COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γιάννης Μασούτης: Είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση- Δεν εξαγοραζόμαστε από κανέναν

Κατηγορηματικά αρνητικός ως προς το ενδεχόμενο εξαγοράς της Μασούτης από το αμερικανικό fund της CVC Capital Partners, εμφανίστηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., Γιάννης Μασούτης. Ο κύριος Μασούτης στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης ανέφερε μεταξύ άλλων: “Δεν γνωρίζω του ανθρώπους του CVC και ακόμα και εάν μου ζητούσαν να τους συναντήσω, θα το απέφευγα, για να μην βρεθώ αντιμέτωπος με ερωτήματα και τυχόν δημιουργία εντυπώσεων. Είμαστε μία οικογενειακή επιχείρηση και δεν μας ενδιαφέρει, ούτε βρισκόμαστε σε διαδικασία να συζητάμε για το ενδεχόμενο εξαγοράς της Μασούτης από κάποιον άλλο”.

Πάνω από το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ
Σε ό,τι αφορά την πορεία της Μασούτης κατά τη φετινή χρονιά, τρέχει με περίπου 17% σε ανάπτυξη πωλήσεων, κάτι που θα τον φέρει για πρώτη φορά πάνω από το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ – περίπου στο 1,1 δισ. ευρώ. Από το συγκεκριμένο ποσό εξαιρείται η εταιρική σύμπραξη που έχει δημιουργήσει με τον ΣΥΝΚΑ Χανίων στην κοινή εταιρεία ΣΥΝΚΑ Α.Ε, η οποία δεν υπολογίζεται στο συγκεκριμένο ποσό.

Ο Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, γενικός διευθυντής της Διαμαντής Μασούτης, αναφέρθηκε στις προκλήσεις του 2022, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, το ενεργειακό κόστος και οι νομοθετικές παρεμβάσεις με το πλαφόν στο κέρδος και το Καλάθι του Νοικοκυριού, οι οποίες επιβάρυναν τα οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησης. Το 2022 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για τη Μασούτης διαμορφώθηκε στα 924 εκατ. ευρώ, με αύξηση 6,5% σε σχέση με το 2021, αποτέλεσμα οργανικής και μη οργανικής ανάπτυξης. Το EBIT της προηγούμενης χρήσης ανήλθε στα 8,5 εκατ. ευρώ.

Εκτόξευση του ενεργειακού κόστους από τα 16 στα 33 εκατ. ευρώ
Σημειώνεται ότι το ενεργειακό κόστος από 16 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 αυξήθηκε στα 33 εκατ. ευρώ το 2022. Η εταιρεία έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά τόσο στις κεντρικές της εγκαταστάσεις όσο και στις κεντρικές της αποθήκες στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης, οι οποίες ωστόσο δεν είναι ικανές να περιορίσουν την εκτόξευση του κόστους.

Όπως είπε ο γενικός διευθυντής της Μασούτης, ο δείκτης κερδοφορίας EBIT συμπιέστηκε σε επίπεδα κάτω από το 1% -στο 1,5% το ποσοστό καθαρής κερδοφορίας επί του τζίρου στην αγορά- λόγω της αύξησης του κόστους και της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών.

Το 2023, σύμφωνα με τον ίδιο, συνεχίζει με ανάπτυξη πάνω από 17% σε τζίρο, κερδίζοντας μερίδια αγοράς και αναμένει ότι ο ρυθμός αυτός θα συνεχιστεί σε διψήφιο ποσοστό έως το τέλος της φετινής χρονιάς, αν και με λίγο ηπιότερους ρυθμούς λόγω της ενσωμάτωσης των καταστημάτων του ΣΥΝΚΑ στη νησιωτική Ελλάδα. Από την αρχή του φετινού έτους ο Μασούτης ενέταξε στο δίκτυό του 17 νέα καταστήματα σε Αττική, Βόρεια Ελλάδα και Κυκλάδες.

