COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Καραγκιοζιλίκια Δημαρχων και ανευθυνότητες ολίγων μηχανικών! Πεζόδρομοι στο Κέντρο της Αθήνας, χωρίς μελέτες για το πού θα πάνε τα αυτοκίνητα!

Του Σπύρου Καπετανάκου

Η Δημοτική Αρχή της Αθήνας, με επικεφαλής τον Κώστα Μπακογιάννη και με την ψήφο των παρατάξεων που πρόσκεινται και στο ΣΥΡΙΖΑ και στο ΠΑΣΟΚ, πέρασαν όλοι μαζί και στη συνέχεια ανακοίνωσαν με τυμπανοκρουσίες «την αναμόρφωση του Κέντρου της Αθήνας», ώστε να δημιουργηθεί ο πολυδιαφημισμένος «Μεγάλος Περίπατος!».

Στη συνέχεια του ρεπορτάζ του europost.gr σας παραθέτουμε ολόκληρο το σχέδιο που ανακοινώθηκε, καθώς και φωτογραφίες ψηφιακών απεικονίσεων από υπολογιστές, στις οποίες εξιδανικεύεται το έργο και παρουσιάζονται οι ψηφιακές μακέτες του με τέτοιο τρόπο, που μόνο αισθητικό ενθουσιασμό μπορεί να προκαλέσουν!

Με δυό λόγια, ένα μεγάλο μέρος των λεωφόρων του Κέντρου της Αθήνας πεζοδρομείται και δημιουργούνται ποδηλατόδρομοι και μικρά πάρκα, με ζαρντινιέρες, παγκάκια κλπ.

Τότε, θα μας πείτε, γιατί κάποιος να έχει αντίρρηση?… Γιατί, απλούστατα, σε μια Αθήνα, που δεν χωράει πλέον τα διερχόμενα αυτοκίνητα και σε εποχές όπου το κράτος αποθαρρύνει τους πολίτες -λόγω κορωνοϊού- να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ουσιαστικά αποκλείουν τα Ι.Χ από το Κέντρο της Αθήνας, είτε κατευθύνονται προς τα εκεί, είτε διέρχονται από το Κέντρο!

Είναι βέβαιο ότι αυτοί οι επιπόλαιοι σχεδιασμοί, που έχουν στόχο να διαμορφώσουν μια επικοινωνιακή βιτρίνα και όχι να λύσουν τα συγκεκριμένα προβλήματα των πολύπαθων κατοίκων του λεκανοπεδίου, θα κάνουν περισσότερο αβίωτη την κάθε είδους μετακίνηση από και προς το Κέντρο της Αθήνας!

Τι καραγκιοζιλίκια είναι αυτά, που συνυπογράφουν, μάλιστα, κεντροδεξιοί, κεντροαριστεροί, αλλά και αριστεροί δημοτικοί σύμβουλοι, Δήμαρχοι και υποψήφιοι Δήμαρχοι?…

Γιατί περιφρονούν με αυτόν τον βάναυσο τρόπο, τους εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας, άνδρες και γυναίκες, που βιώνουν έναν καθημερινό Γολγοθά, για να πάνε στη δουλειά τους, από και προς το Κέντρο της Αθήνας, ξοδεύοντας ατελείωτες ώρες μέσα στο κυκλοφοριακό κομφούζιο, που προκύπτει τις ώρες αιχμής?…

Το ρεπορτάζ του europost.gr αναφέρει ότι ο Δήμαρχος Αθηναίων έβαλε αιφνιδιαστικά σε συζήτηση και ψηφοφορία στο δημοτικό συμβούλιο το μεγάλο αυτό θέμα και το πέρασε με διαδικασία εξπρές, χωρίς να γίνει πλήρης παρουσίαση για το πως θα λυθούν παράπλευρα προβλήματα, όπως το κυκλοφοριακό, που θα γιγαντωθούν στις παρυφές του Κέντρου και στο ευρύτερο λεκανοπέδιου, εξαιτίας αυτών των ρυθμίσεων βιτρίνας.

Θα μπορούσε κανείς να αντιτείνει ότι συμβαίνει σε αρκετές μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις το Κέντρο τους να είναι κλειστό ή “φιλόξενο” για τα Ι.Χ αυτοκίνητα, ώστε να είναι εξαιρετικά φιλικό και ελκυστικό για τους περιπατητές και τους πολίτες.

