Ο Giorgio Armani θεωρείται ένας από τους πιο επιδραστικούς σχεδιαστές της Ιταλίας, έχοντας οικοδομήσει έναν οίκο μόδας πολυτελείας που κατατάσσεται ως ο τρίτος μεγαλύτερος στη χώρα, πίσω από την Gucci και την Prada.
Giorgio Armani: Πως έχτισε την τεράστια «αυτοκρατορία» του
Η Giorgio Armani SpA, πιο γνωστή απλώς ως Armani, ιδρύθηκε στο Μιλάνο από τον Giorgio Armani και δραστηριοποιείται στον χώρο της υψηλής ραπτικής, των έτοιμων ενδυμάτων, των δερμάτινων ειδών, των παπουτσιών, των αξεσουάρ και της εσωτερικής διακόσμησης. Ο οίκος επίσης παραχωρεί με άδεια το όνομά του: η Luxottica κατασκευάζει γυαλιά με την υπογραφή Armani, ενώ η L’Oréal είναι υπεύθυνη για αρώματα και καλλυντικά.
Οι συλλογές της Armani καλύπτουν όλο το φάσμα της μόδας: από την κορυφαία υψηλή ραπτική Armani Privé έως τις σειρές έτοιμων ενδυμάτων Giorgio Armani και Emporio Armani, που παρουσιάζονται στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου. Σε πιο προσιτές τιμές, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τις σειρές Armani Collezioni, Armani Exchange και Armani Jeans.
Το 1975, ο Giorgio Armani μαζί με τον αρχιτέκτονα και συνεργάτη του Sergio Galeotti ίδρυσαν την εταιρεία, χρηματοδοτώντας την αρχική επένδυση από την πώληση του προσωπικού Volkswagen του Armani. Τρία χρόνια αργότερα, η εταιρεία υπέγραψε άδεια συνεργασίας με την Gruppo Finanziario Tessile (GFT) και το 1991 λάνσαρε την A|X Armani Exchange με συνεργασία της Simint.
Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990, η μάρκα συνεργαζόταν με 23 δικαιοδόχους και δύο μεγάλες κοινοπραξίες στην Ιαπωνία. Στη συνέχεια, η στρατηγική της εταιρείας άλλαξε: στόχος ήταν η εσωτερική παραγωγή, για καλύτερο έλεγχο της ποιότητας και της διανομής. Στο πλαίσιο αυτό, η Armani προχώρησε στην εξαγορά εταιρειών όπως η Antinea (1990), η Simint (1996) και η Intai (1998).
Το 2000, μετά την εξαγορά εργοστασίων από την GFT, η Armani δημιούργησε κοινοπραξία με την Zegna για την παραγωγή και διανομή της ανδρικής συλλογής Collezioni, ενώ αύξησε το ποσοστό συμμετοχής της στην Ιαπωνία με τον όμιλο Itochu στο 85%. Τον ίδιο χρόνο, ανέθεσε στον αρχιτέκτονα Tadao Ando τη μετατροπή ενός παλιού εργοστασίου σοκολάτας Nestlé στο Μιλάνο σε έδρα της εταιρείας.
Giorgio Armani: Πως έχτισε την τεράστια «αυτοκρατορία» του
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η Armani άνοιξε μεγάλα καταστήματα που σχεδιάστηκαν από τους Massimiliano και Doriana Fuksas, με πιο γνωστό το Armani/Manzoni στο Μιλάνο (2000), ενώ ακολούθησαν τα Armani/Chater House στο Χονγκ Κονγκ (2002), Armani/Fünf Höfe στο Μόναχο (2003), Armani/Ginza Tower στο Τόκιο (2007) και Armani/Fifth Avenue στη Νέα Υόρκη (2009).
Η στρατηγική της εταιρείας περιλάμβανε την πλήρη διαχείριση της παραγωγής, όπως καταδεικνύει η συνεργασία με τον κατασκευαστή υποδημάτων I Guardi το 2002 και η συνεργασία με τη Samsung το 2007 για ηλεκτρονικά προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Το 2016, ο Giorgio Armani ίδρυσε το Ίδρυμα Giorgio Armani, με στόχο τόσο την υποστήριξη κοινωνικών έργων όσο και τη διασφάλιση της διακυβέρνησης του ομίλου. Στο πλαίσιο του σχεδίου διαδοχής, το ίδρυμα κατέχει ένα μη ανακοινωθέν μερίδιο της εταιρείας, με το υπόλοιπο να παραμένει στην οικογένεια Armani.
Η εταιρεία έχει επιδείξει υπεύθυνη στάση σε κρίσιμες στιγμές, όπως στην αρχή της πανδημίας COVID-19 το 2020, όταν έκλεισε για πρώτη φορά τις επιδείξεις μόδας για το κοινό και μετέτρεψε τα ιταλικά εργοστάσιά της στην παραγωγή ιατρικών στολών μίας χρήσης.
Ωστόσο, η παρουσία της στην αγορά της Ρωσίας παρά τις διεθνείς κυρώσεις έχει προκαλέσει κριτική. Αν και διοργάνωσε σιωπηλή επίδειξη μόδας στη Μιλάνο Fashion Week του 2022 ως ένδειξη σεβασμού για την Ουκρανία, η μάρκα δεν ανακοίνωσε σχέδια εξόδου από τη ρωσική αγορά.
Τον Απρίλιο του 2024, η Giorgio Armani Operations τέθηκε υπό δικαστική διαχείριση στην Ιταλία, μετά από καταγγελίες για παράνομη απασχόληση και αδήλωτη εργασία Κινέζων εργατών.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα