TOP ΝΕΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Καλάθι του Πάσχα»: Εμπόριο ελπίδας ή πρόχειρη λύση για την ακρίβεια; – Σε απόγνωση οι καταναλωτές με τις απλησίαστες τιμές

Advertisement

Η αντίστροφη μέτρηση για το πολυσυζητημένο «Καλάθι του Πάσχα» έχει ξεκινήσει, με τους καταναλωτές να ετοιμάζονται για τις καθιερωμένες γιορτινές αγορές. Από τις 9 έως τις 19 Απριλίου, το «καλάθι» θα περιλαμβάνει τα βασικά προϊόντα για το εορταστικό τραπέζι, όπως αρνί, κατσίκι, τσουρέκι και σοκολατένια αυγά. Όμως, η πραγματικότητα για την πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών είναι ζοφερή. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 93% των πολιτών δηλώνει ότι δυσκολεύεται οικονομικά λόγω των εξωφρενικών τιμών στο σούπερ μάρκετ, ενώ σχεδόν ένας στους δέκα δεν μπορεί να αγοράσει ούτε τα βασικά αγαθά!

«Καλάθι του Πάσχα»: Εμπόριο ελπίδας ή πρόχειρη λύση για την ακρίβεια; – Σε απόγνωση οι καταναλωτές με τις απλησίαστες τιμές

Το «Καλάθι του Πάσχα» παρουσιάζεται ως προσωρινή επέκταση της πρωτοβουλίας «Καλάθι του Νοικοκυριού», με την κυβέρνηση να υπόσχεται αυστηρούς ελέγχους για την αποφυγή αισχροκέρδειας. Οι επιχειρηματίες, από την πλευρά τους, περιμένουν αύξηση της ζήτησης λόγω του εορταστικού κλίματος και της καταβολής του δώρου του Πάσχα στους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα.

Ωστόσο, οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα τους τελευταίους μήνες έχουν κάνει το καλάθι της νοικοκυράς πιο ακριβό από ποτέ. Η έρευνα του ΟΠΑ καταδεικνύει ότι 4 στους 10 καταναλωτές περιορίζονται μόνο στα απολύτως απαραίτητα, ενώ οι περισσότεροι στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές.

Advertisement

Όταν ρωτήθηκαν ποιος θεωρούν υπεύθυνο για την εκτίναξη των τιμών, οι καταναλωτές έδειξαν κυρίως προς τις πολυεθνικές βιομηχανίες (68%) και τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες (25%), ενώ οι ελληνικές βιομηχανίες και τα μικρά καταστήματα φέρουν ελάχιστο μερίδιο ευθύνης στα μάτια των πολιτών.

Ενώ η κυβέρνηση το προβάλλει ως σημαντικό μέτρο στήριξης, η έρευνα αποκαλύπτει ότι μόνο το 35% των καταναλωτών το θεωρεί χρήσιμο και το 43% δηλώνει ότι αγοράζει προϊόντα από αυτό. Οι περισσότεροι καταναλωτές, ωστόσο, το βλέπουν ως μια κακοσχεδιασμένη προσπάθεια συγκράτησης των τιμών που δεν έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στο πορτοφόλι τους.

Η εκτόξευση των τιμών έχει οδηγήσει σε αύξηση των αγορών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με το 35,5% των καταναλωτών να επιλέγει κυρίως αυτά. Παράλληλα, το 78% δηλώνει ότι τα θεωρεί πιο οικονομικά, ενώ το 62,4% πιστεύει ότι δεν διαφέρουν σε ποιότητα από τα επώνυμα προϊόντα.

«Καλάθι του Πάσχα»: Εμπόριο ελπίδας ή πρόχειρη λύση για την ακρίβεια; – Σε απόγνωση οι καταναλωτές με τις απλησίαστες τιμές

Το μέλλον δεν προμηνύεται ευοίωνο. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 48% των καταναλωτών δήλωσε πως η οικονομική τους κατάσταση επιδεινώθηκε το 2024, ενώ για το 2025 το 34% προβλέπει περαιτέρω επιδείνωση. Ενδεικτικό είναι ότι το 24% σκοπεύει να μειώσει ακόμα περισσότερο τις αγορές του.

Το «Καλάθι του Πάσχα» παρουσιάζεται ως μέτρο ανακούφισης, αλλά στην πράξη αποδεικνύεται ασπιρίνη για μια βαριά άρρωστη οικονομία. Με τους καταναλωτές να δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμα και τις βασικές τους ανάγκες, οι προωθητικές ενέργειες της κυβέρνησης μοιάζουν περισσότερο με προεκλογικά επικοινωνιακά τεχνάσματα παρά με ουσιαστική στήριξη των πολιτών.

Advertisement

Ελένη Λαμπράκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και κατέχει master στις Πολιτισμικές Σπουδές. Εργάζεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο από το 2010, ενώ παρουσιάζει μουσικές ραδιοφωνικές εκπομπές και αφιερώματα από το 2013 μέχρι και σήμερα.
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button