Η ουσιαστική απάντηση είναι πως, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, έχουν προ”υπάρξει σοβαρές κυκλοφοριακές μελέτες για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα και τα προάστιά του και έχει συνδυαστεί ο αποκλεισμός του Κέντρου των πόλεων από τα Ι.Χ, με την κατασκευή περιφερειακών δρόμων-δακτυλίων, που επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν άνετα, από την μια άκρη στην άλλη παρακάμπτοντας το Κέντρο.

Πού είναι τώρα αυτές οι μελέτες?… Έχει εκπονηθεί από συγκοινωνιολόγους ένα συνολικό master plan για την κυκλοφορία των οχημάτων και την μετακίνηση των ανθρώπων σε όλο το λεκανοπέδιο, με προοπτική τουλάχιστον δεκαετίας, ώστε να πάψουν οι πολίτες να περνάνε ατελείωτες ώρες, εγκλωβισμένοι μέσα στα αυτοκίνητά τους?…

Η απάντηση είναι όχι! Τι λέει ο κ. Μπακογιάννης για όλα αυτά?…

Και γιατί αυτή η ομοφωνία στο δημοτικό συμβούλιο, όπου αν εξαιρέσει κανείς τον Καραμπελιά, την άκρα αριστερά και την άκρα δεξιά, όλοι μπήκαν στη σειρά και ψήφισαν ενθουσιασμένοι το σχέδιο-γονατογράφημα για τον «Μεγάλο Περίπατο»?…

Το φιλόδοξο σχέδιο για τον «Μεγάλο Περίπατο» και η ανυπαρξία πλήρους κυκλοφοριακής μελέτης για την μετακίνηση με Ι.Χ στο Κέντρο και στις ευρύτερες περιοχές, γύρω από το Κέντρο της Αθήνας.

Το σύνολο του Περιπάτου εκτός των ήδη διαμορφωμένων οδών Δ. Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου, περιλαμβάνει την διαδρομή Β. Αμαλίας, Β. Όλγας, Ηρώδου Αττικού, Β. Σοφίας, Πανεπιστημίου, Αθηνάς, Μητροπόλεως και Ερμού, καθώς και την περιοχή της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου. Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του Περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Σε επόμενο στάδιο θα υλοποιηθεί και η σύνδεση του Κεραμεικού με την Ακαδημία Πλάτωνος, ώστε να συμπεριληφθεί στον Περίπατο και ο συγκεκριμένος, μοναδικός αρχαιολογικός χώρος.

Αναλυτικά οι παρεμβάσεις

· Ομόνοια

Μέρος του Μεγάλου Περιπάτου είναι και η πλατεία Ομονοίας, η αναβάθμιση της οποίας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τις επόμενες ημέρες ανοίγει για όλους.

· Πανεπιστημίου – Πατησίων

Στην Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα και η αισθητική αναβάθμισή της.

Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000m2 στον δημόσιο χώρο.

Αναδεικνύεται έτσι η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).

Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

· Βασιλίσσης Όλγας

Το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό Ολυμπίου Διός, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του Τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500m2, νέου Δημόσιου χώρου.

Ηρώδου Αττικού

Η οδός μετατρέπεται σε οδό ελέυθερη από Ι.Χ.

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– εξυπηρέτησης κατοίκων

– υπηρεσιακά αυτοκίνητα

– ταξί μετά από κλήση τους

Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000m2 στον δημόσιο χώρο.

· Αθηνάς – Ερμού

Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Άγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ., με κυκλοφορία λεωφορείων μόνο σε καθορισμένους άξονες.

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

– εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

– ταξί μετά από κλήση τους

Σύνταγμα

Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.

Πιο συγκεκριμένα, η παρέμβαση προβλέπει:

– 3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα

– 1 νέα λεωφορειολωρίδα

– 1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων

· Πλάκα

Η περιοχή της Πλάκας που συνδέει το Μοναστηράκι με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το Θησείο θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

– εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

– ταξί μετά από κλήση τους

· Εμπορικό Τρίγωνο

Η περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

– εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

– ταξί μετά από κλήση τους

· Μητροπόλεως

Η οδός Μητροπόλεως θα μετατραπεί σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

– έκτακτης ανάγκης

– τροφοδοσίας

– απορριμματοφόρα

– εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

– όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

– εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

– ταξί μετά από κλήση τους

· Πλατεία Θεάτρου – Πλατεία Δικαιοσύνης – Πλατεία Κοραή

Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των γύρω περιοχών.

· Κεραμεικός – Ακαδημία Πλάτωνος

Σε δεύτερο χρόνο θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.

Back to top button