Δεν έχει τέλος η αύξηση της τιμής του καφέ, ο οποίος σταδιακά μετατρέπεται σε είδος…πολυτελείας. Το κόστος του αγαπημένου ροφήματος σε καφετέριες κοστίζει πλέον μία μικρή περιουσία, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως το κέντρο του Μανχάταν, για τον λόγο αυτό η γενιά Z στρέφεται ολοένα και περισσότερο σε μια πιο οικονομική λύση: τον στιγμιαίο καφέ.
Η άνοδος των πωλήσεων στιγμιαίου καφέ, που αυξήθηκαν κατά 24% πέρυσι, δείχνει την προτίμηση της νέας γενιάς για εύκολες και οικονομικές λύσεις, που τους επιτρέπουν να απολαμβάνουν τον αγαπημένο τους καφέ χωρίς να «εκτοξεύουν» τα έξοδά τους. Ακολουθώντας αυτήν την τάση, οι καταναλωτές της γενιάς Z, που δεν έχουν ζήσει τη χρυσή εποχή του καφέ σε καφετέριες, ανακαλύπτουν νέες, δημιουργικές και οικονομικές μεθόδους για να φτιάχνουν ποιοτικό καφέ στο σπίτι, συμβάλλοντας στην άνθηση της αγοράς στιγμιαίου καφέ και φέρνοντας αλλαγές στον τρόπο που καταναλώνουμε αυτό το αγαπημένο ρόφημα.
Οι καταναλωτές στην εφηβεία -οι οποίοι δεν είχαν γεννηθεί όταν το διαφημιστικό σποτ «The Best Part of Waking Up» της Folgers έκανε το ντεμπούτο του τη δεκαετία του 1980- υπερδιπλασίασαν τις δαπάνες τους για στιγμιαίο καφέ το 2024 σε σύγκριση με το 2022. Ο λόγος είναι η αύξηση στην τιμή του καφέ. Είναι χαρακτηριστικό πως ένα φλιτζάνι καφέ Starbucks σε μια καφετέρια στο κέντρο του Μανχάταν κοστίζει 3,45 δολάρια, ενώ ένα φλιτζάνι στιγμιαίου καφέ Starbucks στο σπίτι μπορεί να είναι κοστίζει 36 σεντς.
«Κανονικά, θα έπρεπε να πάτε να αγοράσετε μια μηχανή εσπρέσο ή να πάτε στα Starbucks και να πουλήσετε ένα νεφρό για να πάρετε ένα από αυτά τα ροφήματα», δήλωσε ο χρήστης του TikTok Ίθαν Ροντ σε ένα βίντεο όπου μοιράστηκε μια συνταγή για την παρασκευή ενός ανακινούμενου εσπρέσο με καφέ ζάχαρη. Η οικονομική του επιλογή μπορεί να φτιαχτεί στο σπίτι χωρίς κανένα φανταχτερό μηχάνημα και μόνο με στιγμιαίο καφέ, καστανή ζάχαρη, κανέλα, γάλα, νερό και πάγο.
«Υπάρχουν τρόποι να κάνω την εμπειρία καλύτερη»
Η αγορά έχει γνωρίσει τεράστια ανάπτυξη με την προσθήκη στιγμιαίων καφέδων υψηλότερης ποιότητας, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι ανταγωνίζονται ή και υπερβαίνουν την ποιότητα που συνήθως αποδίδεται στους ολόκληρους κόκκους ή τις αλεσμένες ποικιλίες. Εταιρείες όπως η JM Smucker Co., που κατέχει τη μάρκα Folgers, και η Nestlé S.A. αναφέρουν ότι η ζήτηση για τις στιγμιαίες σειρές τους αυξάνεται, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές ακολουθούν την τάση του barista στο σπίτι, εμπνευσμένοι από viral βίντεο ποτών που κυκλοφορούν στο TikTok και το Instagram.
