Με στόχο να καταπολεμηθεί η λαθρεπιβίβαση, οι αστικές συγκοινωνίες εκσυγχρονίζονται και αποκτούν έξυπνες στάσεις, αλλά και νέα εισιτήρια. Στο Μετρό θα τοποθετηθούν στις εισόδους και τις εξόδους μπάρες ώστε μόνο οι κάτοχοι εισιτηρίων να μπορούν να εισέρχονται και να εξέρχονται των σταθμών.

Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ προωθεί την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και τον εκσυγχρονισμό του συστήματος με προσθήκη ακόμα 500 στάσεων τηλεματικής και εγκατάσταση δικτύου Wifi στα οχήματα, όπως επισημαίνεται στην έκθεση πεπραγμένων του ΟΑΣΑ για το 2017 που παρουσιάζει το «Έθνος».

Βάσει της παλαιότερης μελέτης για το αναλογικό σύστημα κομίστρου, το Λεκανοπέδιο θα χωριστεί σε τρεις ή τέσσερις ζώνες χρέωσης φέρνοντας φτηνότερες μετακινήσεις εντός μίας ζώνης και ακριβότερο εισιτήριο για τις μακρινές διαδρομές.

Συγκεκριμένα προτεινόταν η τιμή του εισιτηρίου να ξεκινά από τα 0,50 ευρώ και να φτάνει έως τα 2,80 για τις πιο μακρινές περιοχές που εξυπηρετούνται σήμερα με τα ΚΤΕΛ, που θα ενταχθούν και αυτά στο σύστημα του ΟΑΣΑ. Παράλληλα, δρομολογούνται συστηματικοί έλεγχοι κομίστρου σε όλα τα μέσα καθώς ο οργανισμός προχωρά στην εκπαίδευση 65 ατόμων, οι οποίοι θα αναλάβουν τον έλεγχο στα οδικά μέσα, ενώ στόχος είναι η δημιουργία ενιαίου σώματος ελεγκτών, το οποίο θα στελεχωθεί από 160-170 άτομα.