COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ερυθρά Θάλασσα – Προβλέψεις σοκ από ναυτιλιακούς κολοσσούς για επιδείνωση της κρίσης και «εκτόξευση» των ναύλων!

Οι CEO δύο κορυφαίων εταιρειών μεταφοράς εμπορευμάτων ανέφεραν ότι προβλέπουν ότι η επιδείνωση της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχει επιπτώσεις στη ναυτιλία για εβδομάδες ή μήνες. Αυτό θα οδηγήσει σε επέκταση των καθυστερήσεων και αυξημένο κόστος μεταφοράς.

Ο CEO της Maersk, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Βενσάν Κλερκ, διευκρίνισε ότι η κρίση στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα που προκαλείται από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα θα διαρκέσει τουλάχιστον λίγους μήνες.

Μιλώντας επίσης στο Νταβός, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου DHL, Tobias Meyer, δήλωσε «ότι η αλλαγή δρομολογίου των πλοίων στη νότια Αφρική αντί της συντόμευσης μέσω της Διώρυγας του Σουέζ οδηγεί σε ανισορροπίες στη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων. Ως αποτέλεσμα, οι ελλείψεις μπορεί να αρχίσουν να εμφανίζονται σε περίπου δύο εβδομάδες, πλήττοντας ιδιαίτερα την Ασία».

Υπεν

υμίζεται ότι η Maersk και άλλες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν δώσει εντολές σε εκατοντάδες εμπορικά πλοία να αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και να ακολουθούν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική, αντιμετωπίζοντας τις επιθέσεις από τους Χούθι, οι οποίοι υποστηρίζονται από το Ιράν. Οι διελεύσεις εμπορικών πλοίων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχουν πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα από τότε που το Ever Given απέκλεισε την πλωτή οδό πριν από σχεδόν τρία χρόνια, αναδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίο οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα επηρεάζουν το παγκόσμιο εμπόριο, καθοδηγώντας το προς μια πιο περίπλοκη και δαπανηρή διαδρομή.

Σύμφωνα με δεδομένα από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ο κινητός μέσος όρος επτά ημερών των ημερήσιων διελεύσεων στο Σουέζ από πλοία χύδην φορτίου, μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια μειώθηκε σε 49 από την Κυριακή. Αυτό αντιπροσωπεύει το χαμηλότερο επίπεδο από το ημερήσιο ανώτατο όριο του 2023, το οποίο ήταν 83 διελεύσεις στα τέλη Ιουνίου, και χαμηλότερο από τον μέσο όρο επτά ημερών πριν ένα χρόνο, που ήταν 70 διελεύσεις. Τα ίδια στοιχεία αναδεικνύουν αύξηση στον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας κοντά στο νότιο άκρο της Αφρικής.

Back to top button