Το 2023, η προ φόρων κερδοφορία επηρεάζεται από το αυξημένο κόστος ενέργειας, αναμένεται ωστόσο ότι θα κινηθεί σε επίπεδα λίγο πάνω από το 1%. “Εκτός αυτών όμως ένα επιπλέον κόστος που επιβάρυνε την εταιρεία είχε να κάνει με τις εξαγορές των εταιρειών Δήμητρα-Μαρκάτο στην Κέρκυρα αλλά και στο Αιγαίο της πρώην Βιδάλης, που ανήκε στο δίκτυο του ΣΥΝΚΑ. Εκτιμούμε, ωστόσο, ότι το περιθώριο κέρδους θα επανέλθει σταδιακά στα επίπεδα των προηγούμενων χρήσεων, γύρω στο 2,4% σε περιθώριο EBIT επί του τζίρου”, ανέφερε σχετικά ο Γιάννης Μασούτης.

Ανατιμήσεις 13% από τους προμηθευτές το 2022
Το 2022, η Μασούτης δέχτηκε ανατιμήσεις 13% από τους προμηθευτές και πέρασε το 9% στην τελική τιμή πώλησης, μειώνοντάς τες κατά 4% και ενισχύοντας τις προωθητικές ενέργειες, πιέζοντας το περιθώριο κέρδους και γι’ αυτό συμπιέστηκε η κερδοφορία, όπως εξήγησε με τη σειρά του ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος, διευθυντής αγορών της Μασούτης.

Επόμενο βήμα στον τομέα των επενδύσεων και της ανάπτυξης του δικτύου θα είναι το Grand Μασούτης που θα λειτουργήσει επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης στη Γλυφάδα, ενώ σχεδιάζονται ανοίγματα σε Λαμία και Πάτρα. Ταυτόχρονα, συνεχίζει το πρόγραμμα υλοποίησης επενδύσεων στην Αθήνα με μεγαλύτερα καταστήματα επιφάνειας μεταξύ 1.000 και 2.000 τ.μ., όπως το κατάστημα στις Τρεις Γέφυρες. Οι συνολικές επενδύσεις στην πενταετία θα υπερβούν τα 127 εκατ. ευρώ -εξαιρούνται τυχόν εξαγορές- σε τομείς όπως η οργανική ανάπτυξη του δικτύου, η τεχνολογία και οι υποδομές, όπου ο Μασούτης βρίσκεται σε αναζήτηση νέων εγκαταστάσεων logistics στην Αττική.

Σε ό,τι αφορά την τάση που παρουσιάζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο σύνολο της αγοράς, για τον Μασούτη η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται με διψήφιο ποσοστό, άνω του μέσου όρου της αγοράς, με τις ετικέτες “Από τον Τόπο μας” και “Mr Grand”. Αυτήν τη στιγμή διαθέτει περισσότερα από 1.100 προϊόντα, με τη συμμετοχή στο τζίρο από το 14% που ήταν το 2021 σήμερα να βρίσκεται στο 16%. Ποσοστό άνω του 80% των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, όπως ανέφερε ο κύριος Παπαδόπουλος, παράγονται στην Ελλάδα από μικρούς ή μεγαλύτερους προμηθευτές, κάτι που αποτελεί πάγια φιλοσοφία και στρατηγική της Μασούτης.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ διατηρεί δίκτυο 380 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 349 στη λιανική, 14 Grand Μασούτης, 1 πράσινο κατάστημα, 24 καταστήματα Cash & Carry και 1 dark store. Σε επίπεδο υποδομών logistics, η Μασούτης διατηρεί συνολικές εγκαταστάσεις επιφάνειας 62.000 τ.μ., με κυριότερη εξ αυτών το logistics center στο Καβαλάρι της Θεσσαλονίκης. Σε ό,τι αφορά το e-shop, αυτήν τη στιγμή εξυπηρετεί 50 πόλεις της Ελλάδας. Το μερίδιο αγοράς της ανέρχεται στο 10%.

Back to top button