Στην επερχόμενη δίκη για την τραγωδία των Τεμπών αναμένεται να εξεταστεί, μεταξύ άλλων, και το εσωτερικό πόρισμα του ΟΣΕ, το οποίο συνέταξε η λεγόμενη «επιτροπή Τερεζάκη». Το συγκεκριμένο πόρισμα είχε υιοθετήσει εξ ολοκλήρου τη γραμμή περί «ανθρώπινου λάθους» του σταθμάρχη Λάρισας και των μηχανοδηγών, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.
Σύμφωνα με αποκαλυπτικά στοιχεία των Data Journalists, ένας από τους συντάκτες του πορίσματος, ο Βασίλης Βελαώρας, έχει ποινικό παρελθόν. Το 2021 καταδικάστηκε από το Εφετείο Αθηνών σε φυλάκιση τριών ετών με αναστολή, για απάτη και ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία εις βάρος του ίδιου του ΟΣΕ.
Τα αδικήματα αυτά είχαν τελεστεί την περίοδο 2004–2007, όταν, σύμφωνα με τη δικογραφία, είχαν «εξαφανιστεί» περίπου 220.000 ευρώ. Το δικαστήριο του επέβαλε ποινή δύο ετών για απάτη, δύο ετών για ηθική αυτουργία, και 500 ευρώ δικαστικά έξοδα, με τη συνολική ποινή να καθορίζεται στα τρία χρόνια φυλάκιση με αναστολή.
Ο καταδικασμένος συντάκτης του πορίσματος παραμένει σε καίρια θέση
Παρά την καταδίκη του, ο Βασίλης Βελαώρας εξακολουθεί να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στον Οργανισμό. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, είναι:
Προϊστάμενος Επιθεώρησης σε Αθήνα, ΣΚΑ και Κόρινθο.
Μέλος της πενταμελούς επιτροπής που ορίστηκε τον Νοέμβριο του 2023 από τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο Παναγιώτη Τερεζάκη για τη σύνταξη του πορίσματος των Τεμπών – με πρόεδρο τον Ευάγγελο Χριστογιάννη, νυν αναπληρωτή CEO του ΟΣΕ.
Εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, θέση από την οποία παραιτήθηκε λίγες ημέρες μετά την εκλογή του τον Δεκέμβριο του 2024.
Πρόεδρος τόσο του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ (ΣΕΟ) όσο και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).
Κεντρικό στέλεχος της συνδικαλιστικής παράταξης ΔΑΚΕ ΟΣΕ, με συχνή επικοινωνία με πολιτικά πρόσωπα του Υπουργείου Μεταφορών και στενή συνεργασία με τον πρώην CEO Π. Τερεζάκη, διατηρώντας γραφείο δίπλα στο δικό του.
Ερωτήματα για τη στάση κυβέρνησης και διοίκησης
Το γεγονός ότι ένα καταδικασμένο στέλεχος με ποινικό παρελθόν για απάτη εις βάρος του ΟΣΕ συμμετείχε στην επιτροπή για το δυστύχημα των Τεμπών, προκαλεί έντονα ερωτήματα.
Πώς είναι δυνατόν να αγνοούν την καταδίκη του τόσο η διοίκηση του ΟΣΕ όσο και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου;
Και, κυρίως, γιατί παρέμεινε σε νευραλγικές θέσεις παρά το βεβαρημένο παρελθόν του;


Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα