COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΚΟΣΜΟΣΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Boeing 737 Max: Βρέθηκαν «χαλαρά μπουλόνια» σε πολλά αεροπλάνα- Παγκόσμια ανησυχία

Πληθαίνουν τα ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των αεροπλάνων Boeing 737, στον απόηχο του ατυχήματος που συνέβη το περασμένο Σάββατο με αεροπλάνο της Alaska Airlines, στο οποίο αποκολλήθηκε πάνελ και τμήμα της ατράκτου, εν ώρα πτήσης.

Ευτυχώς το ατύχημα δεν οδήγησε σε τραυματισμούς ή σε κάποια άλλη χειρότερη συνέπεια, αφού οι πιλότοι το προσγείωσαν με ασφάλεια, πυροδότησε όμως τεράστια κύμα ανησυχίας, το οποίο προκάλεσε την καθήλωση 171 αεροσκαφών Boeing 737 MAX 9.

Τη Δευτέρα η Alaska Airlines και η United Airlines, οι δύο εταιρείες που έχουν στο στόλο τους Boeing 737 MAX 9, δήλωσαν ότι βρήκαν χαλαρά εξαρτήματα σε πολλά προσγειωμένα αεροσκάφη, εγείροντας νέες ανησυχίες μεταξύ των ειδικών του κλάδου για το πώς αυτός ο τύπος τζετ, με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Boeing, κατασκευάζεται.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB), σημείωσε ότι δεν μπορούσε ακόμη να πει εάν το πάνελ που ανατινάχθηκε στο Boeing της Alaska Airlines, είχε προσαρτηθεί σωστά.

Το πάνελ του αεροπλάνου, το οποίο καλύπτει μια θύρα εξόδου που χρησιμοποιείται από εταιρείες που έχουν πιο πυκνή διαμόρφωση θέσεων, ανακτήθηκε την Κυριακή από έναν δάσκαλο στο Πόρτλαντ των ΗΠΑ που το βρήκε στην αυλή του σπιτιού του.

Το NTSB «δεν έχει ανακτήσει ακόμη τα τέσσερα μπουλόνια που το περιορίζουν από την κατακόρυφη κίνησή του», τόνισε ο μηχανικός Κλιντ Κρούκσανκς, μιλώντας σε δημοσιογράφους. «Και δεν έχουμε ακόμη προσδιορίσει αν υπήρχαν εκεί», είπε.

Το βύσμα της πόρτας στερεώνεται περαιτέρω στη θέση του με «εξαρτήματα στοπ» σε 12 διαφορετικές θέσεις κατά μήκος της πλευράς του βύσματος και του πλαισίου της πόρτας. Αυτά τα εξαρτήματα συγκρατούν το βύσμα της πόρτας στη θέση του και εμποδίζουν την ώθησή του έξω από το αεροσκάφος.

«Η πόρτα βγήκε από τη θέση της και αποσυνδέθηκε από τα στοπ, τα οποία στη συνέχεια έσπασαν τα εξαρτήματα», είπε ο Crookshanks.

Η πρόεδρος του NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, δήλωσε ότι η υπηρεσία εστιάζει στο αεροπλάνο που υπέστη το ατύχημα, αλλά δεν θα δίσταζε να κάνει ευρύτερες συστάσεις για την ασφάλεια, εάν χρειαστεί, καθώς προχωρά η έρευνα.

Υπάρχουν ακόμη συνεχείς συζητήσεις μεταξύ της Boeing, της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) και των αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ, σχετικά με τις ακριβείς οδηγίες επιθεώρησης για τα άλλα αεροσκάφη 737 MAX 9 του στόλου τους.

Πριν από την ενημέρωση του NTSB, η Alaska Airlines είπε ότι οι αρχικές αναφορές από τους τεχνικούς της έδειχναν ότι κάποιο «χαλαρό υλικό» ήταν ορατό σε ορισμένα αεροσκάφη στην επίμαχη περιοχή. Η εταιρεία δήλωσε ότι περίμενε την τελική τεκμηρίωση από την Boeing και την FAA πριν ξεκινήσουν οι επίσημες επιθεωρήσεις.

Από την πλευρά της, η άλλη εταιρεία των Boeing 737 MAX 9, η United, είπε ότι οι προκαταρκτικοί της έλεγχοι βρήκαν μπουλόνια που χρειάζονταν σφίξιμο σε πολλά πάνελ.

Μια πηγή που είναι εξοικειωμένη με το θέμα είπε στο Reuters ότι η United έχει βρει μέχρι στιγμής σχεδόν 10 αεροπλάνα με χαλαρά μπουλόνια κατά τη διάρκεια των προκαταρκτικών ελέγχων της, εκτός των πρώτων πέντε που αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από τη βιομηχανική δημοσίευση The Air Current, καθώς και ότι ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί.

Η εταιρεία Boeing είπε ότι παραμένει σε στενή επαφή με τους χειριστές του MAX 9 και θα βοηθήσει τους πελάτες να αντιμετωπίσουν τυχόν ευρήματα κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων.

Σημειώνεται ότι οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν 8% τη Δευτέρα.

Μόλις εγκριθεί η τελική διαδικασία από την FAA, οι επιθεωρήσεις αναμένεται να διαρκέσουν αρκετές ημέρες, αναγκάζοντας την ακύρωση πολλών πτήσεων.

Τη Δευτέρα, η Alaska Airlines ακύρωσε 141 πτήσεις που αποτελούν το 20% των προγραμματισμένων αναχωρήσεών της, αφού καθήλωσε τα 65 αεροπλάνα της τύπου MAX 9. Η εταιρεία είπε ότι οι η διακοπή των πτήσεων αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της εβδομάδας.

Ακόμα, η United, καθήλωσε τα δικά της 79 MAX 9, ακύρωσε 226 πτήσεις που είναι το 8% των προγραμματισμένων αναχωρήσεών της.

Οι αεροπορικές τραγωδίες που «καίνε» την Boeing
Οι ανησυχίες αυτές έρχονται να αυξήσουν την πίεση στην Boeing για τον τρόπο κατασκευής των αεροπλάνων της, καθώς ήδη τα Boeing 737 MAX έχουν συνδεθεί με δύο φρικτές αεροπορικές τραγωδίες.

Τον Οκτώβριο του 2018, ένα Boeing 737 MAX της Lion Air συνετρίβη ανοιχτά της Ινδονησίας με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 189 άνθρωποι.

Τον Μάρτιο του 2019 ένα 737 MAX της εταιρείας Ethiopian Airlines, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο ανάμεσα στην Αντίς Αμπέμπα και το Ναϊρόμπι, συνετρίβη οδηγώντας στον θάνατο 157 ανθρώπους.

Και τα δύο αεροσκάφη είχαν κάνει απότομη «βουτιά», με τους πιλότους να αδυνατούν να ανακτήσουν τον έλεγχο.

Back to top button