ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χαμηλές τιμές εις βάρος της ποιότητας για όλο και περισσότερους καταναλωτές

Διαρκής αναζήτηση προσφορών - Μικρότερα καλάθια αγορών - μετρημένες επισκέψεις σε σούπερ μάρκετ

Με την ακρίβεια να καλπάζει,το προφίλ των Ελλήνων καταναλωτών φαίνεται σταδιακά να αλλάζει σε μια προσπάθεια να προσαρμοστεί, με αποτέλεσμα το πρωταρχικό ζητούμενο να είναι πλέον τα οικονομικότερα προϊόντα και τα είδη σε προσφορά θέτοντας  φυσικά την ποιότητα και τα καλά προϊόντα σε δεύτερη μοίρα.

Χαμηλές τιμές εις βάρος της ποιότητας για όλο και περισσότερους καταναλωτές

Η οικονομική δυσπραγία  που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά και η αυξανόμενη ανάγκη προσεκτικού οικονομικού σχεδιασμού για να βγει ο μήνας, αντικατοπτρίζονται στις αγορές τους, και έτσι οι καταναλωτές δίνουν βάση στις χαμηλές τιμές, και όχι στην ποιότητα. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η χρηματική δαπάνη συνεχίζει να είναι το βασικό κριτήριο των καταναλωτών για την επιλογή τροφίμων. Χαρακτηριστικά, καταγράφονται 3,2 επισκέψεις την εβδομάδα κατά μέσο όρο σε καταστήματα σούπερ μάρκετ, περίπου δηλαδή 13 επισκέψεις το μήνα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι αυτές οι επισκέψεις πραγματοποιούνται σε περίπου 2,2  διαφορετικές αλυσίδες σούπερ κατά μέσο, αναδεικνύοντας την τάση των καταναλωτών προς τη σύγκριση τιμών  και την αναζήτηση προσφορών. Οι καταναλωτές δηλώνουν μικρότερο ποσό εβδομαδιαίο αγορών, το οποίο είτε φανερώνει την πραγματοποίηση μικρότερων «καλαθιών» αγορών, είτε  τη διάθεση χρημάτων σε άλλα αγαθά ή υπηρεσίες.

Όσον αφορά  τα άλλα σημεία πώλησης τροφίμων, ο φούρνος καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό μηνιαίων επισκέψεων με 10, ακολουθεί το καφέ με 6, το μίνι μάρκετ/περίπτερο με 5,5 και μετά τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης με περίπου 4 επισκέψεις ανά μήνα.

Χαμηλές τιμές εις βάρος της ποιότητας για όλο και περισσότερους καταναλωτές

Οι καταναλωτές την τελευταία διετία δηλώνουν σταθερά την προτίμηση τους στις χαμηλές τιμές παρά  τις προσφορές. Αυτό είναι ενδεικτικό της περαιτέρω μείωσης της αγοραστικής δύναμης  καθώς από το 2017 έως το 2022, η πλειοψηφία των καταναλωτών έδειχνε πρακτικά ότι προτιμά προσφορές παρά χαμηλές τιμές (υπήρχε κι ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών που αδιαφορούσε για προσφορές).Αυτό βέβαια φαίνεται να αλλάζει σημαντικά από το 2023 και έπειτα με την πλειοψηφία πλέον των καταναλωτών να μην προτιμάει προσφορές και μόλις 19% να απαντά θετικά. Παράλληλα όμως, παραμένει σημαντικό το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι κυνηγάει ενεργά τις προσφορές στο σούπερ μάρκετ.

Συγκεκριμένα καταγράφηκε ένα ποσοστό 58% στην τελευταία μέτρηση, σχετικά αμετάβλητο την τελευταία πενταετία. Στην ουσία δηλαδή οι καταναλωτές αξιοποιούν τις προωθητικές ενέργειες στις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ όποτε τις βρίσκουν συμφέρουσες, αλλά θα προτιμούσαν αντί για τις εκπτώσεις αυτές να έβρισκαν χαμηλότερες τιμές!


Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button