ΚΟΙΝΩΝΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ελλάδα: Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε τροχαία δυστυχήματα

Advertisement

Η Ελλάδα υπερβαίνει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο όσον αφορά τα τροχαία δυστυχήματα του 2023, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που καταγράφηκαν για τα τροχαία ατυχήματα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την Κρήτη να κατέχει την πρωτοκαθεδρία στη θλιβερή αυτή κατάταξη. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των θανατηφόρων συγκρούσεων ανά εκατομμύριο κατοίκους φτάνει τις 68, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 51.

Ελλάδα: Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε τροχαία δυστυχήματα

Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος του εθελοντικού συλλόγου πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων (Ε.Σ.Υ. ΠΡΟ.ΤΑ), Γιάννης Λιονάκης σημείωσε πως «στη χώρα μας στη μετά Covid-19 εποχή, όπου εξαιτίας του περιορισμού της κυκλοφορίας είχαμε μια αισθητή μείωση των τροχαίων, σιγά σιγά επανερχόμαστε στις προ της οικονομικής κρίσης εποχές, στην πρώτη δεκαετία του 2000».

Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι: «Ο μέσος όρος των τροχαίων στη χώρα μας το 2023 ήταν 68 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων τη στιγμή που ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος ήταν 51.

Advertisement

Αυτό δείχνει -και με την αυξητική τάση που υπάρχει φέτος- ότι θα ξεπεράσουμε τους 70 νεκρούς ανά εκατομμύριο και ότι κινούμαστε ολοταχώς προς ένα θλιβερό πισωγύρισμα».

Ελλάδα: Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε τροχαία δυστυχήματα

Σχετικά με τις περιοχές όπου συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία, ο ίδιος δήλωσε πως τα Χανιά και το Ρέθυμνο και ακολούθως η Ρόδος και η Αττική είναι οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας, ενώ τόνισε ότι η  Κρήτη φέτος όπως εξελίσσονται τα πράγματα θα είναι στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης.

Μάλιστα, εξήγησε ότι τα ατυχήματα στην Κρήτη, συμβαίνουν επειδή υπάρχει:

«Μια κακώς εννοούμενη μαγκιά, η υψηλή χρήση οινοπνεύματος κατά την οδήγηση και οι υψηλές ταχύτητες στο χειρότερο οδικό δίκτυο της χώρας μας φέρνουν τραγικά αποτελέσματα. Ήδη το νησί μας μετράει 100 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων».

Advertisement

Την ίδια ώρα, υπογράμμισε πως η πρόκληση ενός τροχαίου συμβάντος είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων.

«Κατά κύριο όμως λόγο και σε ποσοστό πάνω από 90%, ευθύνεται η ανθρώπινη οδηγική συμπεριφορά. Τα τροχαία είναι ένα βαθιά συμπεριφορικό ζήτημα του οποίου η περιστολή πρέπει να ξεκινήσει από το μαιευτήριο.

Οι ανθρώπινες οντότητες διαμορφώνονται στην ηλικία των 2 με 6 ετών» υπογράμμισε στο τέλος.

Advertisement

Ελένη Λαμπράκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και κατέχει master στις Πολιτισμικές Σπουδές. Εργάζεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο από το 2010, ενώ παρουσιάζει μουσικές ραδιοφωνικές εκπομπές και αφιερώματα από το 2013 μέχρι και σήμερα.
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button