STORIESΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δραματικές καταστάσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις: Εξοργισμένοι με το νέο νομοσχέδιο οι τεχνικοί της Πολεμικής μας Αεροπορίας προχωρούν σε “λευκή απεργία” και παραλύουν ολόκληρες Πτέρυγες Μάχης

Σκηνές έντονης αναστάτωσης, που παραπέμπουν στην κρίση της «λευκής απεργίας» των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας πριν από περίπου 15 χρόνια, επανεμφανίζονται σήμερα στον Κλάδο. Τότε, η απόφαση για περικοπή του πτητικού επιδόματος, επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου και αρχηγίας Β. Κλόκοζα, είχε οδηγήσει σε σοβαρή επιχειρησιακή παράλυση. Ανάλογο κλίμα διαμορφώνεται και πάλι.

Αυτή τη φορά, στο επίκεντρο βρίσκονται οι τεχνικοί των μαχητικών και των λοιπών πτητικών μέσων, οι οποίοι προχώρησαν σε συντονισμένες «λευκές απεργίες», αποσύροντας ουσιαστικά την εργασία τους. Η κινητοποίηση έχει ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση ολόκληρων Πτερύγων Μάχης, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας που, όπως υποστηρίζουν, αποκλείει τη δυνατότητα εξέλιξής τους σε αξιωματικούς κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους.

Ενδεικτικά, πριν από τρεις ημέρες δεν πραγματοποιήθηκε καμία πτήση από την 112 Πτέρυγα Μάχης, ενώ σήμερα καθηλώθηκαν τα F-4E Peace Icarus της 117 Πτέρυγας Μάχης στην Ανδραβίδα – μονάδα που μάλιστα προορίζεται να φιλοξενήσει στο μέλλον και τα F-35A.

Οι τεχνικοί, όλοι μόνιμοι υπαξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, καταγγέλλουν παραβίαση της σύμβασης που είχαν υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο κατά την ένταξή τους στις Ένοπλες Δυνάμεις. Η συμφωνία αυτή προέβλεπε βαθμολογική εξέλιξη έως τον βαθμό του αξιωματικού πριν την αποστρατεία τους. Το επίμαχο νομοσχέδιο αφορά το σύνολο των στελεχών που αποφοιτούν από τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 100 υπαξιωματικοί απείχαν από τα καθήκοντά τους στην 112 ΠΜ πριν από λίγες ημέρες, ενώ αντίστοιχος αριθμός απουσίασε σήμερα από την 117 ΠΜ. Ο Αρχηγός του ΑΤΑ μετέβη εσπευσμένα στην Ανδραβίδα, ωστόσο η παρέμβασή του δεν οδήγησε σε αποκλιμάκωση.

Ιδιαίτερα ανησυχητικό θεωρείται το γεγονός ότι οι θιγόμενοι υπαξιωματικοί έχουν συμφωνήσει σε κυλιόμενες «λευκές απεργίες» ανά τριήμερο, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι κάθε φορά μία διαφορετική Πτέρυγα Μάχης θα τίθεται εκτός επιχειρησιακής δράσης. Το σχέδιο αυτό, όπως δηλώνουν, θα συνεχιστεί ακόμη και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.

Υπενθυμίζεται ότι οι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας αποτελούν κρίσιμο πολλαπλασιαστή ισχύος, ισάξιο με εκείνον των ιπταμένων. Όπως και οι πιλότοι, δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα επαγγελματικής αποκατάστασης, καθώς η εξειδίκευσή τους είναι ιδιαίτερα περιζήτητη διεθνώς – τόσο σε πολιτικές αεροπορικές εταιρείες όσο και σε πολεμικές αεροπορίες χωρών της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και αλλού.


Παρά τις σημαντικές μειώσεις στις αποδοχές τους τα προηγούμενα χρόνια, το βασικό αίτημά τους παραμένει η τήρηση της θεσμικής δέσμευσης του κράτους: η δυνατότητα να εξελιχθούν βαθμολογικά και να φτάσουν στον βαθμό του αξιωματικού, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

Λύση, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, θα μπορούσε να αποτελέσει η πρόβλεψη μεταβατικής περιόδου τεσσάρων ετών στην εφαρμογή της ρύθμισης. Με τον τρόπο αυτό, όσοι έχουν ήδη εισαχθεί σε σχολές όπως η ΣΤΥΑ και η ΣΜΥ θα διατηρούσαν το ισχύον καθεστώς, ενώ οι υποψήφιοι από το ακαδημαϊκό έτος 2026-2027 και μετά θα γνωρίζουν εξαρχής ότι θα παραμείνουν υπαξιωματικοί έως το τέλος της καριέρας τους. Η ρύθμιση αυτή αφορά όλους τους Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Κατά τις ίδιες πηγές, απαιτείται άμεση και προσωπική παρέμβαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, προτού η κρίση αποκτήσει χαρακτηριστικά αποσταθεροποίησης για τις Ένοπλες Δυνάμεις συνολικά. Οι μόνιμοι υπαξιωματικοί θεωρούνται άλλωστε η «ραχοκοκαλιά» κάθε σύγχρονου στρατεύματος διεθνώς.

Υπενθυμίζεται ότι το 2010, παρά τις δεσμεύσεις προς τους δανειστές για περικοπές στο πτητικό επίδομα, η μαζική «λευκή απεργία» των πιλότων μέσα σε μία μόλις ημέρα απέτρεψε τη λειτουργική υποβάθμιση της Πολεμικής Αεροπορίας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button