COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ικαρία: Το νησί της μακροζωίας που οι άνθρωποι ζουν μέχρι τα 100 – Τα 12 φαγητά που τρώνε

Δείτε τι υπάρχει σε ένα ντουλάπι εμπνευσμένο από την Ικαρία




Στην Ικαρία, το ελληνικό νησί όπου οι άνθρωποι «ξεχνούν να πεθάνουν», όπως είπε ένας αιωνόβιος στον εμπειρογνώμονα μακροζωίας Dan Buettner, είναι μια από τις λίγες Γαλάζιες Ζώνες σε όλο τον κόσμο όπου οι άνθρωποι ζουν υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα.

Χορηγούμενο

Το 2009, Έλληνες γιατροί και ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 13% των Ικαριωτών στη μελέτη τους ήταν άνω των 80 ετών, σε σύγκριση με περίπου 1,5% του παγκόσμιου πληθυσμού και περίπου 4% στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Οι άνθρωποι στο νησί είχαν 10 φορές περισσότερες πιθανότητες να ζήσουν μέχρι τα 100 από τους Αμερικανούς.

Διαβάστε επίσης: Μακροζωία: Τα 5 απαγορευτικά «π» στη διατροφή για να την πετύχεις

Έχω βαθιές οικογενειακές ρίζες στην Ικαρία και για σχεδόν δύο δεκαετίες, έχω μια σχολή μαγειρικής έξω από την κουζίνα και τον κήπο του σπιτιού του χωριού μου. Το ντουλάπι μου έχει αφαιρεθεί από τις παραδόσεις της Μεσογείου: γεμάτο με όλα τα πράγματα που έχουν δώσει από καιρό τη γεύση του στα τρόφιμα σε αυτό το μέρος του κόσμου.

Χορηγούμενο

Ικαρία: Το νησί της μακροζωίας – Τα 12 φαγητά που τρώνε

Φασόλια και όσπρια

Αυτά είναι από τα βασικά συστατικά του ικαριώτικου τρόπου διατροφής. Η προσθήκη τους στο καθημερινό σας πρόγραμμα γευμάτων έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τη μακροζωία και μπορεί να σας βοηθήσει να αποσύρετε σταδιακά το κρέας από τη διατροφή σας.

Δοκιμάστε:

Χορηγούμενο

  • κουκιά (γνωστός και ως φάβα)
  • Ρεβύθια
  • Gigantes (φασόλια γίγαντες)
  • Φακές
  • Φάβα
  • Σκόρδο

Δεν μπορούσα να φανταστώ τη ζωή ή την κουζίνα μου χωρίς σκόρδο! Είναι το απόλυτο φυσικό συστατικό που συσκευάζει τη γεύση και παρέχει υγεία. Υπάρχει μια εικονική φαρμακοποιία καλοσύνης σε κάθε γαρύφαλλο.

Οι σύγχρονοι Ικαριώτες το ορκίζονται. Η κόρη μου κάνει ένα προληπτικό έγχυμα ωμού σκόρδου, τσαγιού βουνού ή φασκόμηλου, τζίντζερ και μέλι, το οποίο καταναλώνει όταν πέσει η θερμοκρασία ή νιώθει να έρχεται κρυολόγημα — συμβουλή του φίλου μας, Γιώργου Στένου, 91 ετών.

Το σκόρδο κάνει σχεδόν τα πάντα πιο νόστιμα. Γλυκαίνει καθώς μαλακώνει και μαγειρεύεται, προσδίδοντας μια σχεδόν καραμελωμένη γεύση σε τόσα πολλά διαφορετικά φαγητά.

Χορηγούμενο

Σιτηρά

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής της Ικαρίας. Εδώ είναι μερικοί διαφορετικοί τύποι που πρέπει να έχετε στη διάθεσή σας:

  • Πλιγούρι
  • Farro
  • Ζυμαρικά, ειδικά ζυμαρικά ολικής αλέσεως και ζυμαρικά χωρίς γλουτένη, πλούσια σε πρωτεΐνες, με βάση τα φασόλια, όπως ζυμαρικά με ρεβίθια και φακές

Βότανα

Στην Ικαρία, μυριάδες βότανα φυτρώνουν άγρια και οι περισσότεροι από εμάς μπορούμε να καλλιεργήσουμε μερικές γλάστρες με φρέσκα βότανα στο σπίτι, ακόμα κι αν είναι μόνο στο περβάζι. Χρησιμοποιώ βότανα με εγκατάλειψη σε πολλές από τις συνταγές μου.


Οι περισσότερες οικογένειες έχουν ένα ντουλάπι γεμάτο με αποξηραμένα βότανα, οι θεραπευτικές ιδιότητες των οποίων εμπεριέχονται στη γνώση που μεταδίδεται από γενιά σε γενιά.

Τα βασικά αποξηραμένα βότανα περιλαμβάνουν:

Φύλλα δάφνης

Ρίγανη


Αλμυρά

Θυμάρι

Μέντα


Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί είναι ένα σημαντικό συστατικό σε πολλές από τις συνταγές μου με βάση τα φυτά και παραδοσιακά αποτελούν σημαντικό συστατικό στην ελληνική τοπική μαγειρική. Αναπτύσσονται άφθονα σε όλη τη χώρα.

Εδώ είναι μερικά από τα πιο δημοφιλή — και πιο υγιεινά:

  • Αμύγδαλα
  • Φιστίκια Αιγίνης
  • Σουσάμι και ταχίνι
  • Καρύδια
  • Ελιές

Οι ελιές αποτελούν βασικό στοιχείο της ελληνικής διατροφής από τους προϊστορικούς χρόνους και είναι ένα από τα πολλά κονσέρβες που διατηρώ πάντα σε απόθεμα.

Στην Ελλάδα τρώγονται παραδοσιακά μόνα τους ή σε σαλάτες. Μου αρέσει να τα συνδυάζω με βασικά ντουλάπια όπως φασόλια ή ζυμαρικά και άλλα δημητριακά.

Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι η καθοριστική τροφή της μεσογειακής διατροφής και το απόλυτο must στο ντουλάπι.

Πολλά από τα οφέλη για την υγεία που συνδέονται με τη μεσογειακή διατροφή, και κατ’ επέκταση, τη δίαιτα της Ικαρίας, αποδίδονται στις ιδιότητες του ελαιολάδου για την υγεία. Χρησιμοποιώ μόνο έξτρα παρθένο λάδι, πράγμα που σημαίνει απλώς ότι το λάδι είναι ακατέργαστο.

Θαλασσινό αλάτι

Στην Ικαρία, πολλοί άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένου και εμένα, χρησιμοποιούν θαλασσινό αλάτι που συγκεντρώνεται στις μικρές φυσικές αλυκές που έχουν σχηματιστεί κατά μήκος της βραχώδους ακτογραμμής του νησιού εδώ και αιώνες. Έχει καλύτερη γεύση από το κανονικό επιτραπέζιο αλάτι, το οποίο προέρχεται από ορυχεία και είναι επεξεργασμένο σε μεγάλο βαθμό.

Μέλι

Αυτό είναι ένα από τα προσωπικά μου αγαπημένα. Η καθημερινή κατανάλωση μελιού είναι ένα από τα μυστικά μακροζωίας των νησιωτών.

Το μέλι είναι αντιβακτηριακό, πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένων των φλαβονοειδών, και —σε αντίθεση με τη λευκή ζάχαρη ή τα τεχνητά γλυκαντικά— βοηθά το σώμα να ρυθμίσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Πολλοί άνθρωποι εδώ τρώνε μια κουταλιά κάθε πρωί.

Μπορείτε να προσθέσετε ένα ελεύθερο ψιλόβροχο στο τσάι σας ή σε ένα μπολ smoothie πρωινού ή να το χτυπήσετε σε ντρέσινγκ.

Αποξηραμένα φρούτα

Τα σύκα και οι σταφίδες είναι δύο αποξηραμένα φρούτα που έχω πάντα στη διάθεσή μου σε κάθε λογής αλμυρά πιάτα, ειδικά σε σαλάτες και πιάτα με ρύζι.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι μια τροφή που έχει υποστεί ζύμωση που αποτελεί μέρος της μαγειρικής ταπισερί της Ανατολικής Μεσογείου εδώ και χιλιάδες χρόνια. Το παραδοσιακό γιαούρτι στην Ικαρία παράγεται με κατσικίσιο γάλα και έχει νόστιμη ξινή γεύση και κρεμώδη υφή.

Εάν το γιαούρτι με κατσικίσιο γάλα δεν σας αρέσει, μπορείτε να προτιμήσετε το ελληνικό γιαούρτι που βρίσκεται συνήθως στα αμερικανικά σούπερ μάρκετ, το οποίο είναι εξίσου πλούσιο σε προβιοτικά.

Φέτα και παρόμοια τυριά

Σχεδόν όλα τα τυριά που φτιάχνουν και τρώνε οι Ικαριώτες παράγεται με γίδινο ή πρόβειο γάλα, όπως η φέτα. Μεγάλο μέρος του είναι φυσικά ζυμωμένο.

Με τα χρόνια που διδάσκω κυρίως Αμερικανούς που έρχονται στα μαθήματά μου, είχα πολλούς επισκέπτες που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, αλλά μπορούν να απολαύσουν τα παραδοσιακά τυριά από κατσικίσιο γάλα του νησιού και ακόμη και ένα ή δύο ποτήρια φρέσκο κατσικίσιο γάλα χωρίς πρόβλημα.



Back to top button