ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εκπτώσεις Ιουλίου: Πρεμιέρα αύριο για τις θερινές χαμηλές τιμές της αγοράς – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Αύριο, 8 Ιουλίου ξεκινούν και επίσημα οι θερινές εκπτώσεις για το 2024

Advertisement

Αύριο, 8 Ιουλίου ξεκινούν και επίσημα οι θερινές εκπτώσεις για το 2024 με τους επιχειρηματίες να περιμένουν από τη μακρά περίοδο των εκπτώσεων μία σημαντική αύξηση του τζίρου, καθώς οι εκπτώσεις για το φετινό καλοκαίρι θα διαρκέσουν ως και τις 31 Αυγούστου.

Εκπτώσεις Ιουλίου: Πρεμιέρα αύριο για τις θερινές χαμηλές τιμές της αγοράς – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Να σημειωθεί, πως βάσει νόμου, τα εμπορικά καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων, κάτι που σημαίνει πως τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά για τους καταναλωτές στις 14 Ιουλίου.

Θερινές εκπτώσεις: Τι οφείλουν να προσέξουν οι καταναλωτές

Advertisement

Ήδη έχουν δοθεί οδηγίες προς τους καταναλωτές για τα σημεία στα οποία θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή κατά τις αγορές τους στην περίοδο των εκπτώσεων.

Αναλυτικά:

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.

Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Advertisement

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δείξουν οι καταναλωτές και στον διαχωρισμό των εκπτώσεων από τις προσφορές.

Οι εκπτώσεις συνήθως αφορούν τα προϊόντα της θερινής σεζόν ενώ οι προσφορές είθισται να αφορούν μη εποχικά είδη αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές και στα προϊόντα που πωλούν θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.

Οι καταναλωτές, όπως ορίζεται από το άρθρο 1 του ν. 2251/94 έχουν κάθε δικαίωμα να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα.
Τι οφείλουν να τηρήσουν οι έμποροι -Τσουχτερά πρόστιμα

Advertisement

Από την πλευρά τους οι έμποροι θα πρέπει να τηρήσουν τα εξής:

Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται ποσοστό π.χ. «20% έκπτωση».

Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.

Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.


Καλλιόπη Χαραλαμποπούλου

Η Καλλιόπη Χαραλαμποπουλου είναι δημοσιογράφος, απόφοιτη του τμήματος Μ.Μ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται από το 2004 σε νευραλγικες θέσεις που αφορούν στην επικοινωνία και τη Δημοσιογραφια. Εξειδικευεται σε πολιτικά και κοινωνικοοικονομικα θέματα καθώς και στην επικαιρότητα. Από το 2023 είναι η αρχισυντακτρια του europost.gr και γράφει καθημερινά για θέματα που αφορούν στην επικαιρότητα και συντονίζει μια ομάδα έμπειρων δημοσιογραφων
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button