COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

STORIESΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χαμός με τον «Mr Jumbo» και τον «Μουστάκα»! Ξέσπασε άγριος ‘πόλεμος’ με τα Lidl – Όλο το παρασκήνιο

Το όνομα του Απόστολου Βακάκη, τις τελευταίες μέρες παίζει πολύ δυνατά. Είτε εξαιτίας της κόντρας που έχει με την κυβέρνηση μετά τις αποφάσεις της για το λιανεμπόριο, είτε για τον πόλεμο που είναι πια πασιφανές πως έχει κηρύξει στα γερμανικά Lidl, πάλι με αφορμή την κυβερνητική τακτική στο κομμάτι των παιχνιδιών.

Τι ακριβώς έχει γίνει; Την ώρα που τα Jumbo, ,μετά από μεγάλη προσπάθεια άνοιξαν το e-shop τους με την ελπίδα να μειώσουν την τεράστια χασούρα από το lockdown, γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ ξεπουλάει από παιχνίδια!

Υποτίθεται πως τα σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να μην έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν από τα φυσικά τους καταστήματα διαρκή αγαθά, μεταξύ των οποίων είναι και τα παιχνίδια. «Η Lidl Ελλάς, όπως πάντα, παραμένει και σε αυτές τις γιορτές δίπλα στην Ελληνίδα και στον Έλληνα καταναλωτή, προσαρμοζόμενη με αμεσότητα και ευελιξία στις νέες συνθήκες, με στόχο την άρτια και ασφαλή εξυπηρέτησή τους», αναφέρει ωστόσο, μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση της γερμανικής ιδιοκτησίας.

Κήρυξαν τον πόλεμο στα Lidl
Έτσι, προκειμένου να ικανοποιήσει τους πελάτες της, η γνωστή αλυσίδα καταστημάτων, Lidl, φρόντισε να θέσει τα παιχνίδια στη διάθεση του κοινoύ με click away. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει, όπως ήταν αναμενόμενο, τις οργισμένες αντιδράσεις όχι μόνο του «Mr Jumbo» αλλά και του Μουστάκα οι οποίοι, όπως μαθαίνουμε από έγκυρες πηγές, ετοιμάζονται να περάσουν στην αντεπίθεση κι αν χρειαστεί ακόμη και να χτυπήσουν ανοιχτά την κυβέρνηση.

Άλλωστε, πριν από λίγες μέρες, ο ιδιοκτήτης των Jumbo, Απόστολος Βακάκης έκανε μια πρόταση που προκάλεσε σάλο και για κάποιους ανοίγει το δρόμο για εργασιακό μεσαίωνα.

Η Jumbo μπορεί να βγήκε «νοκ άουτ» απ’ την αδυναμία των logistics της να ανταποκριθούν όχι μόνο στις ηλεκτρονικές παραγγελίες αλλά ακόμα και στο click away, όμως ο μεγαλομέτοχος της Απόστολος Βακάκης βρήκε τη… λύση: να δουλεύουν οι εργαζόμενοι επτά μέρες την εβδομάδα και 12ωρα -με τη σύμφωνη πάντα γνώμη τους- προκειμένου να υποστηριχθεί όπως λέει το λιανεμπόριο!

Την πρόταση προς την κυβέρνηση την διατύπωσε σε συνέντευξη του στο euro2day.gr.

Αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης:
«Εάν τα μέτρα του lockdown αρθούν, θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα λειτουργίας 7 ημέρες την εβδομάδα και 12 ώρες ημερησίως, φυσικά για όσους το θελήσουν και για χρονική περίοδο που θα καλύψει και τη ζήτηση του Πάσχα.(…)

Εάν το lockdown παραταθεί, θα πρέπει όλος ο κλάδος της λιανικής πώλησης να λειτουργήσει εναλλάξ.

Είτε τα καταστήματα που ήδη λειτουργούν θα πρέπει να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την εβδομάδα (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή), το δε υπόλοιπο λιανεμπόριο που δεν λειτουργεί σήμερα, να είναι ανοιχτό Τετάρτη, Σάββατο και Κυριακή όλη την ημέρα (12 ώρες), είτε τα σήμερα λειτουργούντα καταστήματα να είναι ανοιχτά 4 ημέρες την πρώτη εβδομάδα έναντι 3 ημερών για τα υπόλοιπα, σήμερα μη λειτουργούντα καταστήματα, αντίστροφα την επόμενη εβδομάδα, κ.ο.κ».

Την ίδια ώρα, δεν φτάνουν στην εταιρεία Jumbo τα προβλήματα με το e-shop και το click away, χάνοντας τεράστια ποσά από τον τζίρο της, ήρθε και ένας νέος… πονοκέφαλος!

Jumbo: Πώς και γιατί κατέληξαν στη θάλασσα 6.000 κοντέινερ
Στη θάλασσα βρίσκονται 6.000 κοντέινερ με εμπορεύματα της Jumbo, τα οποία δεν μπορούν να εκτελωνιστούν καθώς η αλυσίδα δεν έχει χώρους να τα αποθηκεύσει!

Την περασμένη Παρασκευή, λίγη ώρα μετά τις Κυβερνητικές ανακοινώσεις για το πώς θα λειτουργήσει το εγχώριο λιανεμπόριο έως τις 7 Ιανουαρίου, δήλωσε αδυναμία να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές της τόσο μέσω του e-shop της όσο και μέσω της υπηρεσίας click away η οποία έκανε πρεμιέρα στο λιανεμπόριο το πρωί της Κυριακής, 13 Δεκεμβρίου.

Βέβαια η Jumbo, του κ. Απόστολου Βακάκη, έχει τη δυνατότητα, διατηρώντας κλειστό το δίκτυο της να “κάψει” ζεστό χρήμα -τα ταμειακά της διαθέσιμα είναι 600 εκατ. ευρώ και η κεφαλαιποίησή της ξεπερνά τα 1,9 δισ. ευρώ.

Επιπλέον, με αυτή της την κίνηση στέλνει ένα μήνυμα δυσαρέσκειας προς την Κυβέρνηση για τον τρόπο που έχει χειριστεί το άνοιγμα του λιανεμπορίου.

Εν αντιθέσει με την αλυσίδα Jumbo, η αλυσίδα παιχνιδιών «Μουστάκας» ενημέρωνε μέχρι το Σάββατο τους καταναλωτές της μέσω του site της πως μπορούν να κάνουν τις αγορές τους στο e-shop της, πλέον αποκλειστικά με την υπηρεσία click & pick και να παραλάβουν την παραγγελία τους από όποιο κατάστημα της το επιθυμούν ακόμη και αυθημερόν.

Την Κυριακή πάντως, η αλυσίδα Μουστάκας δηλώνει αδυναμία να εξυπηρετήσει τις νέες παραγγελίες που δέχεται. Παιχνίδια μπορούν να αγοράσουν με τη μέθοδο click away οι καταναλωτές και από άλλα δίκτυα όπως από την αλυσίδα Πλαίσιο.

Jumbo: Ο Βακάκης αποκάλυψε τι συμβαίνει με την εταιρεία…
Δραματική είναι η κατάσταση στη μεγαλύτερη αλυσίδα παιχνιδιών της χώρας καθώς λόγω lockdown παραμένει κλειστή ενώ η τεράστια ζήτηση από τον κόσμο «έριξε» και το e-shop!

Σε ενημέρωσή της προς το Χρηματιστήριο η εταιρεία, έπειτα από επιστολή που εστάλη από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς προς όλες τις εισηγμένες αναφορικά με την πορεία των δραστηριοτήτων τους και των επιπτώσεων λόγω COVID-19 αναφέρει:

«Καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία των εορτών των Χριστουγέννων και του τέλους της χρονιάς τα καταστήματα στην Ελλάδα συνεχίζουν να παραμένουν κλειστά.

Η επιβολή περιορισμών με το κλείσιμο του λιανεμπορίου κατά τη διάρκεια δύο σημαντικών περιόδων για τα μεγέθη της εταιρείας, το Πάσχα που αντιπροσωπεύει το 12% των πωλήσεων και των Χριστουγέννων που αντιπροσωπεύει το 33% των πωλήσεων, επιβεβαιώνει ότι το 2020 είναι μία χαμένη χρονιά».

Η εταιρεία αναφέρει πως με τα καταστήματα να παραμένουν ανοιχτά καταγράφεται τον Ιούλιο θετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων για τον Όμιλο κατά +8% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού.

Ο Σεπτέμβριος που παραδοσιακά είναι ο μήνας «επιστροφής στο σχολείο», έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Κατά συνέπεια το γ’ τρίμηνο 2020 (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2020) οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €224,57 εκατ. από €219,18 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (Ιούλιος- Σεπτέμβριος 2019), δηλαδή αυξημένες κατά 2,5%.

Για την περίοδο 01.01.2020-30.09.2020, οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε €503,28 εκατ. από €554,93 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή μειωμένες κατά -9,3%.

Ο Νοέμβριος 2020 επηρεάστηκε από το δεύτερο κύμα της πανδημίας που επέφερε το κλείσιμο του συνόλου των καταστημάτων στην Ελλάδα και των τριών από τα πέντε καταστήματα στην Κύπρο.

Τέλος η Jumbo καταλήγει:
«Η Διοίκηση του Ομίλου εκτιμά διαρκώς την κατάσταση και τις πιθανές επιπτώσεις, και λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του Ομίλου και της Εταιρείας και την ελαχιστοποίηση επιπτώσεων στις δραστηριότητες τους στο παρόν επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον.

Η διατήρηση ενός οικονομικού μοντέλου με συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, η προσαρμογή της πολιτικής των αγορών προϊόντων και η ανάκαμψη των πωλήσεων με την επαναλειτουργία των καταστημάτων είναι παράγοντες που θα ενισχύσουν την προσπάθεια αυτή».

Back to top button