«Aυτή τη στιγμή η μέση τιμή της βενζίνης πανελλαδικά βρίσκεται στο 1,82 ευρώ το λίτρο και έχει ανοδική τάση» σημειώνει και συμπληρώνει πως «κάθε ημέρα που περνάει και εφοδιαζόμαστε στα πρατήρια με βενζίνη βλέπουμε τις νέες τιμές υψηλότερες από τις προηγούμενες. Το 1,82 ευρώ το λίτρο θεωρώ ότι θα βρεθεί στο 1,88 ευρώ το λιγότερο».
Χαρακτηρίζει την πρόσφατη άνοδο στις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου, που σημειώθηκε τις τελευταίες 15 ημέρες, ως αδικαιολόγητη.«Αυτό αύξησε τις τιμές στα διυλισμένα προϊόντα, δηλαδή τόσο της βενζίνης όσο και του πετρελαίου κίνησης αλλά και του πετρελαίου θέρμανσης. Οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου είναι αυξημένες λόγω δύο ή τριών παραγόντων. Ο ένας παράγοντας είναι η ισοτιμία ευρώ –δολαρίου που δεν υπήρξε κάποια διαφορά. Ο άλλος είναι οι διεθνείς εξελίξεις που πράγματι πήγαιναν προς μια αποκλιμάκωση. Μια ύφεση εάν θέλετε. Και κατά τρίτο λόγο η ζήτηση. Δεν υπήρξε κάποια ιδιαίτερη ζήτηση τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Κίνα. Η Ευρώπη βρίσκεται σε ύφεση αυτή τη στιγμή. Βλέπουμε ότι δεν υπάρχει κίνηση είτε στα εξαγόμενα προϊόντα τα δικά μας τα οποία είναι πολύ λίγα είτε στα εισαγόμενα προϊόντα. Δηλαδή και η ζήτηση για τα εισαγόμενα προϊόντα είναι μειωμένη. Στην Κίνα υπάρχει μια τόση υπερπαραγωγή προϊόντων που ο ανταγωνισμός μέσα στη χώρα επιφέρει μια μεγάλη ανταγωνιστική κατάσταση η οποία και αυτή επιφέρει μια ύφεση» τονίζει με έμφαση.
Βενζίνη: Θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ η τιμή της μέσα στην εβδομάδα;
Στην ερώτηση εάν είναι πιθανό μέσα στην εβδομάδα η τιμή της βενζίνης να ξεπεράσει τα 2 ευρώ το λίτρο αναφέρει πως δεν μπορεί να συμβεί αυτό σε καμία περίπτωση.
«Είναι πολύ μακριά τα 2 ευρώ από τα 1,88 ευρώ. Ωστόσο δεν μπορεί κανείς να το προβλέψει αυτό. Μπορεί οι προβλέψεις μας να είναι για άνοδο της τιμής στη βενζίνη και να δούμε την επόμενη ημέρα τα αποτελέσματα να είναι στάσιμα ή μειονεκτικά » υπογραμμίζει.
«Αυτή τη στιγμή, η τιμή της βενζίνης σε πολλά νησιά βρίσκεται πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο. Τα μεγάλα αστικά κέντρα αυτή τη στιγμή έχουν τιμή βενζίνης μεταξύ 1,80 ευρώ με 1,82 ευρώ το λίτρο.
Στις Κυκλάδες είναι η πιο ακριβή τιμή της βενζίνης καθώς είναι πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο ενώ η πιο φθηνή είναι στα μεγάλα αστικά κέντρα Αθήνα και Θεσσαλονίκη» συμπληρώνει.
Για το πετρέλαιο θέρμανσης
Επίσης ο κ. Ασμάτογλου μιλά για τη μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης.
«Στα 1,28 ευρώ είναι η μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Είναι μια μέση τιμή στα μεγάλα αστικά κέντρα. Σε απομακρυσμένες περιοχές ή στην Ηπειρωτική Ελλάδα- που υπάρχουν χιλιομετρικές αποστάσεις για να μεταφερθεί και γενικότερα σε μικρότερες ποσότητες- σαφώς μπορεί να βρίσκεται και στα 2 ευρώ. Η Κρήτη είναι πιο επιβαρυμένη σε τιμή που έχει τις θαλάσσιες μεταφορές. Και οι Κυκλάδες το ίδιο» τονίσε.
«Στην Κρήτη η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης είναι περίπου στο 1,35 ευρώ και στο 1,40 ευρώ με 1,45 ευρώ βρίσκονται στη νησιωτική Ελλάδα. Δεν είναι το ταβάνι αυτό της τιμής γιατί εάν κληθεί ένας πρατηριούχος να κάνει μια μεταφορά- η οποία σημαίνει ότι θα κάνει 30 χιλιόμετρα περίπου να πάει 200 ή 300 λίτρα σε ένα σπίτι στην Περιφέρεια βεβαίως αυτή η τιμή του λίτρου θα είναι πολύ πιο ακριβή από τη μέση τιμή που αναφέρουμε είτε αυτό λέγεται 1,35 ευρώ είτε αυτό λέγεται 1,45 ευρώ. Άρα θα είναι πολύ πιο πάνω και από αυτό» σημειώνει.
«Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης είναι σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την περσινή χρονιά. Όμως είναι σε τόσο δεινή θέση η τσέπη του Έλληνα καταναλωτή που η αγοραστική του δύναμη είναι πολύ πιο μειωμένη από την περσινή χρονιά. Αυτό το βλέπουμε από τις παραγγελίες που δίνονται στο πετρέλαιο θέρμανσης» συμπληρώνει.
«Η μέση τιμή στο πετρέλαιο κίνησης βρίσκεται περίπου στα 1, 59 ευρώ με 1,60 ευρώ πανελλαδικά» διευκρίνισε.
Ουρές Ελλήνων σε βενζινάδικα της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας: Συρρέουν για φθηνότερα καύσιμα οι οδηγοί
Πολλοί είναι οι Έλληνες οδηγοί που μεταβάινουν στις γειτονικές χώρες προκειμένου να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους με φθηνότερη βενζίνη.
Μετά την είσοδο της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στη ζώνη Σένγκεν της Ευρωπαϊκής Ένωσης και λόγω της άρσης των ελέγχων στα σύνορα, το φαινόμενο είναι όλο και πιο σύνηθες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1, η τιμή της αμόλυβδης στη Βουλγαρία αγγίζει τα 1,28 ευρώ/lt, ενώ στην Ελλάδα αντιστοιχεί στο 1,80 ευρώ/lt, με αποτέλεσμα ένα όχημα να χρειάζεται 64 ευρώ για 50 λίτρα στη γειτονική χώρα, όταν σε ένα ελληνικό πρατήριο θα χρειαστεί 90 ευρώ για την αντίστοιχη ποσότητα.
Την ίδια στιγμή, η ελεύθερη διέλευση από τα σύνορα δημιουργεί ευκαιρίες για συνεργασία τόσο στον τομέα του τουρισμού όσο και στον τομέα του εμπορίου, ενισχύοντας παράλληλα τη διασυνοριακή οικονομική δραστηριότητα.
Σταθερή η αγορά του φυσικού αερίου
Δεν υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ μετά τη διακοπή των εξαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα η κατάσταση στην αγορά φυσικού αερίου παραμένει σταθερή, δήλωσε η εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδια για θέματα ενέργειας, Άννα Κάιζα, κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης της Επιτροπής προς τον Τύπο.
Η εκπρόσωπος της Επιτροπής ανέφερε ότι η συμφωνία διαμετακόμισης του ρωσικού φυσικού αερίου έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, όπως αναμενόταν, και η Επιτροπή εργάστηκε εντατικά για πάνω από ένα χρόνο με τα κράτη-μέλη και την Ουκρανία για να προετοιμαστεί γι’ αυτό το σενάριο.
Δείτε επίσης: Σαν σήμερα 5 Ιανουαρίου το 1950 αποκαλύπτεται σκάνδαλο μεταφοράς καυσίμων – Εμπλεκόντουσαν στελέχη του Λαϊκού Κόμματος
«Όσον αφορά τις τιμές, η αγορά είχε ήδη λάβει υπόψη της τη λήξη της συμφωνίας διαμετακόμισης. Δεν είδαμε αυξήσεις τιμών το νέο έτος. Τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν σταθερά. Η ζήτηση παραμένει υποτονική περίπου κατά 18% κάτω από τα προ κρίσης επίπεδα», δήλωσε η Άννα Κάιζα. Σημείωσε ωστόσο, ότι καθώς μπαίνουμε στους πιο κρύους μήνες του χρόνου, η Επιτροπή, μαζί με τα κράτη-μέλη της ΕΕ, παρακολουθεί στενά την κατάσταση και τις τιμές του φυσικού αερίου.
Η Άννα Κάιζα υπενθύμισε ότι το πλαφόν στη χονδρική τιμή του φυσικού αερίου, που είχε συμφωνηθεί στα 180 ευρώ/Mwh στο αποκορύφωμα της ενεργειακής κρίσης το Δεκέμβρη του 2022, θα πάψει να ισχύει στις 31 Ιανουαρίου 2025. Δεν ανέφερε ωστόσο, αν θα υπάρξουν νέες διαπραγματεύσεις για να μπει νέο πλαφόν, μετά το αίτημα της Ιταλίας να τεθεί ένα πλαφόν στα 50-60 ευρώ/Mwh. «Ο Επίτροπος Ενέργειας Νταν Γιόργκενσεν και η Πρόεδρος της Επιτροπής ήταν πολύ σαφείς ότι η αντιμετώπιση των υψηλών τιμών της ενέργειας είναι μία από τις προτεραιότητες αυτής της Επιτροπής και σύντομα θα υπάρξει παρουσίαση ενός σχεδίου δράσης για προσιτές τιμές ενέργειας», δήλωσε η Άννα Κάιζα.
Σε ό,τι αφορά την κατάσταση στη Σλοβακία, η οποία πλήττεται περισσότερο από τη διακοπή διαμετακόμισης ρωσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας, η εκπρόσωπος της Επιτροπής ανέφερε ότι η έκτακτη ομάδα συντονισμού φυσικού αερίου που συνεδρίασε την περασμένη εβδομάδα για να εξετάσει τις συνέπειες του τερματισμού της συμφωνίας, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν ζητήματα ή ανησυχίες όσον αφορά την ασφάλεια του εφοδιασμού για την ΕΕ.
Σε ό,τι αφορά τις συνέπειες από τον τερματισμό των προμηθειών ρωσικού φυσικού αερίου για τη Μολδαβία και την Υπερδνειστερία, η Άννα Κάιζα είπε ότι η Επιτροπή βρίσκεται σε τακτική επαφή με τις αρχές της Μολδαβίας σε τεχνικό και πολιτικό επίπεδο. Σημείωσε ότι έχει ήδη δημιουργηθεί μια ομάδα εργασίας για να βοηθήσει τη χώρα να αντιμετωπίσει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις. Έχουν διευκολυνθεί οι ανταλλαγές με τους φορείς εκμετάλλευσης των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας χωρών της ΕΕ για να διασφαλιστεί η ηλεκτρική ενέργεια στη χώρα. «Ταυτόχρονα καλούμε όλα τα κράτη μέλη μας να δείξουν αλληλεγγύη με τη Μολδαβία», πρόσθεσε η εκπρόσωπος.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα