COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

STORIES

Έγκλημα στα Τέμπη: Ο ανατριχιαστικός διάλογος μηχανοδηγού-σταθμάρχη λίγο πριν τη μοιραία σύγκρουση των τρένων: «Λάρισα, πάω καλά;»

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις από την επικοινωνία που είχαν μηχανοδηγοί και σταθμάρχες το τραγικό βράδυ του φρικτού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Πρόκειται για ένα μέρος της συνομιλίας το οποίο ακόμα δεν έχει βγει στη δημοσιότητα και προκύπτει από κατάθεση μάρτυρα, που φέρεται να άκουσε την επίμαχη συνομιλία.

Ο τηλεοπτικός σταθμός OPEN μετέδωσε ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας που προφυλακίστηκε και ο μηχανοδηγός του Intercity 62 που έχασε τη ζωή του εκείνο το βράδυ, είχαν τον παρακάτω διάλογο, λίγο πριν συγκρουστούν τα δύο τρένα:

Μηχανοδηγός Intercity: Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης Λάρισας: (Δεν απαντά)
Μηχανοδηγός Intercity: Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης Λάρισας: (Δεν απαντά)
Μηχανοδηγός Intercity: Λάρισα ακούει; Πάω καλά;
Σταθμάρχης Λάρισας: Αφού σου είπα. Νέους Πόρους.
Ο συγκεκριμένος μάρτυρας, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, κατέθεσε ήδη στην υπηρεσία του, ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, μέσω VHF, ρωτούσε συνεχώς αν πηγαίνει σωστά.

Υπενθυμίζεται ότι, την Τετάρτη, νέο δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ» αποκάλυψε ότι επί 20 χιλιόμετρα, λίγο έξω από τη Λάρισα, ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity φέρεται να είχε αντιληφθεί ότι κάτι «δεν πήγαινε καλά» και είχε τηλεφωνήσει σε συνάδελφό του για να δει αν και εκείνος κινείται στην ίδια γραμμή. Μάλιστα, αυτός είναι και ο λόγος που ο αρμόδιος εισαγγελέας έχει δώσει εντολή να «ανοίξουν» τα κινητά τηλέφωνα των εμπλεκόμενων στο δυστύχημα για να διαπιστωθούν οι κλήσεις που έγιναν στο κρίσιμο διάστημα από την αναχώρηση από τη Λάρισα μέχρι τη σύγκρουση των τρένων.

Βαριά καταγγελία για τα ηχητικά των Τεμπών που βγαίνουν στη δημοσιότητα

Μία σοβαρότατη καταγγελία έγινε πάντως την Πέμπτη, στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Mega, από τον πρόεδρο των μηχανοδηγών της Hellenic Train, Κώστα Γενηδούνια. Ο ίδιος κάνει λόγο για «κοπτοραπτική» στα ηχητικά και ξεκάθαρα απαντά ότι όλο αυτό γίνεται «για να πουν στους ανθρώπους αυτούς ότι “φταίτε μόνο εσείς”».

Είπε χαρακτηριστικά:

«Ακούγεται από χθες το βράδυ ότι ο συνάδελφός μας, ο μακαρίτης ο Γιώργος, είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά με τους άλλους μηχανοδηγούς στην περιοχή. Αν αυτό ισχύει, για εμένα προσωπικά σημαίνει ότι έχει κάνει και άλλη προσπάθεια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη αφού έχει φύγει από τη Λάρισα. Και επειδή εδώ έχουμε κοπτοραπτική, κανονική κοπτοραπτική στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, ο μοναδικός που είχε αυτά τα ηχητικά, είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ».

Και προσθέτει:

«Αν ο Γιώργος προσπαθούσε να επικοινωνήσει με άλλο τρένο, για εμένα, σημαίνει ότι έχει ξαναμιλήσει, και δεν το ακούμε. Και εμείς οι μηχανοδηγοί απορούμε».

Στο ερώτημα του Ιορδάνη Χασαπόπουλου, για ποιον λόγο να γίνεται αυτό, ο κ. Γενηδούνιας απάντησε ευθέως:

«Για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους, για να πούνε στους ανθρώπους ότι “φταίτε μόνο εσείς”».

Διερωτάται επίσης ο κ. Γενηδούνιας:

«Είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο Youtube;».

Ο κ. Γενηδούνιας αναφέρεται στο δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος» την 1η Μαρτίου, λίγες ώρες μόλις μετά το δυστύχημα. Το ηχητικό ντοκουμέντο ήταν ο διάλογος του μηχανοδηγού του Intercity με τον σταθμάρχη και ήταν ο εξής:

Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου, έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Ο κ. Γενηδούνιας τόνισε επίσης:

«Επειδή εμείς έχουμε ενημερώσει, έχουμε ειδοποιήσει, έχουμε στείλει εξώδικα και έχουμε κάνει κινητοποιήσεις και κανείς ποτέ δεν μας έβλεπε και δεν ζήτησε την τελευταία περίοδο να μας δει, βλέπουμε ένα ηχητικό να βγαίνει 10 ώρες μετά το δυστύχημα και αρχίζουν εκεί να εξυφαίνονται σενάρια».

Επί της ουσίας, ο κ. Γενηδούνιας διερωτάται γιατί βγαίνουν συγκεκριμένες συνομιλίες και δεν βγαίνουν όλες οι συνομιλίες.

«Αν ισχύει ότι ο μηχανοδηγός έχει προσπαθήσει να επικοινωνήσει και τηλεφωνικά, σημαίνει ότι υπάρχουν και άλλες συνομιλίες» υπογράμμισε.

Back to top button