Η Ελίζαμπεθ Ροζάριο ανέφερε ότι άρχισε να χρησιμοποιεί στιγμιαίο καφέ της Starbucks πριν από δύο χρόνια, όταν ζούσε στο Λος Άντζελες, προκειμένου να μειώσει τα έξοδά της και να εξοικονομήσει χρόνο από το καθάρισμα της γαλλικής πρέσας της.
«Δεν προσπαθώ να προσθέσω περισσότερη δουλειά με τρόπους που δεν χρειάζομαι, όταν νιώθω ότι υπάρχουν τρόποι να κάνω την εμπειρία καλύτερη», είπε, προσθέτοντας ότι βρίσκει την ποιότητα εξίσου καλή με αυτή που έπινε προηγουμένως. Τώρα η 38χρονη σύμβουλος μάρκετινγκ παίρνει μαζί της πακέτα στιγμιαίου καφέ όταν ταξιδεύει για δουλειά.
Αυξήσεις στις πωλήσεις
Η Smucker δήλωσε ότι είδε αύξηση 21% στις πωλήσεις μεταξύ των Gen Zs και των Millennials για την κατηγορία στιγμιαίων προϊόντων Folgers στο συνέδριο της Consumer Analyst Group της Νέας Υόρκης τον Φεβρουάριο. Η Smucker κατέχει επίσης τις μάρκες Café Bustelo και Dunkin at-home.
«Πρόκειται για καταναλωτές που αγαπούν βαθιά τον καφέ, θέλουν να μπορούν να προσαρμόζουν τα ροφήματά τους και ενδιαφέρονται να δοκιμάζουν νέα πράγματα», επεσήμανε ο Ρομπ Φέργκιουσον, ανώτερος αντιπρόεδρος καφέ και προμηθειών της Smucker.
Η Nestlé κατέγραψε επίσης αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια στον τομέα της στιγμιαίας κατανάλωσης, που περιλαμβάνει τόσο τον Nescafé όσο και το αδειοδοτημένο εμπορικό σήμα Starbucks at Home. Πέρυσι, η εταιρεία παρουσίασε στις Ηνωμένες Πολιτείες νέα premium στιγμιαία προϊόντα εσπρέσο, τα οποία, σύμφωνα με εκπρόσωπό της, «προσαρμόζονται ιδιαίτερα στις προτιμήσεις των πολυπολιτισμικών Millennials», ανταποκρινόμενα στις ανάγκες τους για ευκολία και ποιότητα.
Η κατηγορία του στιγμιαίου καφέ έδωσε επίσης τη δυνατότητα στις εταιρείες χειροποίητου καφέ να διευρύνουν τις προϊοντικές τους σειρές, προσφέροντας προϊόντα που μπορούν να διατηρηθούν στο ράφι και να απευθυνθούν σε ένα πιο εκτεταμένο και ποικιλόμορφο καταναλωτικό κοινό, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Μία από τις επιχειρήσεις που επωφελήθηκαν από αυτήν την τάση είναι η Swift Coffee, μια εταιρεία ιδιωτικής ετικέτας που εξειδικεύεται στη μετατροπή ολόκληρων κόκκων καφέ σε κόκκους που υποβάλλονται σε διαδικασία ξήρανσης με κατάψυξη, ώστε να μπορούν να διαλυθούν εύκολα στο νερό. Η εταιρεία, με έδρα το Λάνκαστερ της Πενσυλβάνια, αναφέρει ότι η δραστηριότητά της γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη, καθώς προμηθεύει στιγμιαία προϊόντα σε πολλές γνωστές εταιρείες, όπως οι Intelligentsia, Partners Coffee και Verve Coffee.
«Νομίζω ότι βρισκόμαστε στη φάση όπου είναι πλέον αποδεκτό από τις πιο προοδευτικές, κορυφαίες εταιρείες ειδικού καφέ», υποστήριξε από την πλευρά του ο Νέιτ Κάιζερ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Swift, σχετικά με τον στιγμιαίο καφέ και συμπλήρωσε: «Απλώς θεωρείται ότι αν πρόκειται να είσαι καβουρδιστής το 2025, θα βρίσκεται στο μενού των προσφορών λιανικής πώλησης».
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα