών από τη δεύτερη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας, με στόχο να διαπιστωθεί αν προκλήθηκαν από την ίδια τη σύγκρουση ή από ενδεχόμενη έκρηξη.
Αυτοψία στο Κουλούρι για την τραγωδία των Τεμπών: Τι εξετάζουν ανακριτής, πραγματογνώμονες και μεταλλουργός
Παράλληλα, ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης, ο οποίος εκπροσωπεί οικογένειες θυμάτων και τραυματιών, έθεσε στον εφέτη ανακριτή το ζήτημα της ταχύτητας των αμαξοστοιχιών και της εποπτείας της σιδηροδρομικής ασφάλειας. Σύμφωνα με πληροφορίες του Larissanet.gr, ο κ. Αποστολίδης ζήτησε την εξέταση των αναφορών του τότε υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, καθώς και τη σχετική νομοθεσία.
Επιπλέον, τόνισε την ανάγκη διενέργειας πραγματογνωμοσύνης για τις ταχύτητες που θα έπρεπε να τηρούνται υπό τις δεδομένες συνθήκες. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι, εφόσον τα συστήματα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης δεν λειτουργούσαν στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, η ταχύτητα των αμαξοστοιχιών θα έπρεπε να είναι χαμηλότερη. Κατά την άποψή του, αν οι συρμοί κινούνταν με μειωμένη ταχύτητα, οι απώλειες από τη σύγκρουση θα μπορούσαν να είναι σημαντικά λιγότερες.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα