ΚΟΣΜΟΣ

Η επιλογή του Παρισιού για οχήματα που θα κινούνται με υδρογόνο για τις Ολυμπιακές μεταφορές φέρνει αντιδράσεις

Ένα "οικολογικό αυτοκίνητο" με υδρογόνο απαιτεί τρεις φορές περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια από ό,τι ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με μπαταρία

Για τους «πιο πράσινους αγώνες στην ιστορία», οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 στο Παρίσι έχουν δεσμευτεί να μειώσουν στο μισό τις εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τη δεκαετία του 2010. Βασικό στοιχείο αυτής της προσπάθειας θα είναι «ένας στόλος καθαρών οχημάτων για τη μεταφορά της Ολυμπιακής και Παραολυμπιακής οικογένειας».

Η επιλογή του Παρισιού για οχήματα που θα κινούνται με υδρογόνο για τις Ολυμπιακές μεταφορές φέρνει αντιδράσεις

Ο στόλος θα παρασχεθεί από την Toyota και θα περιλαμβάνει 500 οχήματα που θα κινούνται με υδρογόνο. Όμως η επιλογή ενός αυτοκινήτου υδρογόνου ως επίσημο αυτοκίνητο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 έχει προκαλέσει αντιδράσεις.

Σε επιστολή τους προς τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, 120 επιστήμονες, μηχανικοί και ακαδημαϊκοί ζήτησαν την αντικατάσταση του Mirai της Toyota ως επίσημου οχήματος των αγώνων με ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία (BEV).

Χορηγούμενο

Οι υπογράφοντες εξέφρασαν «την ανησυχία ότι η προώθηση ενός αυτοκινήτου υδρογόνου από την Toyota είναι επιστημονικά αναντίστοιχη με το net-zero και θα βλάψει τη φήμη των Αγώνων του 2024».

Σημείωσαν ότι ένα οικολογικό αυτοκίνητο με υδρογόνο απαιτεί τρεις φορές περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια από ό,τι ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με μπαταρία και επισήμαναν την τρέχουσα εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα για τη δημιουργία υδρογόνου.

Χορηγούμενο

Απαντώντας στην επιστολή, η Toyota δήλωσε στο Euractiv σε γραπτά σχόλια ότι φέρνει επίσης 1.150 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) στο Παρίσι. Μάλιστα «η Toyota πιστεύει ότι (η κινητικότητα με υδρογόνο) θα έχει βασικό ρόλο ως μία από τις πολλαπλές τεχνολογίες απεξάρτησης από τον άνθρακα».

Η Toyota εξήγησε ότι θα επιδείξει «επιβατικά αυτοκίνητα και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία που κινούνται με υδρογόνο, καθώς η τεχνολογία κυψελών καυσίμου επιτρέπει εκτεταμένη εμβέλεια και γρήγορο ανεφοδιασμό».

Η Toyota σημείωσε ακόμα, στα σχόλια της στο Euractiv, ότι «το υδρογόνο που θα παρασχεθεί για το Παρίσι 2024 είναι ανανεώσιμης προέλευσης, δηλαδή θα παραχθεί από ηλεκτρόλυση νερού ή βιομεθάνιο με εγγυήσεις προέλευσης».

Για την Hydrogen Europe, τα BEV και τα αυτοκίνητα υδρογόνου είναι λύσεις που πρέπει να συνδράμουν μαζί στη μείωση των εκπομπών.


«Απορρίπτουμε ολόψυχα τον ισχυρισμό ότι το αυτοκίνητο υδρογόνου είναι ‘επιστημονικά αναντίστοιχο’ με το Net Zero» δήλωσε ο Γιώργος Χατζημαρκάκης, διευθύνων σύμβουλος της Hydrogen Europe, σε σχόλιό του στο Euractiv.

«Για ορισμένες περιπτώσεις χρήσης, το υδρογόνο είναι απλώς η πιο επιθυμητή επιλογή και θα μετριάσει τους αναπόφευκτους περιορισμούς στο δίκτυο που θα προκαλούσε μια αμιγώς ηλεκτρική στρατηγική», δήλωσε ενώ πρόσθεσε πως για παράδειγμα, τα ταξί θα μπορούσαν να είναι μια τέτοια περίπτωση χρήσης, καθώς «περνούν πολύ μεγαλύτερο μέσο χρόνο στο δρόμο από ό,τι τα ιδιωτικά οχήματα και συνεπώς επωφελούνται από μεγαλύτερη εμβέλεια και μικρότερους χρόνους ανεφοδιασμού».

Ο Χατζημαρκάκης σημείωσε ότι τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο που σχεδιάζονται για το Παρίσι θα μεταφέρουν ανθρώπους στους αγώνες – όπως τα ταξί.

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες συγκεντρώνουν εδώ και καιρό τους πιο ελπιδοφόρους αθλητές του κόσμου, για να αγωνιστούν σε πνεύμα ειρήνης και διεθνούς συνεργασίας. Έτσι, ίσως είναι ταιριαστό το γεγονός ότι το Παρίσι 2024 είναι ο τόπος όπου τα αυτοκίνητα με υδρογόνο και τα BEV θα αναμετρηθούν, με το ίδιο πνεύμα.

Ας ελπίσουμε ότι οι ανταγωνιστές του υδρογόνου και της ηλεκτροκίνησης θα διατηρήσουν επίσης λίγο από αυτό το ολυμπιακό πνεύμα καλής θέλησης όταν οι αγώνες τελειώσουν.





Καλλιόπη Χαραλαμποπούλου

Η Καλλιόπη Χαραλαμποπουλου είναι δημοσιογράφος, απόφοιτη του τμήματος Μ.Μ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται από το 2004 σε νευραλγικες θέσεις που αφορούν στην επικοινωνία και τη Δημοσιογραφια. Εξειδικευεται σε πολιτικά και κοινωνικοοικονομικα θέματα καθώς και στην επικαιρότητα. Από το 2023 είναι η αρχισυντακτρια του europost.gr και γράφει καθημερινά για θέματα που αφορούν στην επικαιρότητα και συντονίζει μια ομάδα έμπειρων δημοσιογραφων

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Back to top button