COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έζησαν την «κόλαση» στη Χαλκιδική! Μαρτυρίες για τη φονική θεομηνία που σοκάρουν και ανατριχιάζουν (εικόνες και βίντεο)

Ο τραγικός απολογισμός της φονικής κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή είναι επτά νεκροί και πάνω από 100 τραυματίες. Στη Νέα Πλάγια, μια 54χρονη Ρουμάνα και το 8χρονο παιδί της έχασαν τη ζωή τους, στο εστιατόριο που έτρωγαν, όταν εξαιτίας της κακοκαιρίας αποκολλήθηκε η οροφή και τους πλάκωσε.

«Νομίσαμε ότι θα πεθάνουμε- έριχνε χαλάζι σαν μπάλες του γκολφ από την κόλαση», λένε αυτόπτες μάρτυρες στη Χαλκιδική
Συγκλονιστική είναι η μαρτυρία μιας Βρετανίδας τουρίστριας για τα όσα έζησε με την οικογένειά της όταν βρέθηκαν στο μάτι της καταιγίδας στη Χαλκιδική. Η 52χρονη γιαγιά Λιζ Τράβις, είπε στη βρετανική εφημερίδα Mirror ότι έπεσαν στο πάτωμα ενός ταξί με τα κεφάλια καλυμμένα προστατεύοντας τον δίχρονο εγγονό τους καθώς μαινόταν απ’ έξω η θύελλα απειλώντας να ανατρέψει το όχημα, που μαστίγωναν το χαλάζι και σπασμένα κλαδιά.

«Νομίσαμε ότι θα πεθάνουμε. Ήταν τρομακτικό. Δεν είμαι θρησκευόμενη, αλλά άρχισα να προσεύχομαι και να κάνω το σταυρό μου. Είδαμε ένα στύλο της ΔΕΗ να σωριάζεται μπροστά μας στο δρόμο, ένα αμάξι να χάνεται στην άκρη ενός γκρεμού, δεν το πιστεύαμε.

Η Βρετανίδα τουρίστρια κι οι δικοί της -συνολικά επτά άτομα- είχαν πάει βραδινή βόλτα στην Άφυτο, στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, περίπου 40΄απόσταση απ’ το ξενοδοχείο τους. Στην επιστροφή πήραν δύο ταξί γύρω στις 22:00 μ.μ., στο ένα ήταν η ίδια με τον άνδρα της, την κόρη της και τον δίχρονο εγγονό τους, ενώ στο άλλο ακολουθούσαν ο γαμπρός της με τους γονείς του. Δύο λεπτά αφότου ξεκίνησαν άρχισε να ρίχνει χαλάζι μεγέθους μπάλας του γκολφ κι ο ταξιτζής αναζητούσε μέρος να κρυφτούν. «”Πρέπει να κάνουμε στην άκρη, βρέχει πέτρες ο ουρανός”, μας είπε. Δεν βλέπαμε που

πηγαίναμε, προχωρούσαμε σαν χελώνες. Στο αμάξι έπεφτε χαλάζι σαν μπάλες του γκολφ από την κόλαση! Βρήκαμε ένα δρομάκι και σταματήσαμε. Το ταξί έτρεμε απ’ τον άνεμο, νομίσαμε ότι θα αναποδογυρίσει. Κλαδιά έπεφταν πάνω μας, ακούγαμε τον αέρα που ούρλιαζε. Πέσαμε όλοι στο πάτωμα του αυτοκινήτου, βάλαμε το παιδί ανάμεσα σε μένα και την κόρη μου και το προστατεύαμε με τα κορμιά μας. Ο μικρός νόμιζε ότι παίζαμε κάποιο παιχνίδια, αλλά εμείς τρέμαμε με τα κεφάλια καλυμμένα μήπως και σπάσουν τα τζάμια».

