Σε ποινή κάθειρξης 13 ετών καταδικάστηκαν δύο μηχανικοί, που κρίθηκαν ένοχοι για την υπόθεση υπερκοστολογήσεων συνολικού ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ στο έργο κατασκευής πέντε δίδυμων σηράγγων της Εγνατίας Οδού, κατά την περίοδο 2008–2009.
Εγνατία Οδός: Ποινή φυλάκισης σε δύο μηχανικούς για υπερκοστολογήσεις 32 εκατ. ευρώ- Ένοχοι συνολικά επτά κατηγορούμενοι
Για την ίδια υπόθεση, το δικαστήριο επέβαλε βαριές ποινές και σε άλλα πέντε άτομα, μεταξύ των οποίων τέσσερις ακόμη μηχανικοί και ο νόμιμος εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας. Παρά τις καταδίκες τους, οι περισσότεροι αφέθηκαν ελεύθεροι υπό όρους εν αναμονή της εκδίκασης της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό.
Οι δύο μηχανικοί που οδηγούνται στη φυλακή ήταν επιβλέποντες του έργου εκ μέρους της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και κρίθηκαν ένοχοι για τα αδικήματα της απάτης σε βάρος Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (με μετατροπή του κατηγορητηρίου από «απάτη κατά του ελληνικού Δημοσίου»), της απιστίας, της ψευδούς βεβαίωσης και της νόθευσης εγγράφου.
Επιπλέον, ένας ακόμη επιβλέπων μηχανικός καταδικάστηκε σε κάθειρξη 13 ετών, ενώ δύο άλλοι μηχανικοί, που είχαν διευθυντικές αρμοδιότητες στην εκτέλεση των εργασιών, καταδικάστηκαν σε κάθειρξη 5 και 8 ετών αντίστοιχα, για απλή συνέργεια στην απάτη και, κατά περίπτωση, για νόθευση εγγράφου.
Εγνατία Οδός: Ποινή φυλάκισης σε δύο μηχανικούς για υπερκοστολογήσεις 32 εκατ. ευρώ- Ένοχοι συνολικά επτά κατηγορούμενοι
Ως ηθικοί αυτουργοί στις πράξεις της απάτης και της ψευδούς βεβαίωσης κρίθηκαν ένοχοι μία μηχανικός της αναδόχου εταιρείας (καταδικάστηκε σε κάθειρξη 10 ετών) και ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας (12 έτη κάθειρξη).
Το δικαστήριο επίσης αποφάσισε την απαλλαγή των κατηγορουμένων για το αδίκημα της απόπειρας απάτης σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κατά την απολογία τους, οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας ότι ενήργησαν με εντιμότητα και χωρίς πρόθεση ζημίωσης. «Δουλέψαμε τίμια. Η Εγνατία ήταν σαν το σπίτι μας. Ούτε σεντς δεν την ζημιώσαμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ένας εκ των μηχανικών ενώπιον του δικαστηρίου.
Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε το 2015, ύστερα από μηνυτήρια αναφορά που υπέβαλε στην Εισαγγελία Διαφθοράς Θεσσαλονίκης η τότε διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Το έργο αφορούσε την κατασκευή πέντε δίδυμων σηράγγων στις θέσεις Αγίας Τριάδας, Αγίας Παρασκευής, Αγναντερού, Πριονίων και Βελανιδίων, οι οποίες εντάσσονταν στο ευρύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης του οδικού άξονα.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα