ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Έγγραφο – σοκ: Πως γίνεται κάποιος σταθμάρχης στην Ελλάδα; Η ελλιπής εκπαίδευση και οι εξετάσεις της πλάκας!

Οι σταθμάρχες τοποθετούνται με εκπαίδευση μόλις λίγων μηνών και πρακτική λίγων ημερών αλλά και με σημαντικά κενά και παραλείψεις στην διαδικασία της εκπαίδευσης και των εξετάσεων – Το έγγραφο ντοκουμέντο 4 μέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη

Στη δημοσιότητα ήρθε έγγραφο – σοκ από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων προς τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train, στο οποίο αποκαλύπτεται η ελλιπής εκπαίδευση των σταθμαρχών. Πρόκειται για έγγραφο, το οποίο εστάλη μόλις τέσσερις ημερες πριν την τραγωδία στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.

Χορηγούμενο

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, οι σταθμάρχες τοποθετούνται με εκπαίδευση μόλις λίγων μηνών και πρακτική λίγων ημερών αλλά και με σημαντικά κενά και παραλείψεις στην διαδικασία της εκπαίδευσης και των εξετάσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι ο μοιραίος σταθμάρχης, που ανέλαβε τις ευθύνες του για την τραγωδία στα Τέμπη, είχε κάνει εκπαίδευση, μόλις δυόμιση μηνών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA. Ερωτήματα γεννά το γεγονός πως τα ποσοστά επιτυχίας των υποψήφιων αγγίζουν το 100%.

Μέλος της επιτροπής από την οποία εξετάστηκε ο 59χρονος μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας, περιγράφει, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, τη διαδικασία πιστοποίησής του και επισημαίνει πως η θεωρητική εξέταση του 59χρονου έγινε σωστά ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η πράξη διαφέρει από τη θεωρία.

Χορηγούμενο

«Απάντησαν στις ερωτήσεις. Ρωτούσαμε γενικά και για τη σηματοδότηση και για την αρμοδιότητα του σταθμάρχη και την αναγγελία ακόμα και τι αίτημα του δίνουμε του μηχανοδηγού όταν πρόκειται να αλλάξει κυκλοφορία, να αλλάξει γραμμή και όλοι ξέρανε. Η εκπαίδευση έγινε σωστά δηλαδή, η θεωρητική. Η πρακτική είναι όμως, ό,τι και να ξέρεις θεωρητικά η πράξη είναι πολύ διαφορετική και χρειάζεται πολλή εξάσκηση» ανέφερε χαρακτηριστικά ο εξεταστής του 59χρονου και πρόσθεσε:

«Εγώ ας πούμε όταν ανέλαβα σε τοπικό χειριστήριο έκανα ενάμιση μήνα και εγώ αποφάσισα να το παρατείνω τόσο για να το κατανοήσω ακριβώς. Η θεωρία είναι εύκολο να τη μάθουμε σαν ποίημα. Η πράξη όμως διαφέρει».

Γνώριζαν οι εξεταζόμενοι τα θέματα

Ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, καταγγέλλει ακόμη πως οι υποψήφιοι σταθμάρχες γνώριζαν τα θέματα των εξετάσεων προτού τα δώσουν, αφού οι εκπαιδευτές ήταν και εξεταστές.

«Καθόμαστε έξι μήνες μαζί και εγώ πάλι σου βάζω τα θέματα; Θα σε απορρίψω; Ποιος έχει απορριφθεί καταρχήν. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έπρεπε να κριθεί προακτέος ή απορριπτέος; Γιατί βρίσκεται εκεί ποιος τον έκρινε;», διερωτάται ο Γιώργος Αποστολέρης και προσθέτει: «Σαφέστατα. Δεν είναι δυνατόν αυτό το πράγμα να λέγεται εκπαίδευση. Αν είναι να πάω και εγώ στο πανεπιστήμιο να τελειώσω γιατρός. Και ας με εξετάσουν και εμένα μία τριμελής επιτροπή οι οποίοι κάθονται δύο λεπτά και με αξιολογούν αφού μου έχουν δώσει τα θέματα και λέω ότι το κόκκαλο αυτό είναι άσπρο».


Έγγραφο – ντοκουμέντο για ελλιπή εκπαίδευση 4 μέρες πριν το δυστύχημα

Την ίδια στιγμή, ο ΣΚΑΪ αποκαλύπτει πως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε στείλει κατ’ επανάληψη έγγραφο προς τον ΟΣΕ και την Hellenic Train σχετικά με την ελλιπής εκπαίδευση.

Σε ένα από αυτά τα έγγραφα που εστάλη στις 24 Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή μόλις τέσσερις μέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη, γίνεται αναφορά σε δύο εκτροχιασμούς, στο σ.σ Λιανοκλάδι και σ.σ Τιθορέας στις 10 και 21 Οκτωβρίου όπου διαπιστώθηκε από τις σχετικές εκθέσεις διερεύνησης συμβάντων ότι προέκυπταν από ανθρώπινο παράγοντα (μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη και βλάβη ψευδούς ένδειξης κατάληψης κυκλώματος).

Στα έγγραφα αυτά η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ρωτά αν αναλυθήκαν οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό και ποιοι μπορεί να είναι (η ελλιπής εκπαίδευση, η κόπωση προσωπικού, άλλος παράγοντας) ή αν πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους.





Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Back to top button