TOP ΝΕΑ

Έριξε “βόμβα” ο Πούτιν: «Έτοιμη η Ρωσία για ειρηνευτικές συνομιλίες με την Ουκρανία» – «Η υπομονή μας δεν είναι ατελείωτη» διαμηνύει το Κίεβο

Μέσα σε ένα σκηνικό έντασης και αμοιβαίων προειδοποιήσεων, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν άφησε ανοιχτό το παράθυρο για την επανεκκίνηση των ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων με την Ουκρανία, λίγες μόλις ημέρες μετά τις ουκρανικές επιθέσεις σε ρωσικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις που προκάλεσαν αναταράξεις στον εφοδιασμό καυσίμων σε περιοχές της Ρωσίας.

Ο επικεφαλής του Κρεμλίνου κατηγόρησε το Κίεβο ότι επιχειρεί να μεταφέρει την πίεση στο εσωτερικό της Ρωσίας, υποστηρίζοντας πως οι επιθέσεις σε κρίσιμες υποδομές δεν έχουν μόνο στρατιωτικό χαρακτήρα, αλλά αποσκοπούν στη δημιουργία φόβου και αβεβαιότητας στην κοινωνία.

«Πρόκειται για μια προσπάθεια αποσταθεροποίησης της κοινωνίας», ανέφερε χαρακτηριστικά, εκτιμώντας ότι οι επιθέσεις αποσκοπούν στην πρόκληση εσωτερικής ανασφάλειας και στη δοκιμασία της αντοχής των Ρώσων πολιτών.

Παρά τη νέα κλιμάκωση, ο Πούτιν επανέλαβε ότι η Μόσχα εξακολουθεί να θεωρεί εφικτή μια πολιτική λύση στη σύγκρουση. Όπως τόνισε, η Ρωσία παραμένει πρόθυμη να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την Ουκρανία, υπογραμμίζοντας ότι η θέση αυτή έχει εκφραστεί επανειλημμένα από τη ρωσική ηγεσία.

«Η Ρωσία είναι έτοιμη για ειρηνευτικές συνομιλίες με την Ουκρανία», δήλωσε ο Ρώσος πρόεδρος, επαναφέροντας στο προσκήνιο το ενδεχόμενο μιας διπλωματικής διεξόδου.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι βάση μιας πιθανής συμφωνίας θα μπορούσαν να αποτελέσουν οι συγκλίσεις που είχαν καταγραφεί στις προηγούμενες επαφές μεταξύ των δύο πλευρών στην Κωνσταντινούπολη. Σύμφωνα με τον Πούτιν, αρκετές από τις προτάσεις που είχαν τεθεί τότε στο τραπέζι προέρχονταν από την ουκρανική αντιπροσωπεία, γεγονός που – όπως υποστήριξε – αποδεικνύει ότι υπάρχει περιθώριο επανεκκίνησης της διαδικασίας.

Την ίδια στιγμή, από την ουκρανική πλευρά το κλίμα παραμένει ιδιαίτερα επιφυλακτικό. Ο μόνιμος αντιπρόσωπος της Ουκρανίας στον ΟΗΕ, Αντρίι Μέλνικ, προειδοποίησε ότι το Κίεβο ενδέχεται να αναθεωρήσει τη στάση του απέναντι σε προτάσεις εκεχειρίας, εάν δεν υπάρξει ουσιαστική κινητοποίηση της διεθνούς κοινότητας για τον τερματισμό του πολέμου.

«Η υπομονή μας δεν είναι ατελείωτη», διεμήνυσε, απευθύνοντας έκκληση για πιο αποφασιστικές πρωτοβουλίες και μεγαλύτερη διεθνή πίεση με στόχο την επίτευξη μιας βιώσιμης λύσης.

Έτσι, ενώ οι μάχες συνεχίζονται και η δυσπιστία παραμένει βαθιά, η επανεμφάνιση της διπλωματίας στο δημόσιο λόγο των δύο πλευρών αναζωπυρώνει τα σενάρια για μια νέα προσπάθεια διαπραγμάτευσης. Ωστόσο, η απόσταση που χωρίζει τις θέσεις Μόσχας και Κιέβου εξακολουθεί να είναι μεγάλη, αφήνοντας ανοιχτό το ερώτημα αν οι δηλώσεις περί ειρήνης μπορούν πράγματι να μετατραπούν σε ουσιαστικές κινήσεις αποκλιμάκωσης ή αν αποτελούν ακόμη ένα επεισόδιο στον σκληρό πόλεμο νεύρων που συνοδεύει τη σύγκρουση.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button