COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έλληνες εφοπλιστές: Πρωταγωνιστές στις αγοραπωλησίες φορτηγών και δεξαμενόπλοιων

Μέσα στο 2023 έχουν πουλήσει τα περισσότερα δεξαμενόπλοια και έχουν αγοράσει τα περισσότερα φορτηγά - Όλη η δραστηριότητα με μία ματιά στον τομέα των αγοραπωλησιών βάση της ανάλυσης του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers -

Καθώς ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού φτάνει στο τέλος του και το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ολοκληρώνεται, ας ρίξουμε μια ματιά στη δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών (S&P) των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και των δεξαμενόπλοιων με βάση τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

Αναλυτικά:

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα S&P φαίνεται να αμβλύνεται τους τελευταίους τρεις μήνες, καθώς οι υψηλές τιμές μεταχειρισμένων και τα κέρδη αναστέλλουν την επιθυμία για πωλήσεις.

-Κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2023 πραγματοποιήθηκαν 159 πωλήσεις, σχεδόν 30% λιγότερες σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2023. Η κορυφαία επιλογή της δραστηριότητας μεταχειρισμένων είναι ο τομέας MR2, καθώς 114 δεξαμενόπλοια MR2 έχουν αλλάξει χέρια μέχρι σήμερα περίπου το 30% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute

– Ακολουθούν τα μικρά δεξαμενόπλοια (>=10.000 DWT), τα Panamax/LR1 και τα Aframax/LR2, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% έκαστο των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων.

– Στους τομείς Suezmax και VLCC, η αγοραστική διάθεση είναι υποτονική, καθώς 24 και 34 πλοία αντίστοιχα έχουν βρει νέους ιδιοκτήτες μέχρι σήμερα, αποτελώντας το 6% και 9% των συνολικών πωλήσεων δεξαμενόπλοιων αντίστοιχα.

– Η δραστηριότητα των δεξαμενόπλοιων S&P κατά το πρώτο 6μηνο του 2023 κινείται σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 27%.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο καθώς έχουν πουλήσει 97 πλοία (25% επί του συνόλου των πωλήσεων δεξαμενόπλοιων) μέχρι σήμερα, με μέση ηλικία 17 ετών.

Τα τμήματα MR2, Aframax/LR2 και Panamax/LR1 βρίσκονταν στην κορυφή των πωλήσεων των Ελλήνων, έχοντας πουλήσει 21 πλοία MR2, 19 Aframax/LR2 και 17 Panamax/LR1

Οι Κινέζοι ακολουθούν, έχοντας πουλήσει 37 σκάφη (9,6% των συνολικών πωλήσεων). Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που πωλήθηκαν από Κινέζους πλοιοκτήτες ήταν 11 ετών.

Από την πλευρά των αγορών, οι αγοραστές με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ήταν στην κορυφή κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ η Κίνα, η Τουρκία και η Ινδία τοποθετήθηκαν επίσης ψηλά στους πίνακες αγορών, με τους Κινέζους πλοιοκτήτες να αποκτούν 30 δεξαμενόπλοια, ενώ οι Τούρκοι και οι Ινδοί 27 και 26 δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Τέλος, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, η πλειοψηφία των πλοίων που άλλαξαν χέρια ανήκαν στην κατηγορία 16-20 ετών (94 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 11-15 ετών (78 πλοία), ενώ κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2023 η προτίμηση των πλοίων ως προς το έτος κατασκευής επικεντρώθηκε ελαφρώς στα νεότερα πλοία, με την ηλικιακή ομάδα 11-15 ετών να κυριαρχεί στη δραστηριότητα των δεξαμενόπλοιων S&P (67 πλοία), ακολουθούμενη από την κατηγορία 16-20 ετών που αριθμεί 61 πλοία.

Φορτηγά πλοία

Ομοίως με την τάση της δραστηριότητας των δεξαμενόπλοιων, η δραστηριότητα των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων έχει επίσης αμβλυνθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο (σχεδόν 23% μείωση).

Μέχρι σήμερα, έχουν πωληθεί συνολικά 311 πλοία, με 135 από αυτά να πραγματοποιούνται από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2023.

– Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2023, τα τμήματα Supramax & Handysize έπαιξαν βασικό ρόλο στη δραστηριότητα μεταχειρισμένων πλοίων, με 84 Supramaxes & 78 Handysizes να πωλούνται, αποτελώντας το 27% και 25% των συνολικών πωλήσεων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου αντίστοιχα.

– Ακολουθεί το τμήμα Capesize, που αντιπροσωπεύει περίπου το 13% των συνολικών πωλήσεων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, ενώ τα τμήματα Ultramax και Panamax ήταν ελαφρώς χαμηλότερα στις προτιμήσεις των πλοιοκτητών, αντιπροσωπεύοντας το 10% του συνόλου των πωλήσεων το καθένα. Στο πρώτο εξάμηνο του 2022, πωλήθηκαν συνολικά 367 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, 15% περισσότερα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

– Συνολικά 55 πλοία πωλήθηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες (17,7% των συνολικών πωλήσεων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου), με την πλειοψηφία των πωλήσεων να αφορά Supramaxes (18 πλοία), Handysizes (12 πλοία) & Capesizes (11 πλοία). Ιάπωνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες έχουν πουλήσει 38 και 35 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου αντίστοιχα.

Οι Έλληνες αγοραστές διαδραματίζουν εξίσου σημαντική σημασία τόσο στην αγορά Dry όσο και στην αγορά Tanker’s S&P, καθώς έχουν αποκτήσει συνολικά 71 πλοία (23% επί του συνόλου των πωλήσεων), ακολουθούμενοι από τους Κινέζους και Τούρκους πλοιοκτήτες που έχουν αποκτήσει 28 και 20 πλοία αντίστοιχα.

Σχεδόν τα μισά από τα πλοία που πωλούνται ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 11-15 ετών, ενώ η κατηγορία 6-10 ετών βρίσκεται επίσης ψηλά στις αγοραστικές προτιμήσεις των πλοιοκτητών (68 πωλήσεις ή το 22% των συνολικών πωλήσεων).

Back to top button