Η οικογένεια έμεινε μισή ώρα στο σημείο προτού συνεχίσει το ταξίδι της επιστροφής όταν σταμάτησε η θεομηνία στη Χαλκιδκή. Φθάνοντας στο ξενοδοχείο έτρεμαν σοκαρισμένοι, αλλά ευτυχώς ήταν όλοι ασφαλείς…

Τι αναφέρουν μάρτυρες στη Νέα Πλαγιά Χαλκιδικής

Συγκεκριμένα, η μητέρα με τον γιο της βρίσκονταν σε ταβέρνα στα Νέα Πλάγια Χαλκιδικής όταν ξέσπασε η καταιγίδα με τους πολύ ισχυρούς ανέμους. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, τη στιγμή που η γυναίκα και το παιδί έτρωγαν, κατέρρευσε το στέγαστρο, το οποίο την καταπλάκωσε με αποτέλεσμα να βρει ακαριαίο θάνατο. Ο 8χρονος όμως, λέγεται πως κατάφερε να σηκωθεί, αλλά οι δυνατοί άνεμοι που έπνεαν εκείνη τη στιγμή το παρέσυραν και το έριξαν στην τζαμαρία.

«Το παιδάκι ήταν εδώ έξω. Δεν ήταν τραυματισμένο. Σταμάτησε να αναπνέει. Το πήρε η γυναίκα μου, το πήγε στο ΕΣΥ και εκεί κατέληξε», ανέφερε αυτόπτης μάρτυρας, προσθέτοντας ότι το ξαφνικό μπουρίνι «σήκωσε κιόσκια από άλλα καταστήματα και τα έφερε εδώ».

Ενας άλλος μάρτυρας που βρέθηκε στο σημείο, περιέγραψε τι συνέβη: «Ήταν τόσο μεγάλη η σφοδρότητα του ανέμου εκείνη τη στιγμή που έριξε τα δέντρα, έριξε το σκέπαστρο της ταβέρνας και καταπλάκωσε τους ανθρώπους. Κάποιους καταφέραμε να τους απεγκλωβίσουμε, αλλά για την άτυχη γυναίκα χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε δοκούς για να σηκώσουμε το σκέπαστρο και δυστυχώς ήταν μάταιη η προσπάθειά μας. Το παιδί, το πήρε ο άνεμος και το σήκωσε κυριολεκτικά. Το πέταξε στην απέναντι τζαμαρία του καταστήματος, δεν ήταν μέσα στην ταβέρνα εκείνη τη στιγμή. Δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε στα μάτια μας, ήταν τραγικές οι εικόνες πραγματικά. Μετά έμαθα ότι το παιδάκι είχε πεθάνει στο νοσοκομείο».

Μαρτυρία από τη Νέα Ποτίδαια Χαλκιδικής

Στη Νέα Ποτίδαια Χαλκιδικής, ένας 39χρονος Ρώσος το 2 ετών παιδί του σκοτώθηκαν, ενώ νεκροί εντοπίστηκαν ακόμη δύο άτομα που παραθέριζαν σε τροχόσπιτο, στη Σωζόπολη, το οποίο είχαν σταθμεύσει σε ελεύθερο κάμπινγκ.
Μέσα στο τροχόσπιτο, εντοπίστηκε νεκρός 72χρονος άνδρας, ενώ απέξω βρέθηκαν τραυματισμένοι μια 70χρονη και ένας 40χρονος. Η 70χρονη κατέληξε κατά τη μεταφορά της στο ΚΥ. Επίσης, άλλος ένας ακόμη άνδρας εντοπίστηκε νεκρός στα ανοιχτά, λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι.

Για τις δραματικές ώρες που έζησε κατά το χτεσινό ξέσπασμα της κακοκαιρίας στη Χαλκιδική, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, μια γυναίκα από το Κισινάου της Μολδαβίας.

«Όλα έγιναν ξαφνικά, κάποια στιγμή ξεκίνησαν όλοι να τρέχουν, στην αρχή κάποιοι πίστευαν ότι είναι αστείο. Πρόκειται για πραγματική καταστροφή» αναφέρει σοκαρισμένη για αυτό το θλιβερό γεγονός. Όπως λέει, όταν ξεκίνησε η κακοκαιρία όλοι έτρεξαν να σωθούν. «Όταν φτάσαμε στο δωμάτιο, όλα ήταν σκοτεινά, δεν είχε ρεύμα. Βγήκαμε στο μπαλκόνι και είδαμε όλα τα δέντρα πεσμένα», σημειώνει.

«Λίγο αργότερα, όταν σταμάτησε η βροχή, κάποιος άρχισε να φωνάζει ότι υπάρχουν άνθρωποι κάτω από τα δέντρα, όλοι στρέψαμε το βλέμμα μας προς τα εκεί για να δούμε τι συμβαίνει και να δούμε αν μπορούμε να βρούμε κάποιον (…) Ψάχναμε για περίπου δύο ώρες και ο άνδρας που τους εντόπισε (τον άντρα και το νήπιο), άρχισε να φωνάζει ότι «είναι εδώ» και άμεσα ήρθε ασθενοφόρο, αστυνομία, όλοι» τονίζει. Επίσης, συμπληρώνει ότι, αρχικά σχεδίαζε με την οικογένειά της να περάσουν διακοπές λίγων ημερών στη Χαλκιδική, όμως έπειτα από αυτή τη θεομηνία θα επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Συγκλονιστική μαρτυρία Βρετανού τουρίστα από τη Χαλκιδική

Σκηνές που δεν πρόκειται να ξεχάσουν ποτέ, βίωσε ένας Βρετανός τουρίστας με την οικογένειά του, που είχαν πάει στη Χαλικιδική για διακοπές. Ο λόγος για τον 48χρονο Άντι Τζίλκραϊστ, ο οποίος βρισκόταν με τη γυναίκα του και την 9χρονη κόρη τους στο ξενοδοχείο τους, στα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής, όταν είδαν κάποιες αστραπές στον ορίζοντα.
Μέσα σε λίγη ώρα, θαμώνες και προσωπικό άρχισαν να τρέχουν να προστατευθοιύν από τους θυελλώωδεις ανέμους που έπνεαν στην περιοχή και που «σήκωναν τις τζαμαρίες σαν χαρτοπετσέτες».

«Δεν ξανάδα κάτι τέτοιο, με τίποτε. Αν βρισκόσουν εκεί έξω δεν θα είχες καμία τύχη. Αν ήσουν στο μπαλκόνι οι άνεμοι θα σε πέταγαν 100 χιλιόμετρα μακριά μέχρι να τελειώσει όλο αυτό», είπε στη Daily Mail, προσθέτοντας ότι «οι άνεμοι πρέπει να έπνεαν με τουλάχιστον 160 χλμ/ ώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Βρετανός τουρίστας.
Μάλιστα, κατέγραψε και βίντεο από τις σκηνές Αποκάλυψης που εκτυλίχθηκαν. Σε αυτό φαίνονται οι θαμώνες να βοηθούν το προσωπικό να απομακρύνει φιάλες και ποτήρια απ’ τα τραπέζια καθώς τα παρέσερνε η ανεμοθύελλα και τα έκανε συντρίμμια.

Σε κατάσταση πανικού, οι σερβιτόροι πήδηξαν πάνω απ’ τα τραπέζια προσπαθώντας να κλείσουν τις βαριές τζαμαρίες, αλλά σταμάτησαν, όταν είδαν ότι δεν ήταν δυνατόν. Τότε, η κόρη του Άντι, Γκρέις, «τρόμαξε πάρα πολύ» κι έτρεξε με άλλες έξι γυναίκες να κρυφτούν στις τουαλέτες.

«Έξι άτομα σ’ ένα τετραγωνικό μέτρο. Η κόρη μου ήταν ανάστατη και προσπαθούσαν να την καθησυχάσουν», λέει. «Είχαμε εγκλωβιστεί εκεί πέρα. Δεν υπήρχε τρόπος να φύγουμε. Η καταιγίδα κράτησε πάνω από μισή ώρα, ίσως 40 λεπτά. Μείναμε στο εστιατόριο μία-μιάμιση ώρα μέχρι να μπορέσουμε να φύγουμε. Και το προσωπικό ήταν τρομοκρατημένο, δεν μπορούσαν να επικοινωνήσουν με τους δικούς του στο τηλέφωνο. Μου είπαν ότι όχι μόνο οι ίδιοι, αλλά ούτε οι γονείς τους δεν είχαν ξαναδεί κάτι τέτοιο. Δεν ξανάγινε», πρόσθεσε.

Σημειώνεται, ότι πέντε δήμοι της Χαλκιδικής κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αυτοί